Micke240sx
Noob
- Gick med
- 21 Aug 2007
- Hoj
- Yamaha R6- 01 Aprilia Tuono V4r aprc abs -14 Suzuki Tillis -97
Var på Kinnekulle igår med v4'n, den är så lättkörd så det nästan är löjligt.
Kunde rita lakrits ur varje kurva utan att sladda av banan och då är jag en amatör.
Sen att den går som ett troll då instruktören med Panigale inte kunde dra ifrån är ju bara positivt
Var på Kinnekulle igår med v4'n, den är så lättkörd så det nästan är löjligt.
Kunde rita lakrits ur varje kurva utan att sladda av banan och då är jag en amatör.
Sen att den går som ett troll då instruktören med Panigale inte kunde dra ifrån är ju bara positivt
Jag var där i lördags.
Men det blev inte mkt till streck för mig.
Fick köra i medel/lugn grupp pga Svedeas nya regler.
Men.... jag fick öva omkörningar destå mer i alla fall.
Samma här.Samma här, har Svedea. Men när instruktören vinkade förbi mig hade jag några varv utan någon framför, tog inte lång stund innan man varvade gruppmedlemmarna
Nästa säsong blir det bilsport mc om inte Svedea ändrar regler.
När jag hörde av mig till Svedea angående bankörning fick jag info om de nya reglerna och jag erbjöds att bryta försämringen i förtid.Samma här.
Men jag byter nog idag redan.
Är förbannad på Svedea som inte informerat mig om detta förrän jag stod på banan i lördags. Fast det tydligen är flera månader sen de ändrade till detta!
När jag hörde av mig till Svedea angående bankörning fick jag info om de nya reglerna och jag erbjöds att bryta försämringen i förtid.
Saken har diskuterats flera gånger både i denna och andra trådar, står nog dessutom i villkoren. Så ingen anledning bli grinig på dem. Enklare räkna med att försäkring inte gäller så blir man eventuellt glatt överraskad. Sen kan jag väl personligen tycka att om man är så rädd om prylarna att man känner att man måste ha gällande helförsäkring när man kör bana... ska man antingen låta bli eller så håller man in hornen så man inte riskerar så mycket. Men det är jag det, som inte vill betala högre premier för att betala banvurpor utan hellre ser att de pengarna går till folk som drabbas i trafiken.
SMC-kurser och liknande eventuellt undantagna, men det har blivit för mycket pangande där också. Varför går massor med folk annars av på en "kurs"...?
Jag hörde att Svedea komma ta tillbaka gamla regler till nästa säsong. Detta info kommer från en smc instruktör.
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
|
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|