Arrangörsmöte på SVEMO

moddlaren

Guest
Swemo är tyvärr som ett tjurigt barn även innom motorcrossen.. Lättaste sättet är att göra som speedway att gå ur helt enkelt.

Är väll samma med snöskoter om jag inte fattat fel..

Byter alla tävlande manngrant till en konkurerande arrangör så lär det ju bli en reaktion.. Men det kanske inte är så enkelt som jag inbillar mej..
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Rullande schema skulle jag som publik tycka vara rätt trist, man har ingen koll på när den/de klasser man vill se kör. Det kräver väldigt god kommunikation via högtalalare/radio. Sen kan nog schemat läggas av nån mer erfaren som vet hur lång tid ett race tar...
Jag tolkar in att du tycker att alla hade dåliga scheman med långa pauser eftersom du vill ha rullande på alla..?

Hmmmm.. njaeaea, jag vet inte, jag är inte publik på svensk racing! MEN, på torpet hade jag depåbox och då märkte man att "Vad TYST det är!" läääääänge och när Mike körde Speedracing så hände det något HELA tiden!!!! Bra. Det kan mycket väl ha varit bra på Sviestad, med det vet jag inte.
 

Gixxlito

Söker klokskap
Gick med
17 Dec 2006
Ort
Bonnahult
Hoj
Caddy -67 och Monark -49 125 cc

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mantorp Park
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Hmmmm.. njaeaea, jag vet inte, jag är inte publik på svensk racing! MEN, på torpet hade jag depåbox och då märkte man att "Vad TYST det är!" läääääänge och när Mike körde Speedracing så hände det något HELA tiden!!!! Bra. Det kan mycket väl ha varit bra på Sviestad, med det vet jag inte.

du kanske ska prova att vara publik nån gång för att "känna" på hur det är?

"Jag vill se STK600 racet för där kör min kompis Mossberg, de kör efter den, den, den och den klassen och den första klassen börjar kl 13.00"... ja men när kör STK600? Efter de 4:a andra har kört först...

Eller nåt :) vad vet jag men hursomhelst för att det ska fungera med rullande schema för deltagarna krävs väldigt god kommunikation från tävlingsledning till förarna.
"OJ nu startade visst mitt race, men jag har inte hört nån tuta"
 
Last edited:

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Vad svårt ska de va?

Regga ett jävla fejjankonto du enbart använder för att läsa sådant, ha Inga vänner och använd det inte alls annars.
Eller är Ni rädda att gilla det....... :D

Har massor av reggningar på diverse ställen som jag redan glömt att de finns enkom av den anledningen.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
+4 :)

Vad svårt ska de va?

Regga ett jävla fejjankonto du enbart använder för att läsa sådant, ha Inga vänner och använd det inte alls annars.
Eller är Ni rädda att gilla det....... :D

Har massor av reggningar på diverse ställen som jag redan glömt att de finns enkom av den anledningen.

Det är inte svårt men jag vill inte tillhöra den flocken... Jag kan lyssna på Hip Hop men vill inte... :gnissla

Dessutom är Farcebook bara för gamlingar, och jag är yngre än Mozz! :D
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Men oavsett om man har Facebook eller inte så kan man väl lägga upp det här också?:7peta:va;)
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Det är fan jobbigt juh!!!!! Jag skrev i flera inlägg!!! VAKNA upp och sluta vara så motvalls kärringar!!!!!
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Förarrepresentanten Henrik Björling sa:

Info från förarrepresentant:
Igår var jag med på SVEMOS arrangörsmöte och i grunden upplevde jag det mycket positivt att få vara med på detta möte.
På detta möte diskuterade vi säkerhet, bemanning av funktionärer, ljud, kalender, klasser m.m. Jag var där i form av förarrepresentant och fick möjligheten att presentera det vi som förare vill förändra och utveckla. Jag tryckte bland annat på likriktighet och hur vi förare vill göra produkten ”SM i Roadracing” bättre. Delar av det vi talade om på mötet kommer att presenteras på årets prisutdelning och det samtida nationella grenmötet i Karlskoga 14 nov.
Framöver kommer vi se några förändringar i upplägg, för att förbättra tydligheten och förbättra möjligheten att lyfta fram huvudklass. Något som jag tar med mig från mötet är hur betydande det skulle vara om en gemensam promotor fanns för tävlingsserien och att förändringsarbete är en långsam process. Dessutom känner jag att vi alla ska fundera på vett och etikett och hur vi bibehåller vår proffsighet – både på nätet och i depån.
Slutligen fick jag både gehör och mothugg under mötet, men viktigast av allt så upplever jag det centralt att vi gemensamt samarbetar för att förbättra vår tävlingsverksamhet framöver och vågar stå upp för det som är bra.
På återhörande!
//Henrik
…även Mossberg var med på mötet som en arrangörsrepresentant från Falkenberg. Har Du något att tillägga?

- - - Updated - - -

Då kompletterade jag med:

Håller med i allt som Henrik Björling, vår UTMÄRKTE förarrepresentant sagt här ovan. Det var en gedigen samling gubbar (ca 15-18 stycken) samt Therese Hammarberg och Anja Rauch som träffades. Det var bra stämning, det kändes verkligen som att man ville komma överens och jobba tillsammans. Till exempel diskuterades hur man gemensamt skulle kunna lösa den svåra bristen på funktionärer som vissa banor har.

- - - Updated - - -

och:

Det var dessutom intressant att lyssna på Mike och andra, som VERKLIGEN har ett STORT hjärta för roadracing! Det är ju så att RR-tävlingar inte är den största kassakon som finns men man gnager på ändå och försöker skapa en så bra produkt det bara går.

- - - Updated - - -

samt:

Vidare fick man reda på (vilket jag iofs redan visste) att läkarna på racen är en FET kostnad, och hur man skulle kunna lösa detta diskuterades.

- - - Updated - - -

och:

Ljudet är en SVÅR fråga! Som diskuterats här, att mäta statiskt före race som man gör utomlands, fick vi förklarat varför man inte gör, och det är för att det är en dålig metod, som föga visar hur mycket en hoj väsnas på full gas. Sverige är ett föregångsland i vårt sätt att mäta och andra länder studerar oss! Vad vi måste göra är helt enkelt att bli bättre på att mäta; sätten att mäta diffar för mycket mellan olika banor.
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
för att inte tala om:

Prova på verksamhet och instegsklasser diskuterades, och hur viktigt det är att klubbarna försöker få till "prova på"-verksamhet, gärna i samband med RR-tävlingar. Som det är nu är återväxten SKRAL, men vid de tillfällen det erbjudits har MÅNGA velat prova på. Utrustning är ett STORT problem, det behövs MÅNGA storlekar och i många upplagor för att kunna hålla 4-5 hojar på banan samtidigt. Så, ni som har grejor som ligger och skräpar, hör av er till Therese Hammarberg på SVEMO!

- - - Updated - - -

samt:

Som Henrik sa här ovan, så diskuterade vi hur dåligt en del yttrar sig, både på banan när de små kör, men även på fb inför kollegor och andra. Att komma med bestraffningar om det blev för grovt sågs som positivt av många.

- - - Updated - - -

och som en slutkläm!

Totalt sett, ett bra möte, väl orkestrerat av Patrik Marklund, där Henrik Björling på ett utmärkt sätt förde förarnas talan!

- - - Updated - - -

SÅJA! Och till nästa gång, skaffa fb!:tummenupp:)
 

Gixxlito

Söker klokskap
Gick med
17 Dec 2006
Ort
Bonnahult
Hoj
Caddy -67 och Monark -49 125 cc
Tack för ovan Mozz, och bra jobbat. Och nope, motvall eller inte, fb.
 

enhjuling

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Linköping
Hoj
R1200GS
Om man tänker till lite när man skapar infosidor på facebook så kan man ju göra dem offentliga så att man kan läsa och kolla bilder utan att vara inloggad men tänker man inte på det så blir det bara de som är inloggade på facebook som ser infon. Lägger man dessutom infon i en sluten grupp så blir det ännu färre som ser det. Många gånger ser man dessutom att folk lägger upp bilder i grupper och har inställt så bara deras vänner ser bilderna... Är det så man vill ha det så är ju det bra men annars.....
Jag tror inte det är så mycket att surgubbarna är motvalls utan det är mer att Facebook-fansen behöver tänka till lite om hur det verkligen funkar. kanske logga ur facebook ibland och försöka hitta infon.
 

Japp

Det som skramlar sitter kvar!
Gick med
31 Jul 2013
Ort
Sorunda
Hoj
Aprilia RSV Mille "Black Betty" mfl
Hej!
Det låter ju bra att stämningen och diskussionsklimatet på mötet var bra!
Ni, du Magnus och Henrik har verkligen mitt förtroende!:tummenupp:tummenupp

Men jag är så förbålt nyfiken, kom ni fram till några beslut, åtgärder eller något annat mer konkret?? En åtgärdslista kanske?
Eller var det här ett inledande möte som mynnar ut i fler möten under vintersäsongen??

Kort sagt, vad händer här näst??

Saluti
//A
 
Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Aprilia Tuono 457

Aprilia har presenterat nya...

Top