Aprilia Tuono V4

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Hörrrrrni 1100-ägare, något att se upp med/ha koll på gällande dessa?
Hade 1000 (-14) innan så den har jag grepp på.
Har liksom tappat bort mig i alla ändringar som gjorts från -15 och fram.
Appar och flashiga displayer kan jag både ha och mista.
Ja, hojsuget slog till med full kraft.
 

Demon

Sunnepôjk...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Sätila
Hoj
SuperDuke, V4R APRC, SR 500, KX-F 250
Hörrrrrni 1100-ägare, något att se upp med/ha koll på gällande dessa?
Hade 1000 (-14) innan så den har jag grepp på.
Har liksom tappat bort mig i alla ändringar som gjorts från -15 och fram.
Appar och flashiga displayer kan jag både ha och mista.
Ja, hojsuget slog till med full kraft.

Du ska ha en -17 och framåt... räcker så!

Blipper, M50 och riktig bromscylinder!

Ska du köra bana så köp ingen Factory.
Köp RR och bygg om fjädringen.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

heltsonika

Het Potatis
Gick med
13 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono Factory -22
Du ska ha en -17 och framåt... räcker så!

Blipper, M50 och riktig bromscylinder!

Ska du köra bana så köp ingen Factory.
Köp RR och bygg om fjädringen.

Vad är det för fel på Öhlins NIX och TTX??? Bland det bästa man kan ha. Bättre grejer än 15-16.
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Du ska ha en -17 och framåt... räcker så!

Blipper, M50 och riktig bromscylinder!

Ska du köra bana så köp ingen Factory.
Köp RR och bygg om fjädringen.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Ja, Fäkktory är en sån jäkla dussinhoj så en sån kan man ju inte ha!
Har tacknämligt tillgång till kanske bästa chassibyggarn i landet :yoparty
 

Demon

Sunnepôjk...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Sätila
Hoj
SuperDuke, V4R APRC, SR 500, KX-F 250
Ja, Fäkktory är en sån jäkla dussinhoj så en sån kan man ju inte ha!
Har tacknämligt tillgång till kanske bästa chassibyggarn i landet :yoparty

Jag har en Factory -17 och säger bara det jag gjort med facit på hand.
Min gaffel slår igenom och den är sådär stadig.
Kanske skulle jag bygga om min fjädring till helt ok, men att spara pengarna för en Factory och köpa riktig fjädring till en RR tror jag blivit bättre.
Blir nog en RSV4 nu efter test på Mantorp..
Fan oxå... blir inga nya skor till barnen i år heller...


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

magi

POOOWEEER!!!!!!
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Superduke 1290R
Tjenare!

Har även Tuono Factory de smidda fälgarna som sitter på RSV4 Factory?
Synd att de inte är lackade i samma rödmetallic färg isåfall som RSV4 Factory har i 2015, de är sjukt snygga!!
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Tjenare!

Har även Tuono Factory de smidda fälgarna som sitter på RSV4 Factory?
Synd att de inte är lackade i samma rödmetallic färg isåfall som RSV4 Factory har i 2015, de är sjukt snygga!!

Ne, därför skiljer färgen.

RSV4 har smidda anodiserade.
Tuono gjutna lackade.
 

Pär

Det var inte jag
Gick med
22 Sep 2003
Ort
Svenska Rivieran
Hoj
Aprilia RSV4 Factory, Aprilia RS250 ,RD350-84
Fel av mig, verkar bara sitta på rsv4 rf

Tuonon har den gamla " piggy-back"
 

Bifogat

  • Screenshot_20190729_230058_com.google.android.apps.pdfviewer.jpg
    Screenshot_20190729_230058_com.google.android.apps.pdfviewer.jpg
    57.3 KB · Visningar: 51
Last edited:

bloom

Guest
provkörde en factory -19 i måndags. Vart sugen å prova en för mer upprätt sittställning, sett massa youtube videos och ´alla´´är så nöjda med dom och det är en otrolig hoj osv.

Grymt skön å köra, satt som en kung, rullar igenom staden med ett original system och den låter som en moppe så ingen känsla där direkt. kliver ut på påfarten till motorvägen och tänker nu jävlar. 1,2,3,4 matar quickshitern och kollar ner på mätaren! inte uppe i 200 än? upplevde den slö? ovan å köra den kanske växla för tidigt? allt blinka som fan iaf mellan växlingarna. Antiwheelie och allt va på så den kanske inte fick fullt mos va vet jag.

väntade mig mera odjur. skulle va kul å prova en med nice ljud och alla system avstängda, visste inte hur man stängde av. Ni som äger dom, blir det stor skillnad av system och mappning samt om man stänger av AWC osv
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
provkörde en factory -19 i måndags. Vart sugen å prova en för mer upprätt sittställning, sett massa youtube videos och ´alla´´är så nöjda med dom och det är en otrolig hoj osv.

Grymt skön å köra, satt som en kung, rullar igenom staden med ett original system och den låter som en moppe så ingen känsla där direkt. kliver ut på påfarten till motorvägen och tänker nu jävlar. 1,2,3,4 matar quickshitern och kollar ner på mätaren! inte uppe i 200 än? upplevde den slö? ovan å köra den kanske växla för tidigt? allt blinka som fan iaf mellan växlingarna. Antiwheelie och allt va på så den kanske inte fick fullt mos va vet jag.

väntade mig mera odjur. skulle va kul å prova en med nice ljud och alla system avstängda, visste inte hur man stängde av. Ni som äger dom, blir det stor skillnad av system och mappning samt om man stänger av AWC osv
Standard på en demohoj är nog allt inställt på högsta med växelindikatorn på 6000 rpm. Då händer givetvis inte mycket....

Skickat från min G8441 via Tapatalk
 

bloom

Guest
antiwheelie 1 stog det och track mode. såg att den varva 9-10 000 iaf. men den kanske stryper mycket ändå med dessa system för framhjulet lyfte typ 5 cm på 1:an med full gas.
 

Jeppe0001

Medlem
Gick med
20 Jul 2012
Ort
Hbg
Hoj
R1-05, Tuono V4 Factory-17
Om man har ställt Traction controll på ett högt värde känns det som det stryper, kanske vart det som var problemet?

Jag kör ATC på 3 och Wheelie off. Går inte att gasa i 1an utan att den skall stegra som en vilding.

Allt över ATC 5 så tycker jag det känns som att den hålls tillbaka lite när man ger mycket gas. ATC 7-9 känns som ett rainmode nästan. Den stryper mycket.

Så som jag förstått det så ändrar "mode's tex race, sport osv" enbart hur progressiv gasen är samt motorbromsning. Effekt är samma i alla modes.

Om du får en chans att provköra igen så testa ATC 3 och wheelie off så blir den ett monster :tummenupp:tummenupp
 
Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Aprilia Tuono 457

Aprilia har presenterat nya...

Top