Aprilia Tuono V4

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Original ja.
Vad rekommenderas av er tv4 rävar?

Byta till mindre drev fram?

Ja , antingen 15t i fram eller 44t i bak (vilket jag har). Om man inte kör så mkt motorväg kan 15/43 vara riktigt skoj .
16/42 är std .

Sedan tyckte jag senaste mappen är finare i T läget så den går lättare att wheela med då . Map "S" Sport är vridmoments begränsad på de 3 första växlarna ....

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Då har även ja gått och blivit Aprilia V4R APRC ägare... :hihi
Hämtades hem idag... :rock

Ska de bara börjas pimpas lite, andra speglar, gelsäte, kanske en ruta som tipsat om i tråden, krashpuckar till och börja med.

Photo 2014-05-02 21 03 14.jpg

Shootaz

Real men ride naked twins
Gick med
21 Sep 2007
Hoj
Ktm Superduke 1290R -14. Yamaha R1 + Honda crf 250
Snälla sluta med snacket om rutor på era hojar! Det förstör ju helt looken på Tuonon!:7peta
Det är en streetfighter, inte en touring hoj. Man får leva med lite vind i bröstet. :)

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Snälla sluta med snacket om rutor på era hojar! Det förstör ju helt looken på Tuonon!:7peta
Det är en streetfighter, inte en touring hoj. Man får leva med lite vind i bröstet. :)

Jo..du har väl en poäng där men tänk på att tuono V4 ljudbangar med ruta så ..det är kul :D

Få se om ni drar på nån ruta efter ett par år hehe , vänta bara ;)

Shootaz

Gick med
21 Sep 2007
Hoj
Aldrig! Det enda som är fulare än en tuono med ruta är väl om man monerar en på en 1290.
Fy fan, får ångest bara man tänker på det. :D

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Ja , antingen 15t i fram eller 44t i bak (vilket jag har). Om man inte kör så mkt motorväg kan 15/43 vara riktigt skoj .
16/42 är std .

Sedan tyckte jag senaste mappen är finare i T läget så den går lättare att wheela med då . Map "S" Sport är vridmoments begränsad på de 3 första växlarna ....

Köstar det nåt att uppgradera programvaran eller ingår det i garantiservice på nåt sätt? Jag har den gamla kvar, har bara gjort 100-mila ännu men ska in på 1000-mila nu strax. Garantin går ut i juni.

Hur är era kopplingar? Min tar jäkligt långt in tycker jag, känns som att den inte kopplar ur riktigt helt ens när handtaget är i botten därav kan friläget vara lite trixigt att få i ibland. Justerar jag ut kopplingen med skruven vid handtaget så slirar den på höga varv istället. Den skramlar nu mer än i början tycker jag också :gnissla

Får tjöpa nya öronproppar...

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Köstar det nåt att uppgradera programvaran eller ingår det i garantiservice på nåt sätt? Jag har den gamla kvar, har bara gjort 100-mila ännu men ska in på 1000-mila nu strax. Garantin går ut i juni.

Hur är era kopplingar? Min tar jäkligt långt in tycker jag, känns som att den inte kopplar ur riktigt helt ens när handtaget är i botten därav kan friläget vara lite trixigt att få i ibland. Justerar jag ut kopplingen med skruven vid handtaget så slirar den på höga varv istället. Den skramlar nu mer än i början tycker jag också :gnissla

Får tjöpa nya öronproppar...

För mig va det gratis att uppgradera , dock så köpte jag hojen där "probike" .

Min koppling är ungefär som din , har spänt lite extra utan slir .

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Har samma koppling. Hade fenomenet på förra Aprilian också. Lägg i friläge innan du stannar.

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011

Va inte så farligt när man väl körde hemma, tror de var dom 17 tourar milen hem igår från firman som gjorde det... så de får vi se va de blir med de krashpuckar och speglar,gelsadel prio 1... :tummenupp

Micke240sx

Noob
Gick med
21 Aug 2007
Hoj
Yamaha R6- 01 Aprilia Tuono V4r aprc abs -14 Suzuki Tillis -97
Nu var det ju ändå The beast som uppfann wheelien (och är bäst på precis allt i världen) såatteh.. Men visst är Tuonon är helt okej tvåa..:fakta :tuttar

Viiiiiiiisst?

Blev inte ungarna sura när ktm snodde deras klätterställning? :):tungan

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Jo då Fordon ; vi är nöjda med andraplatsen i wheelie ligan :) Faktum är att" ialf tycker jag det " Tv4 är lite läskig vid balanspunkten med all Power som finns .. iom den inte har samma feta mellanregister som 1290 så är den svårare och måste hållas mer exakt uppe ...

Men det tar vi igen med V4 soundet och ett Superbike chassie ;)

Micke240sx

Noob
Gick med
21 Aug 2007
Hoj
Jo då Fordon ; vi är nöjda med andraplatsen i wheelie ligan :) Faktum är att" ialf tycker jag det " Tv4 är lite läskig vid balanspunkten med all Power som finns .. iom den inte har samma feta mellanregister som 1290 så är den svårare och måste hållas mer exakt uppe ...

Men det tar vi igen med V4 soundet och ett Superbike chassie ;)

#burn #oohsnap #pwnt osv ;)

Micke240sx

Noob
Gick med
21 Aug 2007
Hoj
Micke240 vad fick du för siffror nu då du bänka din :tuttar:yoparty

Hehe :tuttar:tuttar:tuttar:krama:krama:krama

Var hos Andersson Turbo på öppet hus idag och dom hade alltså drop-in bänkning för 200bagis. Ingen mappning o sånt utan bara ett rent effekttest.
Skruvade dit Austinpipan imorse och åkte dit.

Mods: K&N filter + Austin Racing GP ultimate 50mm utan dB-killer.

10342682_10152558895830312_1319028120_n.jpg

Klart nöjd med dagen, AFR låg inom rimliga värden och effekten på bakhjulet var nog den högsta av alla streetfighters under dagen. :yoparty:yoparty

Shootaz

Gick med
21 Sep 2007
Hoj
Testade köra tounon lite igår, nåt som jag har sett fram emot länge nu.
Iofs bara på en liten testslinga på stora holm i gbg.
Det är ju onekligen en kompetent hoj, inget att snacka om.
Men den har inte samma tryck direkt när man ger gas som 1290n har, behöver komma upp lite mer i varv.
Därmed inte sagt att det inte är ett jävla tryck i motorn, bara annorlunda mot min hoj.

Jag känner att man måste åka till probike och låna en cykel en timme eller nåt för att för att kunna testa den ordentligt.
Testade tractioncontrollen i både läge 1 och 8, tänkte att nån av dom är ju läget som stryper hojen minst :)
Men fattade verkligen inte hur man skulle slå av den helt!
För att kunna bedöma hur en cykel verkligen är i det här segmentet så måste man ju köra med tc av.
Testa hur motorn beter sig helt utan elektroniken som begränsar en på gata med bus.

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Testade köra tounon lite igår, nåt som jag har sett fram emot länge nu.
Iofs bara på en liten testslinga på stora holm i gbg.
Det är ju onekligen en kompetent hoj, inget att snacka om.
Men den har inte samma tryck direkt när man ger gas som 1290n har, behöver komma upp lite mer i varv.
Därmed inte sagt att det inte är ett jävla tryck i motorn, bara annorlunda mot min hoj.

Jag känner att man måste åka till probike och låna en cykel en timme eller nåt för att för att kunna testa den ordentligt.
Testade tractioncontrollen i både läge 1 och 8, tänkte att nån av dom är ju läget som stryper hojen minst :)
Men fattade verkligen inte hur man skulle slå av den helt!
För att kunna bedöma hur en cykel verkligen är i det här segmentet så måste man ju köra med tc av.
Testa hur motorn beter sig helt utan elektroniken som begränsar en på gata med bus.

Kul ! Jo den är hög" Eller blir det lågt" drevad original , högre än Sd1290. 3an på Tv4 är som 4an på 1290 typ ..

du har en +_- knapp vid vänster handtag håll in - så blir tc off.

Wheelie controllen får du stänga ner i menyn ..Lite osäker på om den är off om wc är av ..

Vilken årsmod testa du ?

Rekommenderar TC 1 Wheelie Control off då är den i princip ostrypt och du har ett skyddsnät och glöm inte motormapp T annars begränsas den i vrid .

Last edited:

Shootaz

Gick med
21 Sep 2007
Hoj
Ok. Bra vetande till nästa provkörning:tummenupp
Höll på att fippla med datan som fan för att slå av allt, tillslut sket jag bara i det och drog iväg...
Hd försäljarna kunde ju inte ett skit om hojen och verkade inte så intresserade av att snacka aprilia.
Det är väl roligare att prata krom och fransar för dom kan jag tänka mig... :rolleyes:
Har ingen aning om vad det var för årsmodell, det var probikes demohoj.
Ny var den ju inte såg man tydligt på sadeln.

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy