Aprilia Tuono V4

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Kolla lite på filmen Motovudu. Och flytta fram styret med min snabbfix. Går ju inte få fart ur kurvorna om man sitter med styret i knät, sen att du och Micke65 blåste förbi mig på Sviestadrakan beror nog på
att jag enligt rekomendation inte kollade i backspeglarna, vilket jag inte kommer göra om:fakta::tungan
Jag vill också gå steg 5-6. Du får gärna berätta sen om du tycker det är nåt du kan rekomendera.
Om olycksrisken t.ex. kändes mycket högre eller om det funkar med gatuhoj...

Smc brukar ju säga "kör snyggt" så det låter ju som du gör rätt. 1-2-3 på bakhjulet:tummenupp

Steg 5-6 låter kul , men jag vågar inte åka utan försäkrat ..

Det va kul sist du har bra fart och körde snyggt :banana

Vet inte när nästa trackday blir men ska till Mantorp med Filip Backlund s trackdays om sol befinner sig , regn är inget för mig och mina däck.

Så haka på dit då ev :) tror att det är den 12 juli , två dagars om man orkar .
 

jowe

Medlem
Gick med
16 Jun 2007
Ort
Trångsund
Hoj
Tuono V4R RTIB-Edition -12
Så haka på dit då ev :) tror att det är den 12 juli , två dagars om man orkar .
Här var det bokat o betalt:tummenupp
Tors-fre v.28. 10/11 juli med Filip Backlund.
Dom har stugor på området för 200 kr/natt... Skall bli skönt
att köra bana utvilad för en gångs skull. Hoppas det blir fint väder så vi ses!
 

westsidee

Ny medlem
Gick med
27 May 2013
Ort
Kungälv
Hoj
2012 Aprilia Tuono V4R
Jag har aldrig sett en i verkligheten, men har själv funderat på att beställa en. De ser grymt snygga ut tycker jag. Har lyssnat på en street triple med liknande slipon och den gav helt underbart sound
 

Ceara

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2012
Ort
Oxelösund
Hoj
Aprilia Tuono v4r aprc abs -14
Jag har aldrig sett en i verkligheten, men har själv funderat på att beställa en. De ser grymt snygga ut tycker jag. Har lyssnat på en street triple med liknande slipon och den gav helt underbart sound

Ja och det är jävligt svårt att avgöra efter youtubeklipp. Som jag fattat det som så låter det ungefär lika mycket med db killer i som tuono's originaldämpare. Så blir ju något grövre utan db killer. Skapligt pris och snyggt! :)
 

litzter

Medlem
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Norsborg
Hoj
Aprilia Tuono V4r aprc abs -14
Micke240, såg dig på rosen igår, visste först inte vem du var innan du å dina polare gick till cyklarna.
Den sjunger skönt när du drar iväg, lär ju höras en mil ungefär med dina pipor :yoparty
Synd man ofta åker iväg innan klockan 6 på morgonen och bor i lägenhetsområde, annars hade nog en beställning lagts på likadana pipor redan igår kväll
 

Micke240sx

Noob
Gick med
21 Aug 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha R6- 01 Aprilia Tuono V4r aprc abs -14 Suzuki Tillis -97
Micke240, såg dig på rosen igår, visste först inte vem du var innan du å dina polare gick till cyklarna.
Den sjunger skönt när du drar iväg, lär ju höras en mil ungefär med dina pipor :yoparty
Synd man ofta åker iväg innan klockan 6 på morgonen och bor i lägenhetsområde, annars hade nog en beställning lagts på likadana pipor redan igår kväll

Jag ser ju Tuonos komma o gå hela tiden men lyckas aldrig se nåt ansikte... :S Jag snurrade en del runt rosen/bulten igår o idag.
Förra håjjen körde jag nästan alltid med dBkiller monterad, det hjälper litegrann.. Men det känns ju surt att veta att man sumpat nästan 20hk mot orginal bara för att det ska vara snyggt. :)
 

Baltazar

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
KTM Super Duke
Halloj glada Tuonoägare!

Var idag och provkörde en Tuonov4 som Pro-bike hade inne för demo.
Kan säga att jag förstår att ni är nöjda ägare för fyfan vilken trevlig hoj det var.
Fantastisk motor och löjligt lättkörd trots effekten. Och vilket ljud :Bugar

Chassiet var också jättefint, man liksom ville bara köra fortare och fortare med mer nedlägg för varje kurva man tog sig igenom.
Jag vet inte vad det är men den hojjen får en att känna sig säkrare och duktigare än vad jag egentligen är.

Jag kände mig mer hemma på Tuonon efter 10min än vad jag gör på min nuvarande hoj :gråta
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Halloj glada Tuonoägare!

Var idag och provkörde en Tuonov4 som Pro-bike hade inne för demo.
Kan säga att jag förstår att ni är nöjda ägare för fyfan vilken trevlig hoj det var.
Fantastisk motor och löjligt lättkörd trots effekten. Och vilket ljud :Bugar

Chassiet var också jättefint, man liksom ville bara köra fortare och fortare med mer nedlägg för varje kurva man tog sig igenom.
Jag vet inte vad det är men den hojjen får en att känna sig säkrare och duktigare än vad jag egentligen är.

Jag kände mig mer hemma på Tuonon efter 10min än vad jag gör på min nuvarande hoj :gråta

Jag vet hur du känner..haft 2st ktm SD innan min 2011 Tuono v4 .

Hojen går som på räls i kurvorna och känslan och förtroendet är på topp !
 

pålle123

Medlem
Gick med
13 Feb 2012
Ort
Gråbo
Hoj
-16 Aprilia V4 tuono 1100 Factory
Hej alla goa.
Här kommer ett par frågor som vanligt :)

Nån som vet vad detta är?
image.jpg

Kamkedjan är den självjusterande?

Från den tjötige göteborgarn.
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Hej alla goa.
Här kommer ett par frågor som vanligt :)

Nån som vet vad detta är?
View attachment 407222

Kamkedjan är den självjusterande?

Från den tjötige göteborgarn.

På a svarar jag tillverkningsmärkning, streckkod som läses vid ihopsättning så rätt komponent sitter på rätt chassinummer enligt byggplanen. (Det som avslöjar är chassinr längst ner.. Härav min gissning..)

På b svarar jag ja.
 

pålle123

Medlem
Gick med
13 Feb 2012
Ort
Gråbo
Hoj
-16 Aprilia V4 tuono 1100 Factory
På a svarar jag tillverkningsmärkning, streckkod som läses vid ihopsättning så rätt komponent sitter på rätt chassinummer enligt byggplanen. (Det som avslöjar är chassinr längst ner.. Härav min gissning..)

På b svarar jag ja.

Tack som f-n :banana
Jag har ett rätt högt tickande ljud som probike trodde va en slak kamkedja.
Tickandandet följer varvtalet.
Låter märkligt i o med att kedjan då är självjusterande.
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Låter märkligt i o med att kedjan då är självjusterande.

Mmm, men det kan vara så att en av sträckarna är trött. Hydrauliskt styrda av oljetrycket. Härav rasslar de gärna lite vid uppstart. Det är dock ok. Men är det kvar efter ett par sekunder kan man misstänka att en är trött. Tror(eh har inte sett den bara hört talas om) att det finns en återkallelse på dem, men minns inte om det var upp till så sent som -12:eek:r.

Annars kan även en läckande avgaspackning ge ifrån sig sådant "ljud".
 

litzter

Medlem
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Norsborg
Hoj
Aprilia Tuono V4r aprc abs -14
Då har man snackat skit här inne igen å försökt komma med bortförklaringar.

Nu vart det beställt ett gpr thuderslash ikväll ändå fast jag tänkte värna om grannfriden :död

Jag skickar grannarna åt ditt håll micke för detta måste absolut vara ditt fel att jag fick ett sånt ha begär! :rolleyes:

Bara rädd att folk kommer missta tuonon för en hd, låter en jävla massa så folk tror man är snabb, så kommer man fram bakom kurvan sakta som en snigel :huvet

Men glad blev man över beställningen ändå :banana :fyllisar
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top