Aprilia Tuono V4

Pär

Det var inte jag
Gick med
22 Sep 2003
Ort
Svenska Rivieran
Hoj
Aprilia RSV4 Factory, Aprilia RS250 ,RD350-84
Med tanke på vad försäkringar kostar idag är det nästan lönt att köpa en "banhoj" bara för ändamålet.
 

jowe

Medlem
Gick med
16 Jun 2007
Ort
Trångsund
Hoj
Tuono V4R RTIB-Edition -12
Med tanke på vad försäkringar kostar idag är det nästan lönt att köpa en "banhoj" bara för ändamålet.
Körde också RD350 för 23 år sen. Vill gärna inte byta TV4:an mot en för att spara några kr...:rolleyes:
Glidare ligger ett par år frammåt...
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Den försäkring jag har kostar så lite att de pengar jag spar kan jag laga hojen för...

Oki , hur lite då ? om man får fråga :) min på Bilsport&Mc kostar 7600kr år hel/hel och jag bor rätt centralt .

Och den gäller vid bandagar inte vid tex träning eller tävlings relaterad körning typ tidtagningar . Känns stabilt med dem ialf :)

HarTv4 samt Husqvarna 900 helförsäkrade hos bilsport för under 10k om året , det känns prisvärt .

Personligen tycker jag man bör gynna bilsport&mc eftersom de är det enda bolaget med schyssta vilkor enligt mig då .
 
Last edited:

westsidee

Ny medlem
Gick med
27 May 2013
Ort
Kungälv
Hoj
2012 Aprilia Tuono V4R
Hmm. Jag skummade genom deras försäkringsvillkor och hittar inte något om bandagar. Annars låter detta helt underbart.
 

jowe

Medlem
Gick med
16 Jun 2007
Ort
Trångsund
Hoj
Tuono V4R RTIB-Edition -12
Hej! Vill nån ha 20% bättre frambroms? Jag skall gå ut i garaget och ta lite
förklarande bilder. Det är ganska avancerade grejer.:fakta Återkommer lite senare...;)
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Inte SÅ lite egentligen, har den lite dyrare varianten och betalar 5200 för hel/hel. Däremot kör jag ju numera i licensgruppen när jag kan...

En extra banhoj kan man ju få för ganska lite pengar. Men då är det ju ingen TV4...
 
Last edited:

TFK

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
KTM 990 SMR, KTM 450 SXF Motard, GasGas EC300
Fick äntligen tummen ur och skruvade dit ett 15t framdrev. Efter en första provtur måste jag säga att jag är mycket nöjd över resultatet. Det känns som om utväxlingen nu passar "normal" gatkörning bättre och det är lättare att få ett bra flyt i körningen. Det blev dock ännu svårare att hålla framhjulet i backen... Tur att man har wheelie control! :)

Med tanke på att kostnaden inte var högre än någon öl på krogen och det tog en kvart att byta känns det som väl investerade pengar och tid.

För övrigt har jag nog drevat ner i princip alla hojar jag haft. Resultatet har alltid varit att de blivit både mer lättkörda och roligare. Varför levereras de så högt drevade från fabrik? Varför inte göra växel 1-5 med lägre och tightare utväxling och en sjätte "högväxel" för transporter?
 

TFK

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
KTM 990 SMR, KTM 450 SXF Motard, GasGas EC300
Jag har Svedea och jag halkar runt på bankörning lite nu och då. Därför kompletterar jag med bra olycksfallsförsäkring samt SMA. Att byta till B&MC för att eventuellt få ersättning känns inte aktuellt trots att det är en dyr hoj. Den försäkring jag har kostar så lite att de pengar jag spar kan jag laga hojen för... Ser till att jag själv är försäkrad bara, det VET jag att det funkar. Inte förhoppningsvis.

Sen har jag alltid försökt köra med en aning marginal och det har funkat rätt bra. Har inte blivit så snabb genom åren men har heller aldrig vurpat så mycket att det varit värt använda försäkring. Försöker ändra på det där med marginaler lite, men gamla hundar ni vet... Men det är jag och mitt resonemang. Något annat bolag finns inte heller som täcker bankörning det minsta längre tyvärr.

Tror jag ska köra på samma approach. Tusenlapparna jag sparar på att stanna kvar hos Svedea kan jag istället investera i kraschpuckar...
 

Pär

Det var inte jag
Gick med
22 Sep 2003
Ort
Svenska Rivieran
Hoj
Aprilia RSV4 Factory, Aprilia RS250 ,RD350-84
Inte SÅ lite egentligen, har den lite dyrare varianten och betalar 5200 för hel/hel. Däremot kör jag ju numera i licensgruppen när jag kan...

En extra banhoj kan man ju få för ganska lite pengar. Men då är det ju ingen TV4...

USA import...

Livet går ut på att köpa dyra grejer, lika bra och få det avstökat, så man kan koncentrera sig på annat.:-D
 

extreme67

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2013
Ort
nykvarn
Hoj
Aprilia tuono v4 APRC 2012
Kör med B&MC betalar 5300kr hel/hel och som det skrevs tidigare så får man köra all bana förutom att tävla eller träna inför tävling :)
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Apropå helt ingenting upptäckte jag under lite touring igår och idag att hojen drar mindre soppa nu än den gjorde de första 1000 milen eller så. I början fick jag sällan snitt under 0,75 medan den nu utan problem rullar på 0,6 under touring 30+. Det är ju ganska normalt rent av. :)
 

westsidee

Ny medlem
Gick med
27 May 2013
Ort
Kungälv
Hoj
2012 Aprilia Tuono V4R
Någon av er Gbg grabbar som vill hänga med på avancerad SMC kurs i Norge? Rudskogen heter banan. http://www.rudskogen.no/ och ligger 2,5 timma från Göteborg.
Vi kanske kan dela på en släp/bensin. Datum är 28 eller 29 juli eller kanske båda. :) hör av är ifall ni är intresserade.
 

pålle123

Medlem
Gick med
13 Feb 2012
Ort
Gråbo
Hoj
-16 Aprilia V4 tuono 1100 Factory
Någon av er Gbg grabbar som vill hänga med på avancerad SMC kurs i Norge? Rudskogen heter banan. http://www.rudskogen.no/ och ligger 2,5 timma från Göteborg.
Vi kanske kan dela på en släp/bensin. Datum är 28 eller 29 juli eller kanske båda. :) hör av är ifall ni är intresserade.
Jag kanske är intresserad. Kanske flickvännen också.
Låt mig återkomma så fort som möjligt.
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top