Bättre än mycket annat. Klart den har en hel del effekt, men det påverkar ju inte speciellt hur lätt-/svårtkörd den är. Folk utan huvud (märkligt många) använder all effekt direkt och råkar ut för otrevligheter, men man styr ju det själv oavsett hoj. Sittställning och ergonomi är helt rätt, kanske inte optimal som uppkörningshoj pga motorgången runt tomgång och att chassit trots allt är baserat på en superbike men annars är den ungefär som en förvuxen ER-6. Så länge man man inte retar den...Hejsan,
Vad skulle ni säga om Tuono V4R som första hoj?
D
Kass...jo det går inte ha wheelie control off och tc on allt eller inget samt ingen qs suger..
Men hav förtröstan här kommer nya kungen i klassen 1100cc v4 tuono
http://moto.motorionline.com/2014/11/01/aprilia-tuono-v4-1100-ecco-la-prima-foto/
Jag är mest nyfiken. Har en Superduke -08 nu och är lite intresserad av Tuonon. Har du Jåke kört 990:n? Vad är skillnaden? Å då menar jag bortsett från 50 hk och APRC det har jag rätt bra kläm på. Jag menar känslan, vem är skönast, busigast, mest jävlar anamma, mest käftsmäll liksom?
Tycker SD:n besitter en bra käftsmäll trots lite effekt. Får jag tråkigt på Tuonon?
(dum fråga i denna tråd)
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy