Aprilia Tuono V4

Micke240sx

Noob
Gick med
21 Aug 2007
Hoj
Yamaha R6- 01 Aprilia Tuono V4r aprc abs -14 Suzuki Tillis -97
Vilken jäklarns dussinhåjj man skaffat sig :) Var dessutom en vit rsv4r inne på fiket strax innan denna bild togs :)
10617390_10152797863815312_2135449098_n.jpg

pålle123

Medlem
Gick med
13 Feb 2012
Hoj
-16 Aprilia V4 tuono 1100 Factory
Tjena all goa gubbar :)
Jag tänkte köpa mig en sjysst Aprilia hoodie eller jacka.
Var rekomenderar ni att jag inhandlar sådana dylika objekt?

FastFred

Återfallsknutte
Gick med
7 Jul 2013
Hoj
Suzuki M1800RZ -14
Några Tuonos som vill hänga med på Stockholmssnurren på lördag? Kika i Medel och snabbturer-tråden för tid och plats.

litzter

Medlem
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
Aprilia Tuono V4r aprc abs -14
Såg 4 andra tuonos ute idag runt rosen, börjar finnas riktigt många ute på vägarna nu :)

ChrisseJ

Övar
Gick med
16 Jun 2007
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Var på Kinnekulle igår med v4'n, den är så lättkörd så det nästan är löjligt.

Kunde rita lakrits ur varje kurva utan att sladda av banan och då är jag en amatör.

Sen att den går som ett troll då instruktören med Panigale inte kunde dra ifrån är ju bara positivt :)

TFK

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2003
Hoj
KTM 990 SMR, KTM 450 SXF Motard, GasGas EC300

Kunde rita lakrits ur varje kurva utan att sladda av banan och då är jag en amatör.

Sen att den går som ett troll då instruktören med Panigale inte kunde dra ifrån är ju bara positivt :)

Kan inte göra annat än att hålla med! Sist jag var på banan var det flera som kommenterade att jag låg på sladd ur varje kurva och lämnade långa spår efter mig..

Traction control FTW! :)

pålle123

Medlem
Gick med
13 Feb 2012
Hoj

Jag var där i lördags.
Men det blev inte mkt till streck för mig.
Fick köra i medel/lugn grupp pga Svedeas nya regler.
Men.... jag fick öva omkörningar destå mer i alla fall.:yoparty

ChrisseJ

Övar
Gick med
16 Jun 2007
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Jag var där i lördags.
Men det blev inte mkt till streck för mig.
Fick köra i medel/lugn grupp pga Svedeas nya regler.
Men.... jag fick öva omkörningar destå mer i alla fall.:yoparty

Samma här, har Svedea. Men när instruktören vinkade förbi mig hade jag några varv utan någon framför, tog inte lång stund innan man varvade gruppmedlemmarna :)

Nästa säsong blir det bilsport mc om inte Svedea ändrar regler.

TFK

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2003
Hoj
Jag bytte till Bilsport & MC i somras för att kunna köra på bana. För mig var det inte så stor skillnad mellan premierna på Svedea och Bilsport.

pålle123

Medlem
Gick med
13 Feb 2012
Hoj
Samma här, har Svedea. Men när instruktören vinkade förbi mig hade jag några varv utan någon framför, tog inte lång stund innan man varvade gruppmedlemmarna :)

Nästa säsong blir det bilsport mc om inte Svedea ändrar regler.
Samma här.
Men jag byter nog idag redan.
Är förbannad på Svedea som inte informerat mig om detta förrän jag stod på banan i lördags. Fast det tydligen är flera månader sen de ändrade till detta!

TFK

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2003
Hoj
Samma här.
Men jag byter nog idag redan.
Är förbannad på Svedea som inte informerat mig om detta förrän jag stod på banan i lördags. Fast det tydligen är flera månader sen de ändrade till detta!
När jag hörde av mig till Svedea angående bankörning fick jag info om de nya reglerna och jag erbjöds att bryta försämringen i förtid.

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Saken har diskuterats flera gånger både i denna och andra trådar, står nog dessutom i villkoren. Så ingen anledning bli grinig på dem. Enklare räkna med att försäkring inte gäller så blir man eventuellt glatt överraskad. Sen kan jag väl personligen tycka att om man är så rädd om prylarna att man känner att man måste ha gällande helförsäkring när man kör bana... ska man antingen låta bli eller så håller man in hornen så man inte riskerar så mycket. Men det är jag det, som inte vill betala högre premier för att betala banvurpor utan hellre ser att de pengarna går till folk som drabbas i trafiken.

SMC-kurser och liknande eventuellt undantagna, men det har blivit för mycket pangande där också. Varför går massor med folk annars av på en "kurs i trafiksäkerhet"...?

Last edited:

pålle123

Medlem
Gick med
13 Feb 2012
Hoj
Saken har diskuterats flera gånger både i denna och andra trådar, står nog dessutom i villkoren. Så ingen anledning bli grinig på dem. Enklare räkna med att försäkring inte gäller så blir man eventuellt glatt överraskad. Sen kan jag väl personligen tycka att om man är så rädd om prylarna att man känner att man måste ha gällande helförsäkring när man kör bana... ska man antingen låta bli eller så håller man in hornen så man inte riskerar så mycket. Men det är jag det, som inte vill betala högre premier för att betala banvurpor utan hellre ser att de pengarna går till folk som drabbas i trafiken.

SMC-kurser och liknande eventuellt undantagna, men det har blivit för mycket pangande där också. Varför går massor med folk annars av på en "kurs"...?

Jag håller med dig Jåke.
Men det är inte det som är min poäng. De villkor som jag fick i April månad och per telefon i Juni/juli är ändrade.
Jag har fått till mig att jag kunde/fick köra med SMC i lugn ELLER medel grupper.
När jag kom till banan så var det "bara" lugn grupp som gällde.
Är helt med på att köra "racefart" skall innebära något annat. Men på en trafiksäkerhetsutbildng.........

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Jupp, det var ju lite skiftande besked. Tyvärr har det som sagt vurpats ganska mycket bland både instruktörer och deltagare på kurserna senaste åren. Det är helt enkelt därför de dragit öronen åt sig, samtidigt har inte skadorna gått ner på gata i den omfattning som behövts för att kompensera. Trist, så nu står vi där nästan utan försäkring på kurser också...

TFK

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2003
Hoj
Problemet är väl egentligen inte att vagnskadan inte gäller utan att det även gäller trafikdelen. Detta gör att man t.ex inte får åka i alla SMC-grupper.

westsidee

Ny medlem
Gick med
27 May 2013
Hoj
2012 Aprilia Tuono V4R
Jag hörde att Svedea komma ta tillbaka gamla regler till nästa säsong. Detta info kommer från en smc instruktör.

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!