Arrangera mekkurs

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Hoj
CBR 600 *såld*
Inte för att vara sån, men hallå..?
Har skickat dig ett antal mail om kursen, och det är snarare du som har varit seg med att svara. För det har du gjort till slut, vilket betyder att mailen kommit fram..
Skrev till dig att eftersom ditt svar dröjde så hamnade du i grupp två, som också ska vara på nybörjarnivå, så det är bara att ta det lite lugnt och avvakta...

Okej, måste ha missförstått varann, skickar pm ist :)

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Hoj
CBR 600 *såld*
Rättelse!

Edit: My bad.

Jag hade missat att se mailet som Dr. Bike hade skickat till mej... :pangihuve :glömdet
Jag har givetvis personligen bett om ursäkt till han via PM, men skriver också här öppet i tråden på begäran för att förklara att det alltså var jag som hade missat att se informationen som hade skickats till mej.

Förlåt igen. :rodnar

MrTombola

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2006
Hoj
CBR 600RR
Shit pommes... Hur har man missat detta??
Jag är lätt på om du nu lyckas hitta ngt bra mekorakel.
Hur har det gått?
Vi kanske kunde försöka lyfta tråden lite då och då...
Till slut borde det väl komma fram ngn i Göteborg som är villig att lära ut. :tummenupp
Behöver ju inte bara vara mek utan även körningar nu till sommaren?

//T

Ingen Göteborgare som vågar träda fram som mekorakel? Jag kan tänka mig hjälpa till med det administrativa eller så.

Låter bra de. söndagar 17-20 tycker jag personligen är en bra helgtid då många är upptagna fredag-söndag dag. Men återigen. Krävs någon skillad nog att hålla i det. Personligen har jag servat några gafflar och rivit ett par låder osv. Men känner mig inte säker nog att leka Bosse mc-doktor.

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
Jopp jopp. Nej jag har inte jagat runt skall jag villigt erkänna men vore kul att köra lite mek med något orakel ;)

Shit pommes... Hur har man missat detta??
Jag är lätt på om du nu lyckas hitta ngt bra mekorakel.
Hur har det gått?
Vi kanske kunde försöka lyfta tråden lite då och då...
Till slut borde det väl komma fram ngn i Göteborg som är villig att lära ut. :tummenupp
Behöver ju inte bara vara mek utan även körningar nu till sommaren?

//T

vx800

Medlem
Gick med
7 Jun 2005
Hoj
Suzuki vx800 (först en rödmetallic...skrotad, nu en blåmetallic.)
Ett bra initiativ detta !!! :tummenupp

En kurs på västkusten typ göteborg , halmstad.... hade varit grymt bra..

:)

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Bump!

Går det att dra ihop något liknande igen, eller finns det några liknande kurser som arrangeras av någon fortfarande?
Det enda google bidrar med är detta: http://www.smce.se/utbildning/

Länken på förstasidan till www.mckursen.se verkar död.

Så, någon som har något matnyttigt att komma med?

Vegas

Racing, plåster för själen...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW S1000XR -18 + Sv 650 (R) K2 + SV 650 K3 + Gixxer dragbike K2 + Gixxer 1000 K1 + Gixxer 1000 K3 + Honda CB125T
Jag har arrangerat kurs, många anmälde sitt intresse men ingen kom.. det va för lång att åka tyckte alla stockholmare.

Mitt upplägg var 2 delar, liten service eller stor service, även verktygskunskap.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Jag har arrangerat kurs, många anmälde sitt intresse men ingen kom.. det va för lång att åka tyckte alla stockholmare.

Mitt upplägg var 2 delar, liten service eller stor service, även verktygskunskap.

Låter bra. Blir det av igen så är jag högst intresserad.
Har inga problem med att ta mig till Falun.

Har faktiskt gått den. Kanonkurs sett till vad det kostar, även om det i princip bara var grunder som gicks igenom.
Är ute efter något på nästa nivå så att säga, både vad gäller moment och upplägg.

Q_Ball_Racing

Gasar hellre än bra
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
2014 stormtrooper 1000
finns det efterfrågan på kurser inom enklare mc mek???
vi hade detta uppe på ett möte här i smc kronoberg för ett par år sedan, men valde att ej genomföra det då vi ej trodde det fanns intresse för detta.

men finns det intresse så kan vi ta upp det igen och se om vi kan genomföra något....

för er som är medlemmar i smc och känner att något efterfrågas eller önskas, ta då kontakt med smc i ert distrikt och berätta det. glöm ej att smc är till för medlemmarna och gagna deras intressen.

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Tillfälligt utan!
finns det efterfrågan på kurser inom enklare mc mek???
vi hade detta uppe på ett möte här i smc kronoberg för ett par år sedan, men valde att ej genomföra det då vi ej trodde det fanns intresse för detta.

men finns det intresse så kan vi ta upp det igen och se om vi kan genomföra något....

för er som är medlemmar i smc och känner att något efterfrågas eller önskas, ta då kontakt med smc i ert distrikt och berätta det. glöm ej att smc är till för medlemmarna och gagna deras intressen.

Jag tror tyvärr det intresset är lågt.

Kan du inte försöka draihop en liten mera avancerad mekkurs. Där tror jag intresset är betydligt större. Jag hade definitivt kommit och även tvingat med diverse andra...bara för att få upp anmälningslistan! :)
-kontrollera/justera ventilspel
-förgasarinställning kopplat till olika symptom/problem
-genomgång av växellåda, byte koppling,,,
...tja det mesta av lite mera avancerad karaktär är av intresse!

Sezzi

Utforskare
Gick med
3 Feb 2013
Hoj
2003 KTM 640 Enduro
Jag skulle vara MYCKET intresserad av en enklare MC-mek-kurs då jag är total novis inom området.. Inom ett vettigt avstånd från Uppsala då för min del :)

Sezzi

Utforskare
Gick med
3 Feb 2013
Hoj
2003 KTM 640 Enduro
Det hade absolut gjort det om det inte hade varit kvällen den 26e... Jobbar ofta till efter 18 och skulle aldrig hinna dit då iaf :)

Får hålla vidare utkik!

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...