Överhertiginnan
2Fast4You
Ngn som har erfarenhet av Eazi grip pro; grepp, utseende och kvalité? Funderar på att köpa ett par antingen i svart eller clear. Vet inte riktigt vilken som passar bäst till färgen "Bucine grey" (ser ut som grå/silver).
Ngn som har erfarenhet av Eazi grip pro; grepp, utseende och kvalité? Funderar på att köpa ett par antingen i svart eller clear. Vet inte riktigt vilken som passar bäst till färgen "Bucine grey" (ser ut som grå/silver).
Ngn som har erfarenhet av Eazi grip pro; grepp, utseende och kvalité? Funderar på att köpa ett par antingen i svart eller clear. Vet inte riktigt vilken som passar bäst till färgen "Bucine grey" (ser ut som grå/silver).
Mycket handlar om vad man har för tempo på banan. Vissa klarar sig med mellankorta pipor utan killer. Andra klarar sig inte ens med akra med killer.Just curious... Hur har det gått för er som har 17-års modeller med sliponproblemet? Finns det ngn mapp som man ska använda, eller? Hörde en 17 Tuono med Akraslipon och den lät rejält redan på tomgång måste jag säga. Akra brukar ju vara rätt så tysta. Undrar om det räcker med DB-killer vid banåkning eller om man måste dit med originalburken och spjäll... ?
Att du tyckte en 17 lät mycket på tomgång borde vara för att spjället försvinner helt när man byter slipon. För att slippa felkod är det racemappen som gäller på 17 änsålänge.
Skickat från min SM-G925F via Tapatalk
Ja det är racemappen som på föregående modeller. Man får den genom att köpa officiella akrat eller köpa ecu löst. Men tillgången är väl sådär änsålånge då alla verkar ha beställtDet jag funderar på är alltså om det krävs ngn modifiering när man sätter på ett slipon på 17 årsmodellerna, tex om Aprilia har tagit fram ngn form av mapp som man kan ladda ner. Jag förmodar att det finns en risk för att hojen kan gå för magert när spjället försvinner...? När jag satte på helsystemet på 1290n så fanns det en mapp som man kunde köpa och ladda ner, rätt smidigt måste jag säga.
Ja det är racemappen som på föregående modeller. Man får den genom att köpa officiella akrat eller köpa ecu löst. Men tillgången är väl sådär änsålånge då alla verkar ha beställt
Skickat från min SM-G925F via Tapatalk
Med officiella menar jag att du köper det via en aprilia åf. Man får med mappen både vid slipon och helsystem.Kan tänka mig att de flesta vill bli av med originalfulburken Vad menar du med "officiella akrat"; slipon eller helsystem? Kan man köpa enbart racemappen (om man vill ha ett annat system an Acra)?
Jag har -17 och kommer vänta tills Gabro släppt sin ECU. Aprilia ska ha 6200kr för Race-ECU och sen ytterligare 19-20.000kr för Akra-slipon...
Så Gabro-ECU och SC-Projects slip-on kommer jag köpa så fort Gabro är klar.
Du måste fått fel info? Mapp koden ska följa med om du köper akra från aprilia åf. Sen priser vettifan om det stämmer? Är stor åtgång på grejerna nu. Så kanske av slapphet slänger dom på ett "gissa" pris? Jag kan dock ha helt fel.Jag har -17 och kommer vänta tills Gabro släppt sin ECU. Aprilia ska ha 6200kr för Race-ECU och sen ytterligare 19-20.000kr för Akra-slipon...
Så Gabro-ECU och SC-Projects slip-on kommer jag köpa så fort Gabro är klar.
Du måste fått fel info? Mapp koden ska följa med om du köper akra från aprilia åf. Sen priser vettifan om det stämmer? Är stor åtgång på grejerna nu. Så kanske av slapphet slänger dom på ett "gissa" pris? Jag kan dock ha helt fel.
Ang gabro är det billigaste och oftast bäst lösning men man får vara med på att det sabbar garanti. Så jag väntar tills mim garanti är över på min 2016. På 12an var gabro underbar! Så det blir det istället för officiella mappen i vinter
Edit: jänkarna tar 1800 dollares för akra med koden. Så priset kanske inte är helt fel.....
http://www.af1racing.com/store/Scripts/prodView.asp?idProduct=87232
Skickat från min SM-G925F via Tapatalk
Du måste fått fel info? Mapp koden ska följa med om du köper akra från aprilia åf. Sen priser vettifan om det stämmer? Är stor åtgång på grejerna nu. Så kanske av slapphet slänger dom på ett "gissa" pris? Jag kan dock ha helt fel.
Ang gabro är det billigaste och oftast bäst lösning men man får vara med på att det sabbar garanti. Så jag väntar tills mim garanti är över på min 2016. På 12an var gabro underbar! Så det blir det istället för officiella mappen i vinter
Edit: jänkarna tar 1800 dollares för akra med koden. Så priset kanske inte är helt fel.....
http://www.af1racing.com/store/Scripts/prodView.asp?idProduct=87232
Skickat från min SM-G925F via Tapatalk
Det jag fick från min återförsäljare var att Race-mappen kostade 6209kr för RSV4 -17 och att den skulle landa på ungefär samma summa för Tuono.
Akrat låg på 19.776kr till -16 men finns inget bestämt pris till -17 än.
Inga bestämda summor dock. Hört från vänner som har bokat Akra+map när de köpte sin och de har pyntat runt 24.000kr...
Jag tänker att jag eventuellt kommer köpa en extra ECU som Gabro får flasha så vid service får jag bara byta rör och ECU.
En vild gissning är att försäljningen av Tuonos kommer att dala kraftigt om man är tvingad att betala 24000, typ 15% av hojens pris, för att få bättre ljud och utseende samt bibehållen garanti. Och dessutom är det ju inte säkert att man gillar looken på Acra... Nä, bättring Aprilia!
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |