Jag har hållit i några mekkurser som har initierats av intresserade människor som frågat mig om jag kunde ställa upp.
Och det har jag gjort vid lite olika tillfällen.
Det är kul, och lärorikt - även för mig.
Kan man tolka detta som att du kan tänka dig att hålla en mekkurs även nu?
Det verkar ju som att intresse för nåt sånt här finns iaf.
Och hur man ska dela in grupper och innehåll etc får man väl diskutera sig fram till om man löser de grundläggande frågorna först, dvs vem som ska hålla i det, var nånstans det ska ske, och kostnader.
För jag tror nog som sagt inte att det är något problem att få tag på folk som skulle vilja gå kursen.
Dr.Bike
Hur mycket fick du betalt förra gången du höll på med sånt här?
Så man kan se en prisklass mellan tummen och pekfingret
Är intresserad av något sådant om det inte är alltför basic (typ byta olja+filter nivå).
Det jag först tänker på är:
ventiljustering, växellåda/lammeller renovering, byta drivpaket, renovera framgafflar, montera stålomspunna slangar och allt vad hör därtill, etc etc.
Mitt mål är (alltid) att ge kunden valuta för pengarna
Oavsett pris.
Känns som vi har hittat rätt person att hålla i det iaf
Priset jag hade tänkt mig skulle väl vara en 500-700kr för en dag typ 6 timmar å en grupp på 6-10pers.
Så kan man gott tolka det.
Det är bara att ni skrapar ihop en skara av likartat mek(o)kunniga, så tar vi det därifrån.
Kanske dags att skapa några av SHs ökända listor, någon/några som känner sig manade att hålla i en nybörjare respektive medelklass lista samt ansvara för kontakten med Dr.Bike ang det hela?
En mer avancerad grupp kan väl väntas med tror jag då skaran som intresserar sig för trimmning/turbobyggen är en minoritet i sammanhanget. Bevisa mig gärna ha fel.
Jag antar att detta kommer vara en ganska stockholms-centrerad tillställning?
Iofs skulle jag, med tanke på hur få mekkurser det finns, kunna tänka mig att resa för att delta i en kurs, förutsatt att den sker under en kortare, sammanhängande period.
Men, om det är någon som likt Dr Bike, känner att han/hon har lust och kunskap att arrangera något liknande i Skåne-trakten skulle iaf jag vara väldigt intresserad av detta. Vill alltså inte spamma tråden om det är någon som uppfattar det så utan mest lägga ut en intressekoll!
Finns intresset så är jag inte negativ till en skånetillställning även om ni inte får portningstips som av DrBike....
jag tycker att man .om ni skall hålla en kurs, att man får lite att saker att läsa på. så man har lite underlag. då slipper folk vara nollställda när man börjar undervisningen, o kan koncentrera sig på det väsentliga. så att alla ligger på nästan samma nivå. annars kanske man fastnar i onödiga diskussioner som i att behöva förklara t,ex skillnaden på en bullt och skruv o annat
det låter intressant. men bor i gbg, kanske kan komma loss, men det beror ju på längd o tid.en helg kan funka
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|