Aprilia Tuono V4

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Om ändå framljusen var sådär fina.. :(
Mina är fulla med nåt fint pulver/damm. Jag använder ju knappt helljuset så jag tror inte att dammet kommer från solenoiden/mekanismen till det. Hela projektorns insida är täckt av detta fina/tunna dammlager.. :( Ser fördjävligt ut och lyset är som jag skrev i förra posten helt värdelöst. :(
View attachment 370005
View attachment 370006
View attachment 370007
Undrar hur många månader SPG tar att fixa nya lyktor på garantin. :( Lång vinter iofs.

Hmmm undra vad det där kan komma ifrån, ser ju väldigt mysko ut.
Själv kör jag typ aldrig i mörker så jag vet inte hur bra/dåligt ljuset är.

Tror inte jag sett nåt sånt där damm i mina lyktor iallafall.

Micke240sx

Noob
Gick med
21 Aug 2007
Hoj
Yamaha R6- 01 Aprilia Tuono V4r aprc abs -14 Suzuki Tillis -97
Det är kondens ... och det går på garantin !

Jo jag har hittat en del poster om kondens/watermarks. Men såvitt jag vet så är inte kondens ett grå/svart pulver :) jag torkade rent baksidan av projektorlinsen och nu hade jag lite drag i lyset igen.

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Hos Aprilia Australia finns massa godis till Tv4R som jag inte hittar på den svenska sidan. Bland annat finns nu en gel seat till tuonon som jag funderar på att skaffa, orginalsadeln är ju rena träbänken, rätt hal dessutom. Borde väl gå att beställa hos sin handlare eller? Eller så blir det mycket billigare att beställa över nätet från nånstans om det går?

http://www.aprilia.com.au/acc_tuonov4.html

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Håller med dig Johansson :) .

Det som jag är lite sugen på är en PcV ..= 12 hk extra som att det skulle behövas hehe .

Men man kan aldrig få för mkt eller hur ..

Micke240sx

Noob
Gick med
21 Aug 2007
Hoj
Hjälper väl till med en bump, har fått en komplett ny strålkastare fram. Inte monterad ännu dock.
Senaste veckans väder har väl fått även mig att inse att det nog är över för iår. Ny olja å filter har inhandlats sen e det väl bara att plugga in ctek'n och dra på pyjamasen.
Är det vår snart?

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Jag skall nog köpa mig en komfortsadel som verkar vara på gång som tillbehör :gubbe
Sen blir det väl ett nytt bakdäck eftersom det jag har är slitet och pyser luft.

Annars är jag nog nöjd som det är, funderade på att lacka om fälgarna ett tag men kom på att jag har nog inte roligare på hojen för det :)

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Hjälper väl till med en bump, har fått en komplett ny strålkastare fram. Inte monterad ännu dock.
Senaste veckans väder har väl fått även mig att inse att det nog är över för iår. Ny olja å filter har inhandlats sen e det väl bara att plugga in ctek'n och dra på pyjamasen.
Är det vår snart?

Senaste månadens väder menar du väl :4skrika

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Jo, inte blev det bättre av att jag monterade Evotech skylthållaren i helgen. Garaget är kallt men man vill ju ut ändå, den ger ju minst 6hkr extra... Hittills tröstat mig med att boka bandagar men det blir lite dyr tröst i längden... :rolleyes:

/skrivet på jävligt litet tangentbord/

Last edited:

Cajolen

Ny medlem
Gick med
19 Jul 2011
Hoj
Yamaha R6
Har blivit tokkär i Tuono:n :gråta:kär ! Så ska man som 20åring lägga en större del av sina besparingar på att införskaffa en? Så jäkla sugen!

Hudik

Guest
Har blivit tokkär i Tuono:n :gråta:kär ! Så ska man som 20åring lägga en större del av sina besparingar på att införskaffa en? Så jäkla sugen!

Du kan ju få stå och titta på min om du vill, det är ju bara jag som har en i stan.... :yoparty :tungan

Cajolen

Ny medlem
Gick med
19 Jul 2011
Hoj
Yamaha R6
Du kan ju få stå och titta på min om du vill, det är ju bara jag som har en i stan.... :yoparty :tungan

Så ensamt får det ju inte vara, så man kanske måste fixa sig en :crash!

Kanske till och med tid för att sälja den till ett lämpligt pris:gnissla?

Last edited:

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Verkar som en grym hoj, men fan att aprilia envisas med de stora fula lampan/orna. Förstör hela intrycket framifrån.

Skulle jag haft pengar hade jag hellre köpt z1000, men det är v4:an som lockar mig till apan:)

Micke240sx

Noob
Gick med
21 Aug 2007
Hoj
Verkar som en grym hoj, men fan att aprilia envisas med de stora fula lampan/orna. Förstör hela intrycket framifrån.

Skulle jag haft pengar hade jag hellre köpt z1000, men det är v4:an som lockar mig till apan:)

Ska frugan bara åka till kiosken så duger nog kawwan ;)
Jag tyckte tuonon var skitful, men eftersom jag inte kan äga en RSV så blev det den ändå.. Men ju mer jag tittat på den desto mer gillar jag den.. Hatkärlek? Hemmablind? Jag vet inte men jag e rätt nöjd numera :)

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Ska frugan bara åka till kiosken så duger nog kawwan ;)
Jag tyckte tuonon var skitful, men eftersom jag inte kan äga en RSV så blev det den ändå.. Men ju mer jag tittat på den desto mer gillar jag den.. Hatkärlek? Hemmablind? Jag vet inte men jag e rätt nöjd numera :)

:tummenupp Håller med dig . it grows on you .

Micke240sx

Noob
Gick med
21 Aug 2007
Hoj
Såhär på hösten så ska man ju spendera tid i köket med mustiga grytor osv..

IMG_4693.jpg
IMG_4692.jpg

Har inte bakat den ännu, skulle bara se om ugnen var stor nog.

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...