Att äga en sporthoj betyder inte att man kör sporthoj.

isse

Japps Sellout!
Gick med
23 Jul 2004
Hoj
de nada
Jag läste denna annons och började fundera:

http://www.sporthoj.com/annonser/?id=28056

Vad gör folk med sina sporthojar?

Ägandet av sporthojar börjar likna ägandet av sportbilar, många verkar ägas av personer som inte alls är intresserad av att unyttja dess potensial och körglädje. Det verkar locka mer att glassa runt på stan och kanske gasa lite vid ett röljus för en tillfällig kick.

Eller så är dem för fint pyntade för att besöka banan, dyra kolfiber backspeglar som inte får repas.
Monterat fina eftermarknadsprylar är väldigt roligt, men inte till den gräns att man inte nästa dag kan pressa livet ur hojen på en bana.

När man sedan tittar på att köpa en sporthoj beggagnad, kollar man då efter en som körts på tomgång till och från ett arbete nåt år utan en repa i spegelblank lack.
Personligen skulle jag föredra att den körts hårt då och då, så länge som service skötts och slitdelar bytt´s. Då har ev fabriksfel kommit fram och kunna åtgärdas under garanti.

Jag hoppas att vi inte om några år har konkurans vid röljusen av massa glänsdande fina literhojar körda av "slipps-gubbar" med för mycket pengar som stannar så fort det svänger, men isåfall slipper man dem säkert fortfarande på banan.

ps: Inget ont mot hojen i annonsen, den är säkert jättefin.

/N

Strongliquid

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
Scott.
Är väl som med mycket annat, man vill ha en sak, sen om man inte kan/vill använda den som den "ska" användas skiter man i.

Finns så mycket såna saker i livet. Även om få av dom är lika dyra.

Eas

Vill mycket! Kan lite!
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
R6-03 SÅLD
Han har ju köpt den på hösten 2004. Alltså kört den en sommar! Då är väl 900 mil ganska normalt eller?

isse

Japps Sellout!
Gick med
23 Jul 2004
Hoj
de nada
Jag menar inte att håna annonsen/annonsören.
Texten i annonsen stärkte bara en tanke.

/N

Eas skrev:
Han har ju köpt den på hösten 2004. Alltså kört den en sommar! Då är väl 900 mil ganska normalt eller?

semper

Wheeliebars är fegt
Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Panigale
Eas skrev:

900 mil med original däcken och dom e fortfarande ok? :rofl
jo här behövs en r1:a med mer effekt!

Chii

Med begynnande auktoritetsproblem
Gick med
14 Dec 2004
Hoj
Sååld
Håller med trådskaparen, En hoj ska faan i mig andvändas, Jag vill bara spy då jag ser blänkande cyklar som ska se så raciga ut som möjligt och någon medelålders lönnfet gubbe som aldrig varvat den mer än 6000. Dessutom så är hojjens största syfte att stå utanför fiket mitt framför entren så ingen kan undgå att se den, Sedan då han ska där ifrån så ska han varva lite demonstrativt, Bästa som finns är att hitta en sån efter vägen och retas lite :D

Dumt sagt

Last edited:

Eas

Vill mycket! Kan lite!
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
R6-03 SÅLD
semper skrev:
900 mil med original däcken och dom e fortfarande ok? :rofl
jo här behövs en r1:a med mer effekt!
Sen beror detju lite på vad annonsören räknar som okej när det gäller däck. Han har väl vart ute tourat i sommar!

isse skrev:
Jag menar inte att håna annonsen/annonsören.
Texten i annonsen stärkte bara en tanke.

/N
Jo, jag förstår hur du menar!

tobbe #11

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
RMZ450
Är väl inte konstigare än att en del köper apdyra löparskor för att promenera. Utseende och image är viktigt för vissa, andra inte. Vad folk gör med sina egna prylar är deras ensak.

ape

be a nice ape
Gick med
24 May 2004
Hoj
Triumph Daytona 600 04:a ***Såld.
OK jag förstår din tanke där, delvis.

Men...

Det finns folk som har prylar av helt andra anledningar än vad du eller jag skulle ha haft. Visst en sportbil eller sporthoj ska "köras aktivt, fort på slingrande vägar, långt bort från stan, helst på bana". Men andra kanske inte tycker så.

Jag har arbetskamrater som äger dyra sportbilar av den anledningen att de mår bra av själva ägandet samt att glida runt stan i dem, visa upp sig så att säga. Att jag sedan tykcer att glida runt = spöstraff är en annan sak :D

Visst fånigt, men de mår bra utav det och har inget intresse att göra det på något annat sätt. Vissa vill glida, andra vill touringköra, andra banköra osv...

Smaken är som sagt - delad. :tummenupp

Last edited:

isse

Japps Sellout!
Gick med
23 Jul 2004
Hoj
de nada
Ja lite, men dom hänger inte på löpar-forum, hänger utanför motionslokaler tillsammans med andra löpare, och sparar en hel vinter för nya skosnören.

/N

tobbe #11 skrev:
Är väl inte konstigare än att en del köper apdyra löparskor för att promenera. Utseende och image är viktigt för vissa, andra inte. Vad folk gör med sina egna prylar är deras ensak.

tobbe #11

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
RMZ450
isse skrev:
Ja lite, men dom hänger inte på löpar-forum, hänger utanför motionslokaler tillsammans med andra löpare, och sparar en hel vinter för nya skosnören.

/N

Edit: Var lite otydlig känner jag.

Alltså, varför killen äger hojen och vad han gör med den vet jag inte. Däremot är ju syftet med annonsen att sälja hojen, och varför inte göra det på Sveriges största forum för sporthojar?

Last edited:

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Rigge skrev:
Att jag är för rädd om den för att ta ut den på bana, så det struntar jag i, borde jag köpa en Virago nu?

Eftersom du frågar så...
JA!

isse

Japps Sellout!
Gick med
23 Jul 2004
Hoj
de nada
Jag tror du missförstår tråden, men för att besvara din fråga så annonserar han på helt rätt ställe.

/N

tobbe #11 skrev:
Så vilken sajt skulle då vara lämpligare för den här killen att annonsera på för att få sin hoj såld?

Du köper såklart vilken hoj du vill, men varför har du en sporthoj?

/N

Rigge skrev:
Att jag är för rädd om den för att ta ut den på bana, så det struntar jag i, borde jag köpa en Virago nu?

zilog

Mr. Hardtechno
Gick med
13 Jan 2004
Hoj
RSV1103R -02 Magnesium, VW Polo 1.4 GTI -97
Vad är egentligen ditt syfte med den här tråden?

b_randen

Ill Mostro - SDK Socio #3713
Gick med
14 Oct 2005
Hoj
Ducati Monster 900 "Kammo Edition"
Vi blir mer och mer kapitalister!!
Snart äger inte vi våra saker utan de äger OSS!! :gnissla

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring