1800:- är sjukt dyrt för en dag.
1800 hmmm varför 1800?
Är testbanan så dyr i hyra att dagspriset blir så högt?
1800 hmmm varför 1800?
Är testbanan så dyr i hyra att dagspriset blir så högt?
Typ 200:- mer än samma kurs på Gelleråsen... och något säger mig att marken är liiiiiite dyrare i Sthlm än i Karlskoga.
Och för oss Stockholmare så blir ju totalpriset ändå lägre iom att man slipper transportera sig till Karlskoga och även kirra boendet.
Men men, den här diskussionen gick het förra hösten när första kursen skulle köras, vi behöver inte köra samma visa igen.
Nu ska jag inte kasta skit på nån alls, men jag betalar hellre 1200 för en dag på gåsen där man kör de tempot man vill utan "övningar".Känns som att man tar ut ockerhyra som allt annat här i 08land...
Klart folk gäsar på gatorna,bana i all äro men priset, come on.....
Som sagt,vill inte snacka gojja om smc eller nått,bara mina 2cents
Absolut ingen kritik mot smc bara en undran om det beror på att övningsplatsen Arlanda TT är dyrare än tex gelleråsen/Mittsverige osv.
Not sent from an iProduct...
Nu ska jag inte kasta skit på nån alls, men jag betalar hellre 1200 för en dag på gåsen där man kör de tempot man vill utan "övningar".Känns som att man tar ut ockerhyra som allt annat här i 08land...
Klart folk gäsar på gatorna,bana i all äro men priset, come on.....
Som sagt,vill inte snacka gojja om smc eller nått,bara mina 2cents
Fast en budgetkurs hade varit önskvärt, färre instruktörer, ingen mat, inget försäkringsskydd, ingen ambulans (vet iofs inte om det är nån där), allt för att sänka priset.. förstår dock att det inte skulle gå att få igenom med (är väl tusentals krav på smc vid en bankörning)
Kanske köra nån kampanj med att medlemskapet ingår i bandagen kan vara nåt.. iaf för mig (är för ung för att vara med i smc )
Fast en budgetkurs hade varit önskvärt, färre instruktörer, ingen mat, inget försäkringsskydd, ingen ambulans (vet iofs inte om det är nån där), allt för att sänka priset.. förstår dock att det inte skulle gå att få igenom med (är väl tusentals krav på smc vid en bankörning)
Kanske köra nån kampanj med att medlemskapet ingår i bandagen kan vara nåt.. iaf för mig (är för ung för att vara med i smc )
Kan inte svara för det första annat än att jag själv aldrig skulle köra utan ambulans.
Är det heldött med anmälningar eller, med tanke på mail, trådar osv som tryckts iväg på sistone?
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|