Sitter i samma sits som dig och tittar på bland annat de hojar du nämner men även R1/cbr 929/gsxr 750
Det jag har kommit fram till är att R6 är mer anpassad för bana mellan åren 99-01 sedan görs den mer gatuanpassad, Sjukdomar? växellådan kan ta stryck tydligen en fjäder som kan ge vika, jobbigt? you tell me?
Cbr 600 fanns i både f4i och f4s modellen då f4i kom vid 99/00? denna är mer anpassad för gata och uppfattas som "slö" jämfört med R6/zx6r. F4s kom 02 och var en sportigare version av samma hoj med annan utformning för passagerar sadlen samt att vevaxlen hade annan lutning? och minus centralstödet som finns på F4i versionen. Barnsjukdomar? inte en enda om man följer Bike.se
zx6r har jag inte hittat mycket om mellan åren 98/99 känt problem växellådan men skall under senare versioner vara fixat, 636 kom 04 och anses vara den zx6r du skall satsa på om du fortfarande är inne på denna modell...
Folk får gärna rätta/lägga till då jag själv går i tankarna på dessa modeller... Någon som vet några barnsjukdomar/fel på R1 99-03? uppskattas gärna!!
hoppas det här hjälpte