Börjar bli dags för nya belägg fram på pärlan och undrar lite vad folk kör med.
Några som funkar fint till aktiv körning på gata och ett par bandagar om året hade varit fint!
Har en - 14 med abs om det spelar roll?
Tack
Bromsbeläggen bryr sig inte om ABSen, men ABSen KAN få spunk om man byter till belägg med väsentligt annorlunda friktionskoefficient.ABS eller inte är oväsentligt för bromsbeläggen...
Eftersom sensorer mäter skillnad i rotation och g-kraft för att bedöma låsning, inte friktion i bromsen verkar det lite märkligt men kör för det.Bromsbeläggen bryr sig inte om ABSen, men ABSen KAN få spunk om man byter till belägg med väsentligt annorlunda friktionskoefficient.
Man mäter inte friktionskoefficienten direkt, men man mäter hydraultrycket, som beror av friktionskoefficienten, och det är där det kan gå snett.Eftersom sensorer mäter skillnad i rotation och g-kraft för att bedöma låsning, inte friktion i bromsen verkar det lite märkligt...
Man mäter inte friktionskoefficienten direkt, men man mäter hydraultrycket, som beror av friktionskoefficienten, och det är där det kan gå snett.
Jag skrev KAN med versaler, det hjälpte tydligen inte.Inte sant att det går snett...
Jag skrev KAN med versaler, det hjälpte tydligen inte.
Går det snett HAR DET INTE MED ABS ATT GÖRA.
Att nån exvis glömmer skruva fast oket (- det gick snett) får samma effekt både med och utan ABS.
Det är obra om folk får för sig att deras ABS-hojar är nån slags voodoo/svartkonst, härav mitt erbarmliga tjat.
Det finns inget KAN i kontexten.
Pussijumsken!
Problemet med tillverkarens rekommendation (i boken) trycktes för flera år sen. Tillslut är rekommendationerna obsoleta.Det verkar hyfsat viktigt med belägg för abs, även om jag förstår vad ni menar. Har svårt att inte gå på rekommendation av tillverkarna iaf.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|