Att åka bakpå

RMT_Racing

Bitsk
Gick med
17 Mar 2006
Hoj
CBR1000RR Repsol
Det är ju sjukt skönt att kunna slappna av och vara sig själv, men jag tror du måste vara tjej för att inse hur mycket "slappna av" betyder.

En sak jag har funderat mycket på i mitt liv är vad jag tycker är jobbigast, själva sexet vid otrogenhet, eller allt runtomkring såsom sms, telesamtal, åkturer, etc etc. Ett nupp är ju bara ett nupp, som man egentligen gör för man själv tycker det är skönt (om man är någorlunda normal) iallafall i otrogenhetssyfte men allt gullande och smörande för att få ligget att liggas med är nästan snäppet värre och nu pratar jag dock för min egen del, jag är fakiskt idel öra på att höra andras åsikter om detta.

Tydligen, o tjej kommer jag ju aldrig bli :gnissla

Så det är inte en kompis... det är dig det gäller eller? :rolleyes:

:mad:

Dagens tillägg: Idag har hon tydligen åkt hoj med någon annan. Tillåt mig att :D

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Kan bara svara för mig sjlv och vad jag tyckt om det handlat om mig och min partner. Nu är jag intresserad av och kör hoj sjlv så det blir kanske en annan vinkling.

Tycker inte det är otrohet att ha nån på bönpallen men hade ifrågasatt varför hon vill åka med just dig. Måste finnas många fler singelkillar med hoj. Är ju ändå rätt intim att ha någon bakpå.
Tycker det låter som antingen tjejen eller killen har något intresse av den andra.

Själv hade jag velat åka med min kille så mycket som möjligt, om jag inte har möjlighet att åka på min egen så bakpå. Men tycker inte det är speciellt roligt eller skönt att åka bakpå. Hade iaf inte försökt hindra min kille från att utöva det han älskar mest. Bara han har tid för mig med. :tummenupp

Alla är vi olika och har olika sätt att se på saker och ting, något som jag tycker är rätt kan någon annan se som fel. SOm många andra redan sagt, ömsesidig respekt är definitivt det viktigaste för att det ska funka.

Försök hitta någon som delar ditt intresse, kanske inte tvungen någon som kör men någon som tycker det är roligt att åka bakpå. ;)

Last edited:

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Utslagsfrågan lyder: Varför skulle man skjutsa någon som man inte tänkt ligga med?

Kanske generationsklyftan som gör att detta låter helt osannolikt, men tingens ordning är den att detta fordon också används som nyttofordon utav somliga av oss.

Vissa mc lämpar sig inte för passagerare och är man då flera ute och kör, kan någon annan ta barlasten, ibland jag. kör man inte anorektiska hojar är skjuts mer en vanesak än ett problem. Rutinen kan också avgöra vem som skjutsar. Min dotter är väl varken road eller avig, blir dock på gott humör när vi kör. Ridtjejer är oslagbara om de bara kan låta bli att försöka köra åt en, bra balans och totalt orädda... (Man måste bara komma ihåg att det är jobbigare för kroppen att åka och det blir fortare drygt, inget att göra när de vant sig ju. Där kommer kruxet in för trådstartaren, kramats en stund och då blir det lätt "Diket Inn".

Att på återkommande basis ut och skjutsa på "tredje part", när det blöder i förhållandet är naturligtvis ett påhitt värdigt en fullblodsidiot! Upplevelser, solnedgångar etc etc, intimiteten ligger nära. Jag skiter i eufimismer och överslätanden, det är ett hugg i ryggen på nuvarande och fantastiskt osnyggt. Slår inte sådana människor pannan i marken då ryggraden tydligen saknas. Reda upp det du har, sen kan ni ut och åka och då inte som alternativ till tradig hemmasits, kanske inte gillar varandra alls när inte det förbjudna finns där. Alternativet är att ni visar er vara just kompisar, bra nog.

Missat nåt?

(Ut och åka med nån som har utrustning och inte skaffa åt den man lever med....gör inte högskoleprovet, bortkastade pengar).

schizophrana

Guest
Ridtjejer är oslagbara om de bara kan låta bli att försöka köra åt en, bra balans och totalt orädda... (Man måste bara komma ihåg att det är jobbigare för kroppen att åka och det blir fortare drygt, inget att göra när de vant sig ju.

Hehe, min sambo har lite försiktigt hinta om att jag försöker styra när jag åker bakpå, är det ridtjejer in common som försöker styra eller är det ett vanligt problem?

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Hehe, min sambo har lite försiktigt hinta om att jag försöker styra när jag åker bakpå, är det ridtjejer in common som försöker styra eller är det ett vanligt problem?

De är ju som alla vet dominanta med ett närmast sjukligt kontrollbehov, (andra kvaliteter aside). Menar åkandet i stort. När, var men inte så mkt hur. Aldrig varit med om någon ridkunnig som på något sätt stört pågående körning för ngt annat än återkommande naturupplevelser.

Last edited:

schizophrana

Guest
De är ju som alla vet dominanta med ett närmast sjukligt kontrollbehov, (andra kvaliteter aside). Menar åkandet i stort. När, var men inte så mkt hur. Aldrig varit med om någon ridkunnig som på något sätt stört pågående körning för ngt annat än återkommande naturupplevelser.

Fanken också, tänkte att jag hade något att skylla på när han agerar svidskaft för jag har absolut ingen aning om vad jag gör, ännu mindre om hur jag ska sluta styra, jag tycker jag bara sitter där och iakttar han hanterar hojen :rolleyes:

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Vissa mc lämpar sig inte för passagerare och är man då flera ute och kör, kan någon annan ta barlasten, ibland jag. kör man inte anorektiska hojar är skjuts mer en vanesak än ett problem. .

Kan det vara problemet, schiz? Om det är ett stort steg mellan förare och passagerare påverkas ju cykelns egenskaper mer. Ju lättare cykel, ju större påverkan. Dessutom "pendlar ju pass mer än föraren i kurvor, mer dramatik, mer risk för Lisebergssyndrom och samtidigt är det ju trevligare att ha överblick istället för att glo ini en hjälm. Passageraren har ju så mycket ofördelaktigare sittställning också, vilket den som kör ofta glömmer. Jobbigare benvinkel, kan inte ta upp så mkt krafter med armarna, det är häck och midja som får ta allting. Kolla åt det håll det svänger och låt honom ta påskjutet när det bromsas, så är ni nog snart i fas. Man kan väl inte "göra" så mycket annat som passagerare, följa med.

Fanken också, tänkte att jag hade något att skylla på när han agerar svidskaft för jag har absolut ingen aning om vad jag gör, ännu mindre om hur jag ska sluta styra, jag tycker jag bara sitter där och iakttar han hanterar hojen :rolleyes:

Om du sitter rakt upp och kollar oavsett hur ekipaget lutar, förstår jag honom.

Skall vi låta triangeldramat ha sin gång kanske?

På vilket sätt skiljer det sig från alla andra kvinnor då?

Sa jag att det gjorde det?

Last edited:

schizophrana

Guest
Kan det vara problemet, schiz? Om det är ett stort steg mellan förare och passagerare påverkas ju cykelns egenskaper mer. Ju lättare cykel, ju större påverkan. Dessutom "pendlar ju pass mer än föraren i kurvor, mer dramatik, mer risk för Lisebergssyndrom och samtidigt är det ju trevligare att ha överblick istället för att glo ini en hjälm. Passageraren har ju så mycket ofördelaktigare sittställning också, vilket den som kör ofta glömmer. Jobbigare benvinkel, kan inte ta upp så mkt krafter med armarna, det är häck och midja som får ta allting. Kolla åt det håll det svänger och låt honom ta påskjutet när det bromsas, så är ni nog snart i fas. Man kan väl inte "göra" så mycket annat som passagerare, följa med.

Om du sitter rakt upp och kollar oavsett hur ekipaget lutar, förstår jag honom.

Skall vi låta triangeldramat ha sin gång kanske?

Nej, han har sagt att jag ska sitta som ett plåster i ryggen på honom med jag gissar att jag trycker med vänster knä när vi ska svänga höger, samt trampar ned höger fotpinne och trycker ned höger sittben, precis som när jag rider och ska svänga hästen. Detta är helt omedvetet efter 15 års ridning så kommer nog detta vara svårt att vänja sig av med, faktum är att jag inte ens vet om jag vill vänja mig av med det, det är ju det som skiljer en skicklig ryttare ifrån en nybörjare.

Att han ska ta påskjutet när det bromsas vet jag inte heller om jag kan leva med, jag tar all min vikt i tanken och spjärnar emot.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Nej, han har sagt att jag ska sitta som ett plåster i ryggen på honom med jag gissar att jag trycker med vänster knä när vi ska svänga höger, samt trampar ned höger fotpinne och trycker ned höger sittben, precis som när jag rider och ska svänga hästen. Detta är helt omedvetet efter 15 års ridning så kommer nog detta vara svårt att vänja sig av med, faktum är att jag inte ens vet om jag vill vänja mig av med det, det är ju det som skiljer en skicklig ryttare ifrån en nybörjare.

Att han ska ta påskjutet när det bromsas vet jag inte heller om jag kan leva med, jag tar all min vikt i tanken och spjärnar emot.

Ser inte hur något av det skulle störa/påverka nämnvärt, ffa inte negativt. Är han tjej, eller?

schizophrana

Guest
Ser inte hur något av det skulle störa/påverka nämnvärt, ffa inte negativt. Är han tjej, eller?

Manligheten personifierad. Men beskriv gärna förloppet hurvida en passagerare skulle styra om det inte innebar det jag beskrev ovan.

MissHelly

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2007
Hoj
ingen än så länge...

Jag kan inte mer än att känna igen mig till punkt och pricka. Att följa med som du beskriver är ju alldeles självklart. Iaf för mig. Är väl ridandet kanske, men något annat känns ju varken logiskt eller fungerande. Minns inte exakt vad som skrivits tidigare. Men har fått för mig att han har anmärkningar på din "medåkningsstil"? Låter ju märkligt. Kanske lägger du för mycket tyngd/vikt i rörelserna? Jag har svårt att föreställa mig annat sätt att åka bakpå än att följa med i rörelserna på det här sättet, dock tar man ju inte i med sin egna kraft också och trycker ned fotpinnarna, så att det blir extra krafter när man ligger i kurvorna. Har lite svårt att beskriva exakt känner jag, trött i huvudet. Men får inte ihop det om han anmärker på hur du åker bakpå.... :confused:

RMT_Racing

Bitsk
Gick med
17 Mar 2006
Hoj
CBR1000RR Repsol
Kanske generationsklyftan som gör att detta låter helt osannolikt, men tingens ordning är den att detta fordon också används som nyttofordon utav somliga av oss.

Vissa mc lämpar sig inte för passagerare och är man då flera ute och kör, kan någon annan ta barlasten, ibland jag. kör man inte anorektiska hojar är skjuts mer en vanesak än ett problem. Rutinen kan också avgöra vem som skjutsar. Min dotter är väl varken road eller avig, blir dock på gott humör när vi kör. Ridtjejer är oslagbara om de bara kan låta bli att försöka köra åt en, bra balans och totalt orädda... (Man måste bara komma ihåg att det är jobbigare för kroppen att åka och det blir fortare drygt, inget att göra när de vant sig ju. Där kommer kruxet in för trådstartaren, kramats en stund och då blir det lätt "Diket Inn".

Att på återkommande basis ut och skjutsa på "tredje part", när det blöder i förhållandet är naturligtvis ett påhitt värdigt en fullblodsidiot! Upplevelser, solnedgångar etc etc, intimiteten ligger nära. Jag skiter i eufimismer och överslätanden, det är ett hugg i ryggen på nuvarande och fantastiskt osnyggt. Slår inte sådana människor pannan i marken då ryggraden tydligen saknas. Reda upp det du har, sen kan ni ut och åka och då inte som alternativ till tradig hemmasits, kanske inte gillar varandra alls när inte det förbjudna finns där. Alternativet är att ni visar er vara just kompisar, bra nog.

Missat nåt?

(Ut och åka med nån som har utrustning och inte skaffa åt den man lever med....gör inte högskoleprovet, bortkastade pengar).

Haha, nu fick du mig att le :D

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Manligheten personifierad. Men beskriv gärna förloppet hurvida en passagerare skulle styra om det inte innebar det jag beskrev ovan.

Fråga honom, inte jag som är kinkig. Tycker många förare verkar vara lite prinsessor på ärten vad gäller skjutsandet. Kört för länge för att vara så känslig. Hålla på tanken är väl bra, ville bara skapa förståelse för hur passageraren påverkas av "ryckoslit", sorry.

Ni kan visst det där och nu kommer misshällig med sin massiva och mångåriga erfarenhet för att ge oss ännu en lektion. Betackar mig.

Haha, nu fick du mig att le :D

Det tycker jag är bra. Frågan är bara åt vad, skrivet med lite underton ju..

Last edited:
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...