såld!
Går i tankarna att uppgradera från min MT-09 till en Tuono, har tittat på denna: Aprilia Tuono V4 Factory 2016 https://www.blocket.se/vi/89900281.htm
Smidigt o bara byta in tänker jag.
Men verkar det va ett bra pris? SC project slipon, gabo mapp (bra eller anus?), puig ruta
Och är det bara TFT-displayen som skiljer 16 och 17 åt?
Jäkligt mysiga hojar är det iallafall, ljudet från v4an är ju bättre än sex
Skickat från min SM-G973F via Tapatalk
En mappning från Gabro (de kan inte ens stava rätt) är generellt en bra grej, men vem vet vad den är anpassad till. Skulle jag gissa handlar det mest om att avgasventilen är borttagen ur ECU och att bränslemappen är lite fetare än original. Inte dumt mappat isåfall med så liten burk, finns ingen chans att den klara varken besiktning eller bandag.
"Uppgradering" från MT-09 är ju flerbottnad, du får en hoj med 60 hk extra, betydligt sportigare (trevligare i min mening) körställning och högre underhållskostnader. Grym hoj, men inte lätt att leva med om man bara vill pendla nån gång utan att busa...
Och jo, V4:an slår det mesta i ljudväg. Honda V4? Pffft, trött....
Fotpinnar beroende på hur man vill växla/sitta, utöver Heltsonikas tips ovan.
Tackar för info @FettSnok och @heltsonika.
Ja men då är jag på rätt spår. Har iaf fått hem akra-slipon samt kolfoberhållare för röret.
Måste bara boka tid på en aprilia aktör typ probike för att dem ska byta samt uppdatera ECU för att garantin ska gälla.
Har själv intresse av att justera sittställningen lite.
Jag kom på en sak till. Be dom stoppa in ett luftfilter från RSV4 (krävs byte av lite plast också) så får du ett filter som tätar bättre, möjligen lite mer effekt och lite annat ljud.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|