Jag ställer över en hoj på mig som är försäkrad men på den gamla ägaren och samtidigt kryssar jag i avställning på regbeviset. Funkar bra, får bekräftelse för ägarbytet och några kronor på skatten tillbaka efter några dagar.
Nu ca 2 veckor senare kommer det ett brev från Trafikförsäkringsföreningen om att jag ska pröjsa 915:- jävla kronor för 3 dagar !!! som enligt dom hojen inte varit försäkrad på mig.
Jag ställde ju av samtidigt som ägarbytet skedde.
Jag antar ju att det är dom 3 dagar det tar för vägverket att få in papperna och registrera ägarbytet men i så fall så får väl både ägarbyte och avställning gälla från den dagen dom får in det eller hur funkar det ?
Sitter här och e arg, det är inte lite dyrt för 3 dagar
Nu ca 2 veckor senare kommer det ett brev från Trafikförsäkringsföreningen om att jag ska pröjsa 915:- jävla kronor för 3 dagar !!! som enligt dom hojen inte varit försäkrad på mig.
Jag ställde ju av samtidigt som ägarbytet skedde.
Jag antar ju att det är dom 3 dagar det tar för vägverket att få in papperna och registrera ägarbytet men i så fall så får väl både ägarbyte och avställning gälla från den dagen dom får in det eller hur funkar det ?
Sitter här och e arg, det är inte lite dyrt för 3 dagar