Att åka bakpå

RMT_Racing

Bitsk
Gick med
17 Mar 2006
Hoj
CBR1000RR Repsol
Ponera att du som kille/tjej är i ett förhållande. Du har ett mc-intresse och är lätt osocial då du prioriterar annat i livet - mao dina typ enda vänner är de du arbetar med dygnet runt. Vidare, din partner saknar utrustning för att följa med dig och har även svårt att ställa upp på väldigt kort varsel. Ponera vidare att du har en kill-/tjej-kompis som har all utrustning och som gärna hänger med när som helst.

Efter en diskussion med din partner framkommer att denne inte skulle gilla om du åkte med denna vän. Partnern likställer det med otrohet. Eftersom du värdesätter din lilla fritid väldit högt och av olika skäl inte vill spendera den med din partner så drar du iväg iaf. Observera - utan några som helst tankar på att :ligga.

Frågeställning: Har du gjort fel? Har du varit otrogen? Är det värre att gå emot partnerns åsikt än att bara sätta på någon av dennes vänner?

Frågar å en kompis väns vägnar...

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Jag fattar inte första stycket riktigt men jag tolkar det såhär:

Partnern har hoj men inte extra utrustning. Partnern är välplanerad och välbokad och har det busy busy och kan inte åka när du kan. Du vill åka med annan polare och partnern blir svartis och tycker det är otrohet.

I say: byt partner. Om inte partnern kan acceptera att man har andra intressen än förhållandet så tror jag definitivt att partnern får finna sig i att stå utan bättre hälft. Om partnern dessutom tycker det är otrohet att åka med nån annan på hoj, då tror jag att partnern har en väldigt skruvad världsbild och jag tror inte att du vill vara kvar i det förhållandet när partnern börjar bli svartis på andra saker - ditt jobb t.ex. Do yourself a favour.

Givetvis riktat till din vän.

EDIT: Jag fick saker om bakfoten. Däremot står jag fast vid mina åsikter. Fast tvärtom då. Palla skriva om.

Last edited:

T509

Spondon rider!!!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Spondonbygge, vikt: 168kg tankad o klar! GSXR 750 -03
Med andra ord så har din polare tagit med en annan brud bak på hojen och hans flickvänn tyckte inte om det.

Inget konstigt med det, fråga din polare om han hade tyckt att det var ok att hans tjej åker bak på en kille, lägga sig intimt nära, hålla om honom m.m.

Det är förmodligen inte tjejens bästa polare som ville åka utan någon som hon inte känner så bra. Som sagt inget konstigt att hon inte tyckte om det.

Att han sen inte respekterar sin partners önskan utan gör det ändå för att "värdesätter sin fritid" får mig att tro att han inte värdesätter sitt förhållande.

My 5 c.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Men för helvete, vi pratar om att åka hoj, inte intimmassage med olja...

Med samma logik skulle man ju vara bög direkt man skjutsar någon av samma kön, eller pedofil om man skjutsar en minderårig?

T509

Spondon rider!!!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Spondonbygge, vikt: 168kg tankad o klar! GSXR 750 -03
Hade det varit oskyldigt hade tjejen (om hon är normalt funtad) förmodligen inte haft något emot det.

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)

Med samma logik skulle man ju vara bög direkt man skjutsar någon av samma kön, eller pedofil om man skjutsar en minderårig?
Har inte ungefär den här diskussionen först på Bukefalos eller någon annan tjejsida? :va

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Hoj
CBR 600 *såld*
RMT_Racing skrev:
Att åka bakpå
Ponera att du som kille/tjej är i ett förhållande.
Du har ett mc-intresse och är lätt osocial då du prioriterar annat i livet - mao dina typ enda vänner är de du arbetar med dygnet runt. Vidare, din partner saknar utrustning för att följa med dig och har även svårt att ställa upp på väldigt kort varsel. Ponera vidare att du har en kill-/tjej-kompis som har all utrustning och som gärna hänger med när som helst.

Efter en diskussion med din partner framkommer att denne inte skulle gilla om du åkte med denna vän. Partnern likställer det med otrohet. Eftersom du värdesätter din lilla fritid väldit högt och av olika skäl inte vill spendera den med din partner så drar du iväg iaf. Observera - utan några som helst tankar på att :ligga.

Frågeställning: Har du gjort fel? Har du varit otrogen? Är det värre att gå emot partnerns åsikt än att bara sätta på någon av dennes vänner?

Frågar å en kompis väns vägnar...
.

Alltså om jag tolkar det hela rätt så är det en ganska osocial snubbe som gillar att åka bajk, men hans lady har ingen mc-utrustning och svårt att hänga med ut på turer på hojen.
Snubben ifråga har också en tjejkompis som mer än gärna hänger på och som dessutom har all utrustning och kan när som helst hänga på.
Tjejen i förhållandet känner sig förbisedd då hennes kille är ute och åker med en annan brutta men det skiter killen i och drar i väg iaf.

Är detta rätt tolkat?

För att svara på dina frågor, så nej, det är inte otrohet.
Men samtidigt förstår jag inte varför denna andra tjej tvunget måste sitta bakpå?
Du säger att du värdesätter din fritid mycket, för visst kan du väl själv köra hojen..? :)
Varför tvunget släpa med den där tjejen om nu din flickvän blir sårad av det? Lite onödigt.
Självfallet ska man kunna ha vänner av båda könen utan att otrohetsmisstankar skall börja flöda men du måste väl ändå ha lite förståelse att din tjej blir lessen när du bara sticker iväg flera timmar med en annan donna som sitter tätt bakom och håller om dig.
Jag tycker din tjejkompis som har all utrustning kan låna ut denna till din tjej nån gång ibland som tack för att hon fått låna hennes kille ibland... :)
Hoppas det löser sig.

RMT_Racing

Bitsk
Gick med
17 Mar 2006
Hoj
CBR1000RR Repsol
...Men samtidigt förstår jag inte varför denna andra tjej tvunget måste sitta bakpå?
Du säger att du värdesätter din fritid mycket, för visst kan du väl själv köra hojen..? :)
Varför tvunget släpa med den där tjejen om nu din flickvän blir sårad av det? Lite onödigt....

För att det är så jäla trist att åka själv. Att personerna dessutom har "levt" tätt inpå varandra i typ ett år och har väldigt mycket att prata om gör ju inte saken sämre.

Aja, det har tydligen löst sig. Killen vi pratar om är numera singel och med otrohetsstämpel. Han bad mig även kolla med Jörgen om han ville åka bakpå, tänkte samla ihop till en ghejjstämpel också :D

Just ja, det som hänt är tydligen väldigt mycket värre än att partnerns fd man knullade runt bakom ryggen på denne..

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
En sådan partner som hindrar och låser upp en är osäker och inte rolig i det långa loppet att dela hela sitt liv med.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
För att det är så jäla trist att åka själv. Att personerna dessutom har "levt" tätt inpå varandra i typ ett år och har väldigt mycket att prata om gör ju inte saken sämre.

Aja, det har tydligen löst sig. Killen vi pratar om är numera singel och med otrohetsstämpel. Han bad mig även kolla med Jörgen om han ville åka bakpå, tänkte samla ihop till en ghejjstämpel också :D

Just ja, det som hänt är tydligen väldigt mycket värre än att partnerns fd man knullade runt bakom ryggen på denne..

Verkar faktiskt som att lösningen var en bra lösning i det långa loppet.
Ett förhållande utan tillit är ett dömt förhållande.

Är tjejen du skjutsar fulare än din flickvän så är det lugnt. Annars är du körd helt enkelt.

hahaha... så sant! :tummenupp

TukTuk

Fullända
Gick med
16 Mar 2005
Hoj
Hornet 606

Ouch, det var ganska trångt på bussen sist. De flesta var tyvärr kissluktande pensionärer. Har jag halva inne som nekrofil nu?

Som vanligt med otrohet... det är vad man kommit fram till gemensamt. Inte vad en i förhållandet tycker. Sedan kan man ju även diskutera syftet med vissa handlingar men det är en annan femma.

Liquid_shadow

100% Awesome!
Gick med
8 Aug 2008
Hoj
2008 Kawasaki ZX6R
Har du gjort fel?
Ja, ett förhållande handlar trots allt om ömsesidig respekt. Blir tjejen sårad eller mår dåligt av att du drar ut och skjutsar en annan tjej så får du helt enkelt skippa det om du ska vara i förhållandet.

Har du varit otrogen?
Nä, jag skulle inte kalla det otrohet, möjligtvis brist på respekt för din partner, men inte otrohet.

Är det värre att gå emot partnerns åsikt än att bara sätta på någon av dennes vänner?
Nä, vissa åsikter du har ska du givetvis inte rubba på. Stå upp för dig själv, dina åsikter och värderingar, men var samtidigt lyhörd för att ta in andras.

Något säger mig att en del av storyn utelämnas här.
Vad är egentligen relationen mellan killen och den tjej som han vill skjutsa?
Jag får bara känslan av att flickvännen och den tjej som han vill skjutsa inte går bra ihop. Jag har svårt att se en tjej tycka det är otrohet om du skulle få skjutsa en av hennes bästa väninnor eller systrar om någon av dem ville åka på en tur... men att du ska sticka ut och åka med en gammal "tjejkompis" är trots allt ur hennes synvinkel inte samma sak.

PS. Att köra själv är awesome och att skjutsa en brud, åka ut till nått schysst ställe och umgås med henne är också awesome!

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
PS. Att köra själv är awesome och att skjutsa en brud, åka ut till nått schysst ställe och umgås med henne är också awesome!

Men man får ju så ont i kroppen! Man måste trycka bak ryggslutet för att eleminera glappet som blir på förarsadeln, sen vobblar skallen i warpspeed med skjuts. Att "umgås" är inte att tänka på efter en sådan sammandrabbning.

Liquid_shadow

100% Awesome!
Gick med
8 Aug 2008
Hoj
2008 Kawasaki ZX6R
Men man får ju så ont i kroppen! Man måste trycka bak ryggslutet för att eleminera glappet som blir på förarsadeln, sen vobblar skallen i warpspeed med skjuts. Att "umgås" är inte att tänka på efter en sådan sammandrabbning.

Well, kan inte tjejen knipa tillräckligt för att hålla sig kvar på hojen, så är det ingen förlust om hon flyger av :D

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Hoj
CBR 600 *såld*
Varför vill man ha någon bakpå?

Har faktiskt inte heller fattat det.
Har aldrig åkt bakpå någon, förutom den gången man övningskörde då och var tvungen (alltså ej frivilligt) :D att sitta bakom trafikläraren när man åkte mellan körskolan och övningsbanan.
Det kändes som det räckte.
Det underbara med att köra hoj är ju att KÖRA den! :banana

Sen vet jag faktiskt inte om jag skulle våga sitta bakpå någon överhuvudtaget då jag utan tvekan skulle känna mej som ett litet fjantigt våp. Nu menar jag självfallet inte att alla tjejer som åker bakpå är våp, utan att jag skulle känna mej sjukt obekväm i en sådan situation och låter därför helt enkelt bli.

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r

Om du upplever det så kan människan som hamnat där bak inte åka där helt enkelt!
Har en tjejkompis som inte bromsar sig själv alls, så jag får henne som en säck potatis i ryggen varje gång vi ska bromsa. De gånger jag skjutsar henne nu för tiden blir det antingen väldigt lite bromsande, eller en pensionärstur där jag släpper gasen låååååångt innan vi ska stanna. :gnissla

Till TS! Om jag fattar detta rätt, så har detta paret varit tillsammans i ett år, och nu gör de slut för att han vill skjutsa en annan tjej på hojen? Antingen är flickvännen sjukligt svartsjuk, eller så är denna andra tjej av intresse för killen, och det vet flickvännen?

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år