Kan ju faktiskt vara så att jag kunde fått det ännu billigare. Om jag köpt via aukt åf![]()
Kika lite på Svedea nu, kan inte ens få fram pris om jag tar direkt via regnummer offert. Får till svar: "Offert överstiger godkänd premienivå för att teckna online. Kontakta oss för personlig service. Kan vara den magiska 30 årsgränsen som spökar kanske ? Aja! Ska kika på vad premien ligger på när jag ringer dom imorgon eller något. Baaah! Beslutsångest![]()
![]()
Troligen inte, det var vad jag betalade innan jag ändrade villkoren.![]()
Vilka villkor ändrade du?
Tecknade direkt på svedea idag, 7615:- hel/hel, med smc-rabatt i Göteborg
Vilka villkor ändrade du?
Spg-såld eller gråimport? Hade ju hoppats på nåt liknande på min men det blev 13.7..
Din var väl såld från början via auktoriserade? Det spelar ju ingen roll sen neråt i ledet..![]()
För att sammanfatta:
Märkesförsäkringen kan du bara skaffa genom en aprilia återförsäljare. Den är marginellt billigare, då man ändå får helt ok priser om man tecknar försäkringen själv genom svedea. Är man över 30 bör man hamna på 4500-7500. "Gråimport" eller "svensksåld" spelar ingen roll.
För att sammanfatta:
Märkesförsäkringen kan du bara skaffa genom en aprilia återförsäljare. Den är marginellt billigare, då man ändå får helt ok priser om man tecknar försäkringen själv genom svedea. Är man över 30 bör man hamna på 4500-7500. "Gråimport" eller "svensksåld" spelar ingen roll.
Igår kom det ett paket från Tyskland med en MRA Sport Screen. Trots att paketet var helt ihoptryckt och tillplattat hade rutan klarat sig. Installationen tog ca 20 min inkl letande efter borttappade skruvar.. Passformen var riktigt bra och instruktionerna gick nästan att begripa.
Det vete tusan om det blev så snyggt, men iaf inte värre än andra alternativ. Det är bara att hålla tummarna för att den komfortmässiga vinsten överstiger den kosmetiska förlusten. Förhoppningsvis kommer den att göra jobbpendlingen (8 mil enkel resa) lite mer behaglig.
View attachment 404292View attachment 404293View attachment 404294
Vill man vara fin får man lida pin har en ny innebörd
Men tror det är en vanegrej, jag tyckte ju tuonon var skitful från början öht ^^![]()
Svedea vill ta 7845 kr för min privat.
B o M. tar 8051 kr.
Hos Bilsport och Mc så gäller försäkringen på bankörning även utan instruktörer.
Tex på Aprilias klubbkörning, Gotland ring, Nurburgring, Sala gokartbana mfl.
Skulle man flytta och bli av med garaget så hoppar premien bara upp ca 1000 kr hos B o M, medan
Svedea blir mycket dyrare
Det gäller att ha bra puts på rutan!
View attachment 404296
![]() |
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |