FettSnok
96% enligt läkaren
Verkar bli gott om tv4or i rudskogen , kattpiss att man jobbar..
View attachment 421359View attachment 421360
Eftersom jag har köpstopp så fortsätter dekaltrimmet. (Hon märker inte nya dekaler)
Vad tycks? Tog bort det gula på lampan också. Vet inte om det blev snyggare än förut. Men annorlunda iaf.
Jag hade backat hem lite bak , försökt närma mig Ca 28 Samt 28-30fram.
Mätt från avlastad fjädring (helt utfjädrad) till att du sitter på med all utrustning .
Eller helt enkelt 30% av fjädringsvägen i häng. Ish. Beroende på vikt osv såklart. Men här vill jag hamna på mina hojar. Går inte det byter jag fjädrar
Nä nu blir jag fan tokig.
Alla träbitar är slut efter allt knackande på bakfjäderinställningen. Har hamnat på 25mm i häng... än så länge
Men fram... Hade 41mm i häng från början med fem varv från fullt utsläppt. Hamnar på 38mm med max 10 varv. Va händer? Skruvar jag på fel saker eller, 17-muttern högst upp på gaffeln.
Eller missar jag nåt.
Påpekar att jag väger 78kg i kalsonger.
Kom på nu att jag visst hade relativt tom tank första gången jag mätte, nu är den full.
Ok, men vad är viktigast?
Att man har bra balans mellan fram och bak vilket för mig innebär ca 37mm eller som FettSnok rekommenderar runt 28 bak vilket ger viss obalans med lite snabbare styrning.
Säkert en smaksak, men vad är era tankar. Är INTE sugen på att byta fjäder.
Ja jo, men mitt problem är ju att jag inte kan få mindre häng fram = snabba varvtider.
Jag kan ju sänka den rejält bak för att få den jämn = landsvägshäng= långsamma varvtider.
Mina alternativ är ju tyvärr långsamma varvtider eller kul hoj.
Nu är ju detta nörderi och jag kommer sänka hojen till ca 28 mm bak vilket inte kommer ändra mina varvtider ett smack. Men man vill ju ha det perfekt
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|