Tråkigt för Rossi som beskrev sin insats som "A stupid mistake"
Ett sjukt roligt race dock ifrågasätter jag varför inte Bagnaia inte också fick bestraffning med tanke på att han åker innanför curben ur sista högern i chikanen.
Ja, eller hur, och den bestraffningen som var på Migno, 1 plats? Borde han inte tappa tillbaka Alla platser han tjänade på den otillåtna manövern?
Eller ansåg dom att de var trängda och tvungna att köra utanför?
Men, det ska väl inte ha någon betydelse, det är väl bara om man tjänar plats som har betydelse?
Han tar ju spåret innanför kurbsen för att passera så solklart fall av cutting the curve
...Men, fortfarande, det roliga är Att han är beredd att göra misstagen i utbyte mot en vinst, han har ju inte, som du skrev först "gjort ett grovt misstag då han överskattade sin förmåga" utan bara gjort ett dumt misstag....
Rossi skrev:“But I did a mistake. I was too fast. I pushed too hard. It was too much. It was a stupid mistake unfortunately and I'm very sorry for all the team because today we can win.”
Här nämns några anledningar:Lorenzo - kontrasternas man.
Hur i helvete kan en flerfaldig världsmästare vara världssämst i regn?
Att sedan pusha över sin förmåga så man åker av kan väl knappast betraktas som mindre än "grovt misstag"?
Vi var faktiskt besvikna efter Assen. Vädret kan inte arrangören göra något åt, men trafiken var kaosartad, ordningen på banan risig och rent allmänt var läktarna och antalet tv-skärmar dåliga.Vi har anlänt Amsterdam efter 125 mil i bil över natten.
Kommer bli grymt att bevittna racet, hoppas inte däcken ställer till det.
Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
Vi var faktiskt besvikna efter Assen. Vädret kan inte arrangören göra något åt, men trafiken var kaosartad, ordningen på banan risig och rent allmänt var läktarna och antalet tv-skärmar dåliga.
Har tidigare erfarenhet från Sachsenring, Aragon, Mugello och Le Mans där le mans och Mugello utmärker sig extra som publik..
Åk någon annanstans är mitt betyg.
Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
Vi var faktiskt besvikna efter Assen...............
Kan hålla med dig lite angående logistiken runt arrangemanget. Det var löjligt mycket folk på söndagen. Vi var på banan ca 08:00 och redan då var det köer på ca 3-4 km.......att de som kom vid 11 tiden ens hann in (de måste fått parkering en mil från banan ). Hörde av någon där att det var över 100 000 pers där (vet ej om det stämmer, någon som kan verifiera?).
Island är i kvartsfinal......så jävla skoj
Vad är det som gör att Hondan helt plötsligt kan köras snabbt av någon som normalt sett inte är top 15 i det torra? Det som åtminstone jag reflekterade över var att det inte behövdes sladdas och fladdras med hela hojen. Mjukt och fint körde Miller och även Marquez och Pedrosa i den första halvan av loppet. De måste ju ta och bygga om den där hojen så att den inte ska behöva köras som en speedwaycykel in i varje böj. Sen är det ju klart att man inte ska ta bort förarens insats, så all heder åt Miller, men lite märkligt tycker jag nog ändå att det är.
Hur är det på banorna du nämnde gällande sittplatser? Fria platser fram till racedag?
Det jag gillar med Assen är att man gå runt hela banan och nästan var som helst ställa sig och glo (på körningen). Samt fria platser fram tills racedag. Och tjejerna! Nä, jag bara skoja...
Hur är det på banorna du nämnde gällande sittplatser? Fria platser fram till racedag?
Det jag gillar med Assen är att man gå runt hela banan och nästan var som helst ställa sig och glo (på körningen). Samt fria platser fram tills racedag. Och tjejerna! Nä, jag bara skoja...
Största problemet med logistiken kring Assen är alla käsekopf-poliser och väktare med äkta dumdryg holländsk attityd som ser sin chans till femton sekunder i rampljuset. Att ha TRE separata kontroller längs femhundra meter spikrak väg in i depån - där man får visa parkeringspass såväl som arbetspass vid varje enskild kontroll - och sedan ett tiotal parkeringsvakter som medelst visselpipa ska dirigera varje enskild bil till sin parkering med millimeterprecision, det gör inte direkt att trafiken flyter lättare. Parodi är bara förnamnet och de verkar ha väldans svårt att förstå att sometimes less is more...
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |