Pär
Det var inte jag
Med tanke på vad försäkringar kostar idag är det nästan lönt att köpa en "banhoj" bara för ändamålet.
Körde också RD350 för 23 år sen. Vill gärna inte byta TV4:an mot en för att spara några kr...Med tanke på vad försäkringar kostar idag är det nästan lönt att köpa en "banhoj" bara för ändamålet.
Den försäkring jag har kostar så lite att de pengar jag spar kan jag laga hojen för...
Körde också RD350 för 23 år sen. Vill gärna inte byta TV4:an mot en för att spara några kr...
Glidare ligger ett par år frammåt...
Jag har Svedea och jag halkar runt på bankörning lite nu och då. Därför kompletterar jag med bra olycksfallsförsäkring samt SMA. Att byta till B&MC för att eventuellt få ersättning känns inte aktuellt trots att det är en dyr hoj. Den försäkring jag har kostar så lite att de pengar jag spar kan jag laga hojen för... Ser till att jag själv är försäkrad bara, det VET jag att det funkar. Inte förhoppningsvis.
Sen har jag alltid försökt köra med en aning marginal och det har funkat rätt bra. Har inte blivit så snabb genom åren men har heller aldrig vurpat så mycket att det varit värt använda försäkring. Försöker ändra på det där med marginaler lite, men gamla hundar ni vet... Men det är jag och mitt resonemang. Något annat bolag finns inte heller som täcker bankörning det minsta längre tyvärr.
Inte SÅ lite egentligen, har den lite dyrare varianten och betalar 5200 för hel/hel. Däremot kör jag ju numera i licensgruppen när jag kan...
En extra banhoj kan man ju få för ganska lite pengar. Men då är det ju ingen TV4...
Hej! Vill nån ha 20% bättre frambroms? Jag skall gå ut i garaget och ta lite
förklarande bilder. Det är ganska avancerade grejer. Återkommer lite senare...
Jag kanske är intresserad. Kanske flickvännen också.Någon av er Gbg grabbar som vill hänga med på avancerad SMC kurs i Norge? Rudskogen heter banan. http://www.rudskogen.no/ och ligger 2,5 timma från Göteborg.
Vi kanske kan dela på en släp/bensin. Datum är 28 eller 29 juli eller kanske båda. hör av är ifall ni är intresserade.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|