T track
S sport
R road
Körde S idag betydligt smidigare
T track
S sport
R road
Jag var och provsatt en Tuono i helgen och är nu helt såld, har suttit och spanat på youtubeklipp hela helgen. Jag har alltså inte ens provkört den än. Den jag tittade på var en -12:a som rullat ca 950 mil, ingen APRC vad jag minns. Enligt vad jag har läst så är de lite äldre årsmodellerna mycket törstigare, stämmer detta? Eller är skillnaden markant? Jag kör ganska lugnt så här klassas det väl som kärringtempo.
Ja just det! Qs ingår ju i aprc! Glöm allt jag sagt ?Hojen är tämligen svårtkörd på grus utan APRC om man inte kryper fram, den är nog dessutom tämligen hopplös att få såld igen om man så skulle vilja. Som banhoj kanske. Även om TC kanske inte används på gatan varje dag så är ju QS bara den värt nästan hela paketet...
Kanske känns bättre nu när asfalten blir varmare då. Är mest rakt fram den ryckt och när jag försökt hålla den på bakhjulet. Då syntes det tom på däcket efteråt att den "halkat" på 4 ställen.Jo , som sagt tc kan rädda skinnet då det oväntade underlaget dyker upp eller då man är gasglad med kalla däck ,huj .. Minns ialf 3 ggr . Tc känns väl ryckig om du kör på grus eller extremt dammiga vägar raktfram.
Men kör du på normal asfalt så fungerar den riktigt bra , jag märkte bara av den över 3 och då känns det som hojen tappat vrid /effekt bara om man tar i
Guld på bana också .
T track
S sport
R road
Race och track va kul , tror det bara är gasresponsen som skiljer och ev motorbroms . Testa street ,eller R som i race borde ha minst motorbroms.På 1100:an motsvarar R Race, ej Road.
Mapparna är ändrade, stämmer med manualen och http://www.cycleworld.com/2015/04/2...bike-motorcycle-review-photos-specifications/
kolla "Specifications"
Race och track va kul , tror det bara är gasresponsen som skiljer och ev motorbroms . Testa street ,eller R som i race borde ha minst motorbroms.
APRC verkar alltså vara dumt att skippa, men då ökar även priset en aning antar jag. Hajade till just för att den var så "billig", men det kanske bara är att vara dumsnål i det här fallet. Vill ut och prova hojen så fruktansvärt mycket, men har min egen cykel och mc-ställ 20 mil bort just nu vilket hindrar mig från att göra detta. Psykisk tortyr!
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |