Att åka bakpå

schizophrana

Guest
Din åsikt är respekterad och förmodligen rätt nära sanningen när det gäller prioriteringen.

Eftersom det verkar finnas lite vettiga åsikter här, kan inte ni tjejer berätta varför vissa av er klänger er fast som iglar trots att ni innerst inne vet att det kommer gå åt skogen samtidigt som era närmaste vänner säger samma sak? När killen tom säger att han inte älskar tjejen längre så kämpar hon in i det sista och bara vägrar överge hoppet :va Jag är smått fascinerad samtidigt som det kan vara jäkligt jobbigt..

Det är väl så att tjejer kanske ibland är lite av mer hollywoodromantiker är man själv vill inse, man VILL fixa det här, man vill älska i nöd och lust (jag är helt säker på att bröllopsorden är skriva av en kvinna) etc etc.
Sen är det så ända in i helvete jobbigt att inleda en ny realtion, det ska visas ifrån sin bästa sida, det ska vara superknull, det ska spacklas och kammas och raka benen till förbannelse, det ska träffas föräldrar, släkt och vänner, allt ska klicka, det ska kuttras och gullas för att sedan hamna i helvetet, det berömda "mellanläget" när man inte vet om man vill, om den andre vill, om man är tillsammans eller inte tillsammans. Allt det där är förvisso skitkul och pirrigt ibland men oftast bara jobbigt och då vill man hellre ha kvar sin relation där det där redan är överstökat och man faktiskt kan slappna av och va sig själv.

TROR JAG! :va

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Intressant att folk påstår att de aldrig skulle bli svartsjuka. En person som inte är helt känslomässigt avstängd kan självklart triggas till svartsjuka, sedan krävs det såklart olika mycket för olika personer.

Vissa kanske har med sig dåliga erfarenheter i livet, har dålig kontakt med sin partner och är osäkra på sitt förhållande och därför blir svartsjuka lättare. Medans andra är mer självsäkra och har en partner som visar mycket uppskattning och då blir de såklart inte alls svartsjuka lika lätt

Jag kan då fan bli svartsjuk vill jag lova, skillnaden är bara att jag är inte rädd för att erkänna det. Bättre att säga att något gör en sotis än att bara gå och sura. Sen kan det faktiskt vara så att man har rätt att vara svartsjuk oxå, det finns helt enkelt befogad svartsjuka.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Sen är det så ända in i helvete jobbigt att inleda en ny realtion, det ska visas ifrån sin bästa sida, det ska vara superknull, det ska spacklas och kammas och raka benen till förbannelse, det ska träffas föräldrar, släkt och vänner, allt ska klicka, det ska kuttras och gullas

Word, skulle jag ha en SH-tröja skulle det stå:

I don't play "THE GAME"
Ligga? 070-*******

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Orkar inte läsa hela tråden så frågan kanske har kommit upp redan.

Utslagsfrågan lyder: Varför skulle man skjutsa någon som man inte tänkt ligga med?

Last edited:

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Orkar inte läsa frågan så den kanske har kommit upp redan.

Utslagsfrågan lyder: Varför skulle man skjutsa någon som man inte tänkt ligga med?

Det verkar som om TS's vän anser att det är tråkigt att köra ensam.
Jag hade ju hellre försökt hitta någon som kan följa med på egen hoj än någon som kan åka bakpå, iofs, men det verkar vara anledningen.

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Det verkar som om TS's vän anser att det är tråkigt att köra ensam.
Jag hade ju hellre försökt hitta någon som kan följa med på egen hoj än någon som kan åka bakpå, iofs, men det verkar vara anledningen.

Nja jag vet inte. Tycker det låter som att säga att man läser porrtidningar för articklarna. :gnissla

RMT_Racing

Bitsk
Gick med
17 Mar 2006
Hoj
CBR1000RR Repsol
Nja jag vet inte. Tycker det låter som att säga att man läser porrtidningar för articklarna. :gnissla

Close call.. :tummenupp

Aja, det var iaf intressant att se att det fanns så delade meningar om allt. En dag kanske jag också förstår.. Hade jag bara varit ute efter att ligga så hade jag ju inte behövt anstränga mig särskilt, speciellt inte till den grad att behöva skjutsa runt någon och inleda värsta försäljningsprocessen..

Schizophrana: Är det skönt att bara "slappna av och va sig själv". Försvinner inte hela tanken med förhållandet då? Har som exempel inte träffat på ett enda förhållande där det blev bättre efter giftemål, snarare tvärt om. Varenda jävel är skild mist en gång och ev ungar får en typiskt svensk uppväxt med arton morsor/farsor och psykiska men för livet..

Fick ett nytt ord i mitt förråd iaf - superknull :yoparty

Åhh vad fördomsfulla ni är, taskigt av er :tungan

Lite ironisk

De är bara avundsjuka på att det kanske finns någon som inte bara tänker på sex..

Last edited:

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Hoj
CBR 600 *såld*
Svartsjuka är något högst individuellt och varierar från person till person, känns en aning löjligt att "lägga skulden" på ett specifikt kön..

Sen vad som är otrohet eller inte är inte direkt lätt att avgöra genom aktiviteten i fråga.
Det är ju knappast så enkelt som att säga "har man inte k*ullat, så har man heller inte varit otrogen".
Man kan vara otrogen genom att flörta, hinta, ha lite "för trevlig" kontakt med folk via sms, msn och dylikt...
Så otrohet kan begås på många varierade och förfinade sätt. Det finns inga klara regler, det beror ju helt på hur situationen är och vad man i den situationen gör.

Att åka på "bönpallen" kan vara helt oskyldigt samtidigt som det i andra fall inte är det. Precis som en fika med en person bara kan innebära en enkel kopp kaffe och lite löst snack så kan en fika också i ett annat fall vara så mycket mycket mer...

Tycker hur som helst att om man nu är i en relation så ska inte hålla på att löjla sig runt med andra. Känns lite respektlöst emot den man har en relation med.

Nobrando

Rasmus
Gick med
18 Dec 2007
Hoj
Yamaha XJ900S Diversion -01, Yamaha TZR 125 -91
Svartsjuka är något högst individuellt och varierar från person till person, känns en aning löjligt att "lägga skulden" på ett specifikt kön..

Sen vad som är otrohet eller inte är inte direkt lätt att avgöra genom aktiviteten i fråga.
Det är ju knappast så enkelt som att säga "har man inte k*ullat, så har man heller inte varit otrogen".
Man kan vara otrogen genom att flörta, hinta, ha lite "för trevlig" kontakt med folk via sms, msn och dylikt...
Så otrohet kan begås på många varierade och förfinade sätt. Det finns inga klara regler, det beror ju helt på hur situationen är och vad man i den situationen gör.

Att åka på "bönpallen" kan vara helt oskyldigt samtidigt som det i andra fall inte är det. Precis som en fika med en person bara kan innebära en enkel kopp kaffe och lite löst snack så kan en fika också i ett annat fall vara så mycket mycket mer...

Tycker hur som helst att om man nu är i en relation så ska inte hålla på att löjla sig runt med andra. Känns lite respektlöst emot den man har en relation med.

Men såvida nu inte något har hänt innan, så ska man väl om man är i en relation lita på varandra till 100%? Om han säger att bara ska åka hoj och hon ska åka med, det är väl inget farligt direkt?

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Hoj
CBR 600 *såld*
Men såvida nu inte något har hänt innan, så ska man väl om man är i en relation lita på varandra till 100%? Om han säger att bara ska åka hoj och hon ska åka med, det är väl inget farligt direkt?

Nu känner jag inte personerna ifråga, så det kan mycket väl vara att flickvännen försotar upp något totalt oskyldigt eller så kan det vara att de där studerna pojkvännen tillbringar med den andra tjejen inte var heelt oskyldiga trots allt.

Det jag ville få sagt med mitt inlägg var att det inte finns klara regler, dvs det är inte aktiviteten i sig som avgör hurvida man är otrogen eller trogen utan hur man beter sig i den givna situationen gentemot varandra.

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Det är väl så att tjejer kanske ibland är lite av mer hollywoodromantiker är man själv vill inse, man VILL fixa det här, man vill älska i nöd och lust (jag är helt säker på att bröllopsorden är skriva av en kvinna) etc etc.
Sen är det så ända in i helvete jobbigt att inleda en ny realtion, det ska visas ifrån sin bästa sida, det ska vara superknull, det ska spacklas och kammas och raka benen till förbannelse, det ska träffas föräldrar, släkt och vänner, allt ska klicka, det ska kuttras och gullas för att sedan hamna i helvetet, det berömda "mellanläget" när man inte vet om man vill, om den andre vill, om man är tillsammans eller inte tillsammans. Allt det där är förvisso skitkul och pirrigt ibland men oftast bara jobbigt och då vill man hellre ha kvar sin relation där det där redan är överstökat och man faktiskt kan slappna av och va sig själv.

TROR JAG! :va

Fan, du verkar ju vara helt klok! Det är inte varje dag man säger så till en chey.:tummenupp

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Otrohet definieras också av en persons "normala" beteende. Om killen t ex inte har några tjejpolare de första 5 åren av ett förhållande, och sen hux flux börjar hänga med sin nyfunna tjejkompis var och varannan dag utan att partnern är med så är det inte konstigt om det kommer en reaktion.

Människor generellt gillar när saker är förutsägbara, allra helst andras beteende.

Biker Bitch

This Bitch Bites!
Gick med
15 Feb 2008
Där landsvägen slutar och oändligheten börjar! Mit
Hoj
Bensinvärdinna till en HONDA CBR600 Repsola.
Hälsa honom att: "Det hon inte vet, det mår hon inte dåligt av" och speciellt när det inte handlar om mental eller sexuell attraktion mellan föraren och åkaren och att hojkörningen går ut på det.

Sen kan han kasta ut skåpet som inte kan behaga sig att dela hans fritidsintresse :dummer. Vadå köpa personlig utrustning till henne, det får hon väl själv göra! Och vill hon inte åka så får hon väl lära sig köra, annars har hon inget att säga till om. Ta kostnaden av den personliga utrustningen, köp professionell hjälp mot svartsjuka för pengarna och göra alla glada, det hade jag gjort.

Jag är "älskarinnan" i mitt "hojförhållande" och vi har haft gemensamt intresse i fem år(då som ett par t.o.m) och vi tycker inte att det framför förarens nya förhållande, ska få sätta stopp för det intresse vi har. Föraren är t.o.m handledare till mig!

Last edited:

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Close call.. :tummenupp

Aja, det var iaf intressant att se att det fanns så delade meningar om allt. En dag kanske jag också förstår.. Hade jag bara varit ute efter att ligga så hade jag ju inte behövt anstränga mig särskilt, speciellt inte till den grad att behöva skjutsa runt någon och inleda värsta försäljningsprocessen..
Schizophrana: Är det skönt att bara "slappna av och va sig själv". Försvinner inte hela tanken med förhållandet då? Har som exempel inte träffat på ett enda förhållande där det blev bättre efter giftemål, snarare tvärt om. Varenda jävel är skild mist en gång och ev ungar får en typiskt svensk uppväxt med arton morsor/farsor och psykiska men för livet..

De är bara avundsjuka på att det kanske finns någon som inte bara tänker på sex..

Så det är inte en kompis... det är dig det gäller eller? :rolleyes:

schizophrana

Guest

Det är ju sjukt skönt att kunna slappna av och vara sig själv, men jag tror du måste vara tjej för att inse hur mycket "slappna av" betyder.

En sak jag har funderat mycket på i mitt liv är vad jag tycker är jobbigast, själva sexet vid otrogenhet, eller allt runtomkring såsom sms, telesamtal, åkturer, etc etc. Ett nupp är ju bara ett nupp, som man egentligen gör för man själv tycker det är skönt (om man är någorlunda normal) iallafall i otrogenhetssyfte men allt gullande och smörande för att få ligget att liggas med är nästan snäppet värre och nu pratar jag dock för min egen del, jag är fakiskt idel öra på att höra andras åsikter om detta.

smallsocks

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2006
Hoj
HD superglide sport
Orkar inte läsa hela tråden så frågan kanske har kommit upp redan.

Ingen verkar svara på din fråga så jag svarar nu

Svar: Det gör man inte

Någon som vill ha skjuts?

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...