Aprilia Tuono V4

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Börjar förresten bli dags se över ledigheterna för sommaren, klubben har preliminärbokat en bandag. Mer info kommer... :hihi

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Igår kom det paket från AF1 racing :)

En styck gel-seat (jävlar vad mjuk å go och inte lika hal som originalsadeln :)) osså ett styck 44 bakdrev och en download av servicemanualen. Låt våren komma, vik hädan kung bore!!

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
nej, inte än iallafall. Min har ju dock bara gått runt 400 mil.
Kan faktiskt säga exakt detsamma. Däremot hade jag vissa problem med fälgar som vek sig...:rolleyes:

Dock vet jag att Dunis hade problem med det på Gelleråsen ifjol, problemet var slängklämmorna visade det sig just den gången.

Last edited:

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Kan faktiskt säga exakt detsamma. Däremot hade jag vissa problem med fälgar som vek sig...:rolleyes:

Dock vet jag att Dunis hade problem med det på Gelleråsen ifjol, problemet var slängklämmorna visade det sig just den gången.

Var det du som körde på en ljuddämpare eller vad det var? Tur du höll dig på hjulen! :)

Thomas.E

Ny medlem
Gick med
3 Feb 2008
Hoj
2007 suzuki Gsxr 1000
Tjena tänkte bara kolla om det är någon som har testat Dorsoduron har varit sugen på den länge.Men sen så hitta jag Tuonon så nu vet jag fan inte vilken hoj jag vill ha. Så om man vill ha en rolig hoj för lite bus men samtidigt kunna ta en tripp ibland på ca 20 mil vilken hoj ska man ha.Min tidigare hoj var en gsxr 1000 K7 som jag tyckte var en rolig hoj men skulle vilja ha en hoj med lite trevligare körställning en vad det var på den plastraketen, så Dorsoduron eller Tuonon...

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Jag har testat dorso 1200 lite kort då jag servade min Tv4 .

Ska du åka över 10 mil ..Tuonon alla gånger ..du sitter mer som ett segel på typ alla supermotarder = Pina på motorvägen .

Dorson har väl ännu mindre tank och drar väl nästan lika mkt soppa ...

Jaja dorson är kul att köra med ett bra klipp i mellanregistret och är antagligen lite mer busig dock så märkte jag inte det då jag testa ...

Du ska ha Tuono V4 aprc den är perfekt för allt det du vill ha + lite till som bandagar :banana och du kommer inte bli besviken på öset eller körställning .
Vill du ha ännu mer upprätt körställning på Tv4 så byt bara styre det gjorde jag .

Visst ja en del tycker sadeln är hård .. vanesak eller så byter man till gel varianten .

Mvh

Micke240sx

Noob
Gick med
21 Aug 2007
Hoj
Yamaha R6- 01 Aprilia Tuono V4r aprc abs -14 Suzuki Tillis -97

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Riktigt Nice Ljud Micke !! Du har inte Gp2 eller ?

Synd att de ska vara nån Trädkramar-Kommunist som bor 5 mil från våra banor och gnäller på några db när flyget dånar förbi så plomberna skallrar på dem ....

skål för vår !!

Micke240sx

Noob
Gick med
21 Aug 2007
Hoj
Yamaha R6- 01 Aprilia Tuono V4r aprc abs -14 Suzuki Tillis -97
Riktigt Nice Ljud Micke !! Du har inte Gp2 eller ?

Synd att de ska vara nån Trädkramar-Kommunist som bor 5 mil från våra banor och gnäller på några db när flyget dånar förbi så plomberna skallrar på dem ....

skål för vår !!

Nä min heter GP-ultimate.. jag har faktiskt inte så stor koll på vad det e för skillnad mellan dom burkarna. Och det är lite skam att det inte är QS på den du länkade ^^

Ja det skålar jag fan för ^^ :fyllisar

bezerk

Ta det lugnt - kör hellre två gånger
Gick med
10 Feb 2008
Hoj
KTM 500, Honda 450 HM, aprilia sr 125
Jaha nu fick man försäkringsbeskedet. Börjar bli dyrt :D2700kr hel försäkring. Japp det måste var en moped man har:rofl

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Just fasen ja ...Ni som har Svedea som försäkringbolag och åker på bandagar ..Tänk på att de har ändrat sin policy ...Numera gäller i princip försäkringen endast med Smc .

Jag ändrade blixtsnabbt till bilsport@mc där gäller fortfarande försäkringen överallt sålänge ingen tidtagning eller träning inför tävlan pågår .

Nä min heter GP-ultimate.. jag har faktiskt inte så stor koll på vad det e för skillnad mellan dom burkarna. Och det är lite skam att det inte är QS på den du länkade ^^

Jo håller med qs gör det ännu bättre i öronen .
Jo gp2 har ett gäng db-killers så man kan få ner den till 98db har jag för mig .

Last edited:
Nyheter
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...

Offroad med CFMOTO 800MT-X

Idag har vi fått bekanta os...

Bike på CFMOTO världslansering!

675SR-R Bike är på plats...

Nya Ducati XDiavel V4: Sporttouring på italienska