Aprilia Tuono V4

Looser

IMFA
Gick med
2 Mar 2005
Hoj
Ducati Hypermotard 950
S1000r, den har långt som tusan till styret.

Nu har jag inte kört tuono i mer än 30min än så länge men sittställningen från midjan och uppåt kändes nästan identiskt som s1000r fast smalare styre. Midjan och ner är mer ihopkrupen för att fotpinnarna sitter högre upp. S1000r kanske är lite längre i ställningen men inte mycket alls.

Skillnaden mellan s1000r och t ex mt-10 är enorm i jämförelse. Mt-10 var som att sitta i en fåtölj med en pipa i munnen och s1000r kändes som en sporthoj när man hoppaße tillbaka på den.

Demon

Sunnepôjk...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
SuperDuke, V4R APRC, SR 500, KX-F 250
Jaja, då börjar jag väl bli gaggig då

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Plazmite

Sporthojsnörd
Gick med
4 Jun 2009
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Tips på depåstöd som lyfter i styrkronan? Gärna länk till butik. Vilket mått ska det vara på adaptern?

Demon

Sunnepôjk...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
SuperDuke, V4R APRC, SR 500, KX-F 250
Många kör Biltemas med hemmamekade adaptrar. Finns längre bak i tråden.
Ja svarvade en adapter själv, någon har tagit en hylsmutter. Biltemas adaptrar är för tunna.

Plazmite

Sporthojsnörd
Gick med
4 Jun 2009
Hoj
Hade gärna köpt av greven, men det blir för dyrt, hade jag bytt däck stup i kvarten så absolut. Stödet kommer användas typ 2 ggr om året.. Blir nog ett från biltema med nån lösning på adapter:)

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
http://grevensmcdelar.com/Bike-Lift/Depastod-gaffelkrona

Dyrt? Ja, men kvalitén är vida överlägsen alla blåa depåställ du nånsin kommer hitta...
Kommer med sex olika adaptrar - en av dessa passar.

Vill du inte stödja Grevens så kan du gå till närmaste BoOveåterförsäljare - sök här;
http://www.boove.se/ och ta hem det den vägen.

Snordyrt ju! Jag har ett biltemastöd och ett från Jula. Kan inte se att kvaliten skulle behöva vara bättre någonstans än den är på dessa.

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
Igår var det premiärtur!!! :yoparty Fy fan va gött det var, strålande solsken och 8 plusgrader. Men det kändes samtidigt lite ovanligt skumt att plocka ut en hoj som man knappt kört, med så mycket kraft efter ett långt vinteruppehåll. Man fick ta det nätt med rullen :D Hur som helst så ringde jag givetvis in förstärkning och "tvingade" med polaren som har en Factory med Thunderslash. Haha, gissa om folk glodde på oss när vi "rullade" förbi :rofl

Jag var lite förvånad över hur snabbt jag hittade hem på hojen, när den initiala skräcken hade lagt sig (när vi testade lite acceleration så var min enda tanke, nu lyfter vi snart :4skrika ). Men hojen svänger ju gudomligt. Det tog ungefär 2 minuter, sen smekte knäpuckarna asfalten på parkeringsplatsen som vi hittade och när vi körde hem kändes det som att jag alltid hade haft den här hojen. Positivt är bara förnamnet, även om man såklart måste ha respekt för all den kraft som finns, så ser jag fram emot att få lära känna den här hojen på riktigt. Första bandagen får ta och snabba sig! :D

Pär

Det var inte jag
Gick med
22 Sep 2003
Hoj
Aprilia RSV4 Factory, Aprilia RS250 ,RD350-84
Hade gärna köpt av greven, men det blir för dyrt, hade jag bytt däck stup i kvarten så absolut. Stödet kommer användas typ 2 ggr om året.. Blir nog ett från biltema med nån lösning på adapter:)

som adapter kan man använda en 1/2 tumms hylsa i matchande storlek och trycka på en av de mindre som följer med stödet. tror det finns bilder på Lafamiglia forumet

Sundaypro

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2016
Hoj
BMW S1000R -17
Hur mycket strul fel har haft med era Tuono:s?
Är det mest små skit fel eller stora haverier?

Då jag frågar är pga en Aprilia mekaniker säger att det är lite som rysk roulett med kvaliten.

Last edited:

ChrisseJ

Övar
Gick med
16 Jun 2007
Hoj
Fan nice!!!
Du känner inga andra som haft bekymmer?

Då denna mekaniker uttryckte sig som den gjord.

Hört om maskinras, men känns inte direkt vanligt.
Känner däremot massvis med folk som vurpat, dock bara indirekt hojens fel :)

pålle123

Medlem
Gick med
13 Feb 2012
Hoj
-16 Aprilia V4 tuono 1100 Factory
Hur mycket strul fel har haft med era Tuono:s?
Är det mest små skit fel eller stora haverier?

Då jag frågar är pga en Aprilia mekaniker säger att det är lite som rysk roulett med kvaliten.

Har kört Tuono i tre år nu. Har inte behövet göra något förutom det vanliga. Service och drivpaket.
Kör min andra Tuono nu.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha