Att åka bakpå

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Håller faktiskt med. 99% av alla tjejer funkar så.

Ledsen att säga det men %-talet är GANSKA högt vad det gäller killar oxå. Jag tycker nog att bägge könen är mer lika än vad vi många ggr vill tro. Dock så hänger jag hellre med killar för dom är inte så jävla flamsiga (oooh jag bröt en nagel, usch jag blev smutsig...GAAAAAAH :huvet) och hariga.

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Ledsen att säga det men %-talet är GANSKA högt vad det gäller killar oxå. Jag tycker nog att bägge könen är mer lika än vad vi många ggr vill tro. Dock så hänger jag hellre med killar för dom är inte så jävla flamsiga (oooh jag bröt en nagel, usch jag blev smutsig...GAAAAAAH :huvet) och hariga.

De är inte lika känsliga för "fel tonfall" eller "fel ordval" heller.. Och de blir inte sura om man inte vill shoppa i 10 timmar... Och de pratar inte bara om kläder och smink.... :rolleyes:

LJ Magnusson

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2008
Hoj
R6
Om jag har förstått det hela rätt, så är hon inte så intresserad av att åka alls? Hon får erbjudanden om att hänga på, men tackar nej pga att hon ej har utrustning? Det jag tycker är märkligt i just detta fall, är att om nu hojåkningen är så himla viktig, då skaffar man väl även utrustning till partnern?! :confused:

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
De är inte lika känsliga för "fel tonfall" eller "fel ordval" heller.. Och de blir inte sura om man inte vill shoppa i 10 timmar... Och de pratar inte bara om kläder och smink.... :rolleyes:

Precis...shoppa i tio timmar när man kan köpa allt man behöver via nätet liksom. Slippa få ont i fötterna och bli hungrig. ;)

Smink pratar man fan inte om, man köper snabbt det man ska ha och sen gör man det man ska utan att prata om skiten. :D

Det finns dock måååånga killar som är jobbigt tjejiga och reagerar alldeles för mycket på fel tonfall. Jag har märkt det ganska väl för min hemska dialekt kommer fram ibland (östgötska) och när man pratar utan dialekt och det kommer ett ord med dialekt så kan man låta riktigt jävla dryg och sånt uppskattas inte av killar heller har jag märkt. :( Dock så har mina vänner lärt sig att jag inte är druyg utan blir jag förbannad så märks det...jag LÅTER HÖGT när jag blir arg. :D

supergirl

she's unstoppable, unpredictable ...
Gick med
17 Aug 2006
Hoj
Honda CBR 600rr -03
Intressant att folk påstår att de aldrig skulle bli svartsjuka. En person som inte är helt känslomässigt avstängd kan självklart triggas till svartsjuka, sedan krävs det såklart olika mycket för olika personer.

Vissa kanske har med sig dåliga erfarenheter i livet, har dålig kontakt med sin partner och är osäkra på sitt förhållande och därför blir svartsjuka lättare. Medans andra är mer självsäkra och har en partner som visar mycket uppskattning och då blir de såklart inte alls svartsjuka lika lätt

edge

Exilmas
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
2004, Honda CBR 900
Intressant att folk påstår att de aldrig skulle bli svartsjuka. En person som inte är helt känslomässigt avstängd kan självklart triggas till svartsjuka, sedan krävs det såklart olika mycket för olika personer.

Vissa kanske har med sig dåliga erfarenheter i livet, har dålig kontakt med sin partner och är osäkra på sitt förhållande och därför blir svartsjuka lättare. Medans andra är mer självsäkra och har en partner som visar mycket uppskattning och då blir de såklart inte alls svartsjuka lika lätt

Det handlar till vissa delar om inställningar till saker.

Jag är unik och ingen är som mig och om min partner gillar mig, perfekt, då behöver jag inte vara svartsjuk eller så är man osäker som person och vrider det till alla andra har något att erbjuda som inte jag har och blir då svartsjuka.

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r

Vem har påstått att de aldrig blir svartsjuka?
Har jag missat nåt? :va

edge

Exilmas
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
2004, Honda CBR 900
Om killen har andra planer utöver det så visst. Men antagligen är det bara tjejen som är svartsjuk, de blir ju lätt det.
Jag klargjorde för min tjej tidigt i vårt förhållande att jag tolererar ingen svartsjuka och hon kommer inte få någon från mig heller. As simple as that, även om hon påstår att det vore bra om jag var svartsjuk ibland.
Bra för vad :confused: Ska man inte lita på varandra?

Vem har påstått att de aldrig blir svartsjuka?
Har jag missat nåt? :va

Indirekt Dee_cati beroende på hur man utläser texten .....

RMT_Racing

Bitsk
Gick med
17 Mar 2006
Hoj
CBR1000RR Repsol

Sen finns det en tredje grupp. De som luras av sin partner som bara ger massor av uppskattning hela tiden trots att denne egentligen ligger runt med jordens alla avskräden.. Jävligt lågt..

Om jag har förstått det hela rätt, så är hon inte så intresserad av att åka alls? Hon får erbjudanden om att hänga på, men tackar nej pga att hon ej har utrustning? Det jag tycker är märkligt i just detta fall, är att om nu hojåkningen är så himla viktig, då skaffar man väl även utrustning till partnern?! :confused:

Hon fick ett erbjudande av en annan kille som hennes kille inte känner. Hon hade tackat nej trots att hon skulle fått låna allt och att killen var en gammal kompis till henne. Hennes kille tyckte hon var konstig som inte ville följa med, de skulle ju åka hoj - inte ligga? MC-intresset finns väl där men det är knappast sprudlande.. Ang att köpa utrustning till sin partner - alla har inte de pengarna att slanta upp bara sådär, det var på G men nu gick det åt skogen.

schizophrana

Guest
Sen finns det en tredje grupp. De som luras av sin partner som bara ger massor av uppskattning hela tiden trots att denne egentligen ligger runt med jordens alla avskräden.. Jävligt lågt..

...och kanske därför tjejer är mer svartsjuka än killar, man får i ung ålder uppleva, höra och bli inpräntad att "killar är sviiiiiin, alla bör avrättas alternativt kastreras".
Omedvetenhet är ett nyckelord i den här diskussionen.

OCH jag tror att det handlar lite om traditioner också, att ha en tjej bakpå "bönpallen" är ju rätt känt som faktum att killen antingen är tillsammans/intresserad av bruttan han har bakpå, det är iallafall vad jag tänker när en kille svänger in med en tjej bakpå, inte "oh, det är nog en polare och hans flickvän sitter hemma". Ärligt, så tänker man ju om man tänker på det öht.
Att likställa det med att åka buss eller umgås med andra personer av motsatt kön känns ju lite over the top. Det är ju enligt min åsikt inte alls samma sak.

Jag hade tagit lite illa upp faktiskt, man hade kunnat gå med på det men jag hade inte direkt skrikit av glädje. Jag vill ha en partner som är lyhörd för vad jag tycker är jobbigt och framförallt, INTE sätta mig i situationer jag i stort sätt tvingas bli en satmara. Jag tror tjejen inte kände sig prioriterad och det var kanske droppen för situationer av likartad karaktär som hänt innan.

RMT_Racing

Bitsk
Gick med
17 Mar 2006
Hoj
CBR1000RR Repsol
...och kanske därför tjejer är mer svartsjuka än killar, man får i ung ålder uppleva, höra och bli inpräntad att "killar är sviiiiiin, alla bör avrättas alternativt kastreras".
Omedvetenhet är ett nyckelord i den här diskussionen.

OCH jag tror att det handlar lite om traditioner också, att ha en tjej bakpå "bönpallen" är ju rätt känt som faktum att killen antingen är tillsammans/intresserad av bruttan han har bakpå, det är iallafall vad jag tänker när en kille svänger in med en tjej bakpå, inte "oh, det är nog en polare och hans flickvän sitter hemma". Ärligt, så tänker man ju om man tänker på det öht.
Att likställa det med att åka buss eller umgås med andra personer av motsatt kön känns ju lite over the top. Det är ju enligt min åsikt inte alls samma sak.

Jag hade tagit lite illa upp faktiskt, man hade kunnat gå med på det men jag hade inte direkt skrikit av glädje. Jag vill ha en partner som är lyhörd för vad jag tycker är jobbigt och framförallt, INTE sätta mig i situationer jag i stort sätt tvingas bli en satmara. Jag tror tjejen inte kände sig prioriterad och det var kanske droppen för situationer av likartad karaktär som hänt innan.

Din åsikt är respekterad och förmodligen rätt nära sanningen när det gäller prioriteringen.

Eftersom det verkar finnas lite vettiga åsikter här, kan inte ni tjejer berätta varför vissa av er klänger er fast som iglar trots att ni innerst inne vet att det kommer gå åt skogen samtidigt som era närmaste vänner säger samma sak? När killen tom säger att han inte älskar tjejen längre så kämpar hon in i det sista och bara vägrar överge hoppet :va Jag är smått fascinerad samtidigt som det kan vara jäkligt jobbigt..

edge

Exilmas
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
2004, Honda CBR 900
Din åsikt är respekterad och förmodligen rätt nära sanningen när det gäller prioriteringen.

Eftersom det verkar finnas lite vettiga åsikter här, kan inte ni tjejer berätta varför vissa av er klänger er fast som iglar trots att ni innerst inne vet att det kommer gå åt skogen samtidigt som era närmaste vänner säger samma sak? När killen tom säger att han inte älskar tjejen längre så kämpar hon in i det sista och bara vägrar överge hoppet :va Jag är smått fascinerad samtidigt som det kan vara jäkligt jobbigt..

Nu jäklar tror jag det blir popcorn ....

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r

Det enda fall jag vet om där det är så, är det tvärtom. Killen klänger sig fast, även om han vet om, och alla säger till honom, att tjejen egentligen inte alls är intresserad på det viset, utan bara utnyttjar... Kan du förklara det beteendet hos killar?

RMT_Racing

Bitsk
Gick med
17 Mar 2006
Hoj
CBR1000RR Repsol
Det enda fall jag vet om där det är så, är det tvärtom. Killen klänger sig fast, även om han vet om, och alla säger till honom, att tjejen egentligen inte alls är intresserad på det viset, utan bara utnyttjar... Kan du förklara det beteendet hos killar?

Japp, rakt upp och ner - han vill knulla. Eftersom han inte har ngt nytt så vill han inte ge upp det lilla han har. Jag vägrar tro att tjejer är lika grottaktiga..

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Japp, rakt upp och ner - han vill knulla. Eftersom han inte har ngt nytt så vill han inte ge upp det lilla han har. Jag vägrar tro att tjejer är lika grottaktiga..

Okej, men eftersom det egentligen är tjejen som utnyttjar, så är hon ju precis lika grottaktig?

edge

Exilmas
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
2004, Honda CBR 900
Okej, men eftersom det egentligen är tjejen som utnyttjar, så är hon ju precis lika grottaktig?

Alternativet är att hon är så vansinnigt snygg att han bara har kvar henne för att glänsa inför andra snubbar eller så är hon jättebra på att prata i micken.

Hur står man ut med att utnyttja någon annan så mycket, har man ingen självrespekt?

RMT_Racing

Bitsk
Gick med
17 Mar 2006
Hoj
CBR1000RR Repsol

I ditt enskilda fall, JA.. men är det så generellt? Ni tjejer pratar ju om sånt här hela tiden eller?

Jag återkommer till diskussionen senare och förväntar mig ett svar..

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Alternativet är att hon är så vansinnigt snygg att han bara har kvar henne för att glänsa inför andra snubbar eller så är hon jättebra på att prata i micken.

Hur står man ut med att utnyttja någon annan så mycket, har man ingen självrespekt?

Alternativ 2 i så fall...

Den frågan har jag också ställt mig! Har man inget samvete heller?

I ditt enskilda fall, JA.. men är det så generellt? Ni tjejer pratar ju om sånt här hela tiden eller?

Jag återkommer till diskussionen senare och förväntar mig ett svar..

Jag har ju nästan inga tjejkompisar, så jag är nog fel människa att föra denna diskussion.
Men generellt sett så utnyttjar nog killar tjejer mer än tvärtom ja.
Jag hade aldrig kunnat ge mig in i ett förhållande med syftet att "använda" killen på ena eller andra sättet. Ska jag vara tillsammans med någon så ska det vara seriöst, annars kan jag lika gärna vara singel. Men det känns som att väldigt många tjejer blir tillsammans med första bästa kille mest för famnens och tröstens skull, för att de inte vill vara ensamma, och det är ju också en form av utnyttjande.

Last edited:

edge

Exilmas
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
2004, Honda CBR 900
Alternativ 2 i så fall...

Den frågan har jag också ställt mig! Har man inget samvete heller?

Jag har ju nästan inga tjejkompisar, så jag är nog fel människa att föra denna diskussion.
Men generellt sett så utnyttjar nog killar tjejer mer än tvärtom ja.
Jag hade aldrig kunnat ge mig in i ett förhållande med syftet att "använda" killen på ena eller andra sättet. Ska jag vara tillsammans med någon så ska det vara seriöst, annars kan jag lika gärna vara singel. Men det känns som att väldigt många tjejer blir tillsammans med första bästa kille mest för famnens och tröstens skull, för att de inte vill vara ensamma, och det är ju också en form av utnyttjande.

Känns som om vissa tjejer gör det för pengar och en del killar gör det för någon form av bekräftelse ..... iaf om man generaliserar.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år