Aprilia Tuono V4

Micke240sx

Noob
Gick med
21 Aug 2007
Hoj
Yamaha R6- 01 Aprilia Tuono V4r aprc abs -14 Suzuki Tillis -97
Oki Streetfighter då är det Tommy du menar :)

Jag försökte hänga på honom ett tag men han försvann framåt snabbt.. dock lyckades jag nog blocka honom ett tag, tyckte jag hörde lite muller bakom då o då.. (blockar inte med flit men det e kul o vrida på rakan ibland ^^ )

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Jag försökte hänga på honom ett tag men han försvann framåt snabbt.. dock lyckades jag nog blocka honom ett tag, tyckte jag hörde lite muller bakom då o då.. (blockar inte med flit men det e kul o vrida på rakan ibland ^^ )

Testa och kör zick zack om du hör ett ducati muller bakom .. det brukar jag göra med framgång :)

Micke240sx

Noob
Gick med
21 Aug 2007
Hoj
Vem var det som var på Sviestad med svarta Tuonon? Och detta gäller väl kanske även dig Micke65, men jag antar att du har listat ut det redan.

"Place one of the longer (13mm long) spacers from kit onto each protruding bolt (these act as frame spacers). On the R version you will need to place one of the shorter (7mm long) onto each protruding bolt."
Detta är från R&G´s hemsida där dom uppdaterat manualen till krashpuckarna. RSV4R och Tuono har inte dom justerbara offsetbussningarna i motorfästena som factoryn har. Därför behöver vi använda dubbla distanser för att puckarna ska sitta på rätt sätt. :fakta
Jag mailade min återförsäljare igår om detta pga massa annat strul med R&G´s produkter jag köpte, hoppas dom tar åt sig av kritiken.

Edit 1: Fick svar från firman och dom skulle vidarebefodra till R&G. Undrar om dom åxå bryr sig.

Edit 2: Mina R&G motorskyddskåpor har ju tyvärr gjort så att jag har lite oljedräll från hojjen. Det läcker genom skruvarna. Ska åka till Elfa och köpa https://www.elfa.se/elfa3~se_sv/elfa/init.do?item=80-883-12&toc=18991 denna nu. Den ska tåla motorolja 100% och är tätande och medel låsande. Stora förhoppningar, jag gillar inte när man försöker vara seriös och nogrann o så läcker skiten ändå. :S Kanske borde haft på klet från början, men visste inte då att skruvhålen inte är "blinda" utan faktiskt mynnar inne i oljan.

Last edited:

Micke240sx

Noob
Gick med
21 Aug 2007
Hoj
Mja nu vet jag inte riktigt vad du menar ..Jag har dock R&G sliders inte puckarna pucko :)
Det finns väl tre? Sliders/puckar&slider-med-puckar. Distansen mellan ramen och slidern är hursomhelst olika för rsv4r/tuono mot factoryn. :) ligger din slider dikt mot ramen? :3freak
Nu läste jag instruktionen till dina sliders och dom bör nog ligga dikt ramen annars kan det bli lite rackel ^^

Såhär ska det se ut med aerostylepuckarna. "slidern" ska inte ligga mot ramen.
IMG_3858.jpg

Last edited:

Micke240sx

Noob
Gick med
21 Aug 2007
Hoj
Nån som ska till Geléåsen på måndag tisdag?
Jag har precis laddat upp med nytt skinnställ och ska dra o köpa ett par beggade dojjor senare ikväll. Sen imorrn tänkte jag braka förbi Lelles och köpa ett par nya fina handskar på vägen upp till Tierp.
Funderade även på att försöka dra till mantorp 1-2/9 men när man e ute i så god tid som jag, så får man inte bli förvånad att det är slutsålt + moms :va:dummer

Micke240sx

Noob
Gick med
21 Aug 2007
Hoj
Jag körde ju som jag skrev i förra inlägget 2 dagar på gelleråsen, och trots att det inte gick speciellt fort så blev mitt bakdäck helt sopslut. TC på läge 3-4 och det blinkade som fan ut ur böjjarna.
Jag borde ha gasat lite mindre såklart men skadan var redan skedd.
Jag testade Michelin power one street 190/55 denna gång (diablo rosso corsa och Dunlop d211 blev inte alls lika överhettat på Gotland/sviestad)
Jag är inget proffs på däck, men gillar du att gasa hårt ur böjjarna så tror jag att ni ska passa er för power one. :crash

EDIT: Google+sh är vår vän.. Tydligen inte ovanligt att rookies eldar skiten ur power one Street
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?197870-Michelin-Power-One/page3

Last edited:

Micke240sx

Noob
Gick med
21 Aug 2007
Hoj

bezerk

Ta det lugnt - kör hellre två gånger
Gick med
10 Feb 2008
Hoj
KTM 500, Honda 450 HM, aprilia sr 125
Japp tråkigt värre min åkte tyvärr i backen.

Gissa om om de har bråtom att få den i drift igen?
Tror ni de kolla upp ramen (mer än med ögon måttet)?
Aprilia (spg) hjälper en?
Försäkringbolaget betalar stillestånd i 25 dagar och därefter vad ?
Vem kollar upp hojens skador och garanterar att allt är ok, F-besikningsman?
Vad säger ens vänner när man kör Aprilia och det blir problem?

Trött blir man

Jag älskar vekligen aprilias maskiner men ................................

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r

Trött blir man

Tråkigt att höra, vad för skador blev det? Du får gärna utveckla lite.
Du verkar inte nöjd med bemötande från F-bolag eller verkstad.
Man hoppas ju att det skall gå snabbare att få fram delar nu när Aprilia ingår i piaggo-gruppen.

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-10Sp

Trött blir man

Förstår inte riktigt vad du menar ...

Om du vurpat hojen så är det försäkrings-bolagets besiktningsman som bedömmer skadan och ersätter där efter ..Och hojen lämnades kanske in där du köpte den..

Spg har väl inte med saken att göra eller vad dina vänner säger nu när du drattat på rumpan :confused:

Hoppas för övrigt att allt gick väl !!

Kompisen vurpade sin Yamma Fz1 förra hösten ..fick ersättningen i Januari om jag nu minns rätt ...

bezerk

Ta det lugnt - kör hellre två gånger
Gick med
10 Feb 2008
Hoj
KTM 500, Honda 450 HM, aprilia sr 125
Jaha så ligger till just nu

Känns inte som de har bråtom. Tur man inte tävlar eller är har annat behov.
De kollar ramen med ögonen. Sprickor mm endast utsidan.
Aprilia Spg bör vara intresserade att få nöjda Aprilia ägare. Typ svara på mail mm.
Hoj kan stå hur länge som helst på verkstaden. Försäkringsbolget betalar 25 dagar och har inte mer att komma med efter det.
F-bolaget skickar besikning man som fotar hojen och lämnar ansvaret på verkstaden.
Vänner säger att de bla blir avskräckta att köpa aprilia mm

Detta de svar som jag har samt fått besked på.
Försöker tänka positivt

Micke240sx

Noob
Gick med
21 Aug 2007
Hoj
Surt att höra.. Brorsans tjej sa i helgen att när hon bodde i italien så var hon tvungen att låtsas bli förbannad för att få saker gjort. Vad det än gällde.. Kanske funkar så med Aprilia / SPG åxå :)

Jag fick min packbox förra veckan, den beställdes i slutet av maj... Tur att man inte har tummen mitt i handen och kunde fixa oljeläckaget direkt.

Micke240sx

Noob
Gick med
21 Aug 2007
Hoj
Är det sjukt dåligt ljus på alla? Jag funderar på att fimpa ena sidans halvljus och slänga i nån form av xenon-helljus istället.. Låg bakom en gixxer igår med bixenon och det är ju pinsamt hur kass mitt är :)

Micke240sx

Noob
Gick med
21 Aug 2007
Hoj
Pimpade datorn lite inför vintern :yoparty

View attachment 369416

Om ändå framljusen var sådär fina.. :(
Mina är fulla med nåt fint pulver/damm. Jag använder ju knappt helljuset så jag tror inte att dammet kommer från solenoiden/mekanismen till det. Hela projektorns insida är täckt av detta fina/tunna dammlager.. :( Ser fördjävligt ut och lyset är som jag skrev i förra posten helt värdelöst. :(
IMG_4109.jpg
IMG_4114.jpg
IMG_4119.jpg
Undrar hur många månader SPG tar att fixa nya lyktor på garantin. :( Lång vinter iofs.

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...