Aprilia Tuono V4

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Osäkra leveranstider?

Många handlare har belägg till denna hojen på hyllan, Grevens säljer Galfer och har nästan säkert 1375 vita belägg hemma. Handlare som är ÅF för BoOve http://www.boove.se/sok_butik.html kan nog plocka fram CL-Brakes (Carbone Lorraine) osv...

Vilket nog går fortare än att vänta på tips här. ;)

Annars köper du billiga Brembo-belägg med hyggligt snabb leverans från exvis www.bikehps.com eller www.carpimoto.it
 

pålle123

Medlem
Gick med
13 Feb 2012
Ort
Gråbo
Hoj
-16 Aprilia V4 tuono 1100 Factory
Osäkra leveranstider?

Många handlare har belägg till denna hojen på hyllan, Grevens säljer Galfer och har nästan säkert 1375 vita belägg hemma. Handlare som är ÅF för BoOve http://www.boove.se/sok_butik.html kan nog plocka fram CL-Brakes (Carbone Lorraine) osv...

Vilket nog går fortare än att vänta på tips här. ;)

Annars köper du billiga Brembo-belägg med hyggligt snabb leverans från exvis www.bikehps.com eller www.carpimoto.it

Vad jag menade va att det tog 5 v för probike att få fram min race ecu. Så jag tänker inte beställa några belägg från dem. Har dem några hemma så fine. Men inga mer beställningar därifrån inte :tummenupp
 

Micke240sx

Noob
Gick med
21 Aug 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha R6- 01 Aprilia Tuono V4r aprc abs -14 Suzuki Tillis -97
Vad jag menade va att det tog 5 v för probike att få fram min race ecu. Så jag tänker inte beställa några belägg från dem. Har dem några hemma så fine. Men inga mer beställningar därifrån inte :tummenupp

Nu vet jag inte hur bra std beläggen är mot andra märken men oftast brukar ju folk byta till lite roligare grejer när det väl byts. Så att beställa från aprilia sverige känns inte helt hundra.. Många handlare på Ebay är snabba som satan för dom är så rädda om sin "rating", fick min rsv4 tail från tyskland på bara några dagar :tummenupp

Tänk på att dom ibland (oftast?alltid?) ligger i 2-pack och det behövs 4 belägg fram. :D
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Vad jag menade va att det tog 5 v för probike att få fram min race ecu. Så jag tänker inte beställa några belägg från dem. Har dem några hemma så fine. Men inga mer beställningar därifrån inte :tummenupp
Nej, därifrån ser jag ingen som helst anledning att beställa oavsett. Du får säkert begränsat urval och troligen till överpris. Det finns både snabbare, bättre och billigare hos andra svenska handlare.
 

Semlan84

Sådär ja...
Gick med
17 Jul 2013
Ort
Stockholm
Hoj
cb1000ra -11
Ni såg så tuffa ut med alla kameror o jag ville inte störa filminspelningen allt för mycket :tummenupp
Tjejen impade helt klart, full koll på grejerna, fick nästan köra över min förmåga för att komma om.
Köpte en egen actionkamera igår så får se om man kommer hem med nån bra film från
Nurburgring om några veckor.
Alltid kul att snacka med andra Tunoister!

Hehe... Man tackar, tror jag:tuttar
 

Ceara

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2012
Ort
Oxelösund
Hoj
Aprilia Tuono v4r aprc abs -14
Jahapp nu börjar krånglet från SPG. Hade hoppats på slippa massa skit men here we go.

Beställde hojen första veckan i Juni och BikePort räknade med att få hem den i slutet av Juni. Ringer den 23:e och får besked om att den lastas från fabrik samma dag och de räknar med två veckor till innan jag få hojen. Ringde igen nu den 7:e alltså två veckor senare och får besked om att ramnumret har kommit så hojen borde dyka upp vilken dag som helst. Får samtal dagen efter att regplåten har dykt upp och att hojen borde som sagt komma vilken dag som helst, typ torsdag eller fredag. Idag ringer bikeport och talar om att de pratat med SPG och tydligen så har inte ens cykeln lämnat italien än o att SPG räknar med att den finns hos bikeport någon dag nästa vecka.

Har inte ens hunnit fått cykeln och SPG visar sin rätta sida direkt, vafan liksom!

Inget illa mot Bikeport som endå har stått ut med mitt ringande osv och som inte kan påverka leveranstiden allt för mycket och sedan ändå informerar mig om detta snabbt, så det tackar man för iallafall.

:(:(:(
 

pålle123

Medlem
Gick med
13 Feb 2012
Ort
Gråbo
Hoj
-16 Aprilia V4 tuono 1100 Factory
Jahapp nu börjar krånglet från SPG. Hade hoppats på slippa massa skit men here we go.

Beställde hojen första veckan i Juni och BikePort räknade med att få hem den i slutet av Juni. Ringer den 23:e och får besked om att den lastas från fabrik samma dag och de räknar med två veckor till innan jag få hojen. Ringde igen nu den 7:e alltså två veckor senare och får besked om att ramnumret har kommit så hojen borde dyka upp vilken dag som helst. Får samtal dagen efter att regplåten har dykt upp och att hojen borde som sagt komma vilken dag som helst, typ torsdag eller fredag. Idag ringer bikeport och talar om att de pratat med SPG och tydligen så har inte ens cykeln lämnat italien än o att SPG räknar med att den finns hos bikeport någon dag nästa vecka.

Har inte ens hunnit fått cykeln och SPG visar sin rätta sida direkt, vafan liksom!

Inget illa mot Bikeport som endå har stått ut med mitt ringande osv och som inte kan påverka leveranstiden allt för mycket och sedan ändå informerar mig om detta snabbt, så det tackar man för iallafall.

:(:(:(

Men va f-n. Nästan 6 v tog det för mig att få mitt ECU .
Är det i gen som kan ta upp konkurensen med SPG? Å göra det bättre!
Eller är det dem nere i Italien som strular så SPG är oskyldiga?
Jag lider med dig Ceara. Själv hade jag blivit skogstokig.
 

TFK

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
KTM 990 SMR, KTM 450 SXF Motard, GasGas EC300
Surt att behöva vänta så länge på hojen!

Det är märkligt att det går snabbare att få hojen genom gråimportörer än auktoriserade handlare..
 

bezerk

Ta det lugnt - kör hellre två gånger
Gick med
10 Feb 2008
Ort
Södra skåne
Hoj
KTM 500, Honda 450 HM, aprilia sr 125
Känner igen väntetiden, när det rör sig om spg, probike, aprilia delar.:thumbdown: Ang delar verkar det fortare att själv beställa.
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
I det här fallet sitter det nog varken i SPG eller Bike Port, utan i att det är italienare. Som dessutom börjat gå på semester. Då låter de tyvärr saker bara stå gärna, noll service under en månad.

Så är det med många av leveransproblemen SPG beskylls för, USA mfl skriker högre än Sverige. Alltså får de grejer först oavsett i vilken ordning beställningen kommit in.
 
Last edited:

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Lite hopp kan jag ge Ceara ..Minns att jag beställde min i jun och fick den i Början av Juli en dag innan jag gick på sem och båt va bokat till Gotland phew .

Faktiskt så hantera probike syd detta bra , och det kan jag nog tacka säljarn för som va väldigt på s.a.s .

Eller så hade jag bara tur .
 

Ceara

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2012
Ort
Oxelösund
Hoj
Aprilia Tuono v4r aprc abs -14
Ja som tur är går jag på semester på onsdag i fem veckor så kommer ha skitsköj om jag nu kan hämta den nästa vecka någon gång.

Är jävligt frustrerad av den simpla anledningen att jag hade min bmw till salu från o med början av maj, och sluta köra den i mitten av samma månad för att inte dra iväg med mil-antalet. Skrev avtal med Bikeport när jag beställde Tuono'n med miltal inskrivet så kunde inte röra cykeln ett skit, ifall jag inte skulle hinna få den såld och där med lämna in den för inbyte i samband med köp av Tuono'n. Fick den såld för en vecka sedan.

Har kört hoj två gånger på 2 månader och det har vart min flickväns strypta er6:a vilket inte är så mycket att hänga i julgranen, så har inte direkt kunna stilla hungern heller :huvet :glömdet

Men som sagt hoppas på lagom till semestern sen jävlar så Italienskan bli mountad av Sörmländskt skrev! :hojraket
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
finns det ingen hoj dom kan plocka från en annan handlare om de märker att det skiter sig med tidsramen ..Eller är alla slutsålda .
 

Ceara

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2012
Ort
Oxelösund
Hoj
Aprilia Tuono v4r aprc abs -14
finns det ingen hoj dom kan plocka från en annan handlare om de märker att det skiter sig med tidsramen ..Eller är alla slutsålda .
Ja det kan man tycka, verkar dock som att de flesta ÅF beställt fler vit/svarta eftersom den färgen blev ny för i år och inte lagt lika mycket omtanke till att beställa mattsvarta. Var samma sak när jag var och snacka med Probike i sthlm, där hade jag också fått vänta till slutet av juni enligt säljaren som jag snackade med i början av maj ifall jag ville ha en mattsvart.
 

litzter

Medlem
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Norsborg
Hoj
Aprilia Tuono V4r aprc abs -14
När jag plockade ut min vita hos probike i sthlm så var det den första vita dom sålt, men dom hade sålt ett antal svarta redan, så tror inte det är för att dom tar hem mer vita, bara att dom svarta sålt slut och dom vita finns kvar.
 

TFK

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
KTM 990 SMR, KTM 450 SXF Motard, GasGas EC300
Den som väntar på något gott väntar alltid för länge.

Se det från den ljusa sidan, det är värt väntan att få köra TV4! Passa på att boka in lite bandagar för det är där åskan kommer till sin rätt.
 

Micke240sx

Noob
Gick med
21 Aug 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha R6- 01 Aprilia Tuono V4r aprc abs -14 Suzuki Tillis -97
Trist o höra ceara.. Helst skulle man vilja ha en kanal direkt till Italien så man slipper dessa parasiter på vägen som inte håller vad dom lovar och sen inte tar ansvar.
 

pålle123

Medlem
Gick med
13 Feb 2012
Ort
Gråbo
Hoj
-16 Aprilia V4 tuono 1100 Factory
Nu är race ecu,n fixad.
Verkar som jag har fått en lite mindre bränsleförbrukning. drar jämnare på låga varv. men har fortfarande lite bludder på 1000-2000 varv. Svårt att få iväg den. Känns det igen?
Mer effekt det märks tycker jag. Mullrar mer :)
Så än så länga är jag nöjd!
Vilka mer har slängt i Race ecu?
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top