Att åka bakpå

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Varför skulle det vara otrohet att åka hoj med någon?

Det hela beror ju såklart VEM denne någon är, kanske inte så lyckat om det skulle vara någon du tidigare varit otrogen med eller haft en fling med.
Sålänge det endast gäller hojåka och din egen partner går först så ska det väl inte spela någon roll. Men jag håller med tidigare talare att det hela även handlar om respekt för sin nuvarande partner.

Vad det gäller utrustning, se till att skaffa utrustning till din partner så lär du ju bli mycket uppskattad, för då märker denne att du iallafall försöker.

Summa sumarum, sålänge partnern går först och det bara gäller hojåka så go for it. :)

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Hoj
CBR 600 *såld*
Till TS! Om jag fattar detta rätt, så har detta paret varit tillsammans i ett år, och nu gör de slut för att han vill skjutsa en annan tjej på hojen? Antingen är flickvännen sjukligt svartsjuk, eller så är denna andra tjej av intresse för killen, och det vet flickvännen?

Ligger nog nåt i det du skriver i sista meningen..
För det känns lite väl dramatiskt att man BARA skulle göra slut för en sådan sak..?!
Relationen var nog redan dålig och det fanns säkert massa annat som inte funkade och så blev det där hojskjusandet av den där andra tjejen som han hade så mycket mer gemensamt med och som han hellre ville umgås med snarare än sin egen tjej spiken i kistan för ett redan dödsdömt förhållande.
Men vad vet jag. :)

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Hoj
ITALIA
fattar inte hur folk orkar med förhållanden med personer som tjafsar om sånnahär grejer :va

funkar skitbra att skjutsa på sporthoj förövrigt, bara tjejen är med i körningen och inte väger så mycket :tungan

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Ligger nog nåt i det du skriver i sista meningen..
För det känns lite väl dramatiskt att man BARA skulle göra slut för en sådan sak..?!
Relationen var nog redan dålig och det fanns säkert massa annat som inte funkade och så blev det där hojskjusandet av den där andra tjejen som han hade så mycket mer gemensamt med och som han hellre ville umgås med snarare än sin egen tjej spiken i kistan för ett redan dödsdömt förhållande.
Men vad vet jag. :)

Precis min tanke. Sjukt drastiskt att dumpa någon man varit tillsammans med i ett år för att denne skjutsar en annan tjej. Måste ju ligga mer bakom...

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
Det spelar ju ingen roll om det är åka hoj, gå på bio eller vad som helst.

Tjejer fungerar inte så bra och hittar alltid på något att störa sig på.

2nd that. Tjejer och pensionärer.

Själv har jag fullt upp med att ta itu med mina egna problem som uppstår. Inte fan har jag tid att störa mig på alla andras :va

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Fan, sambon åkte med polaren sist när vi skulle ut och grilla. Nej nu jäääääävlar!!! :mad::mad::mad:

:tungan

Neh, fan, den graden av svartsjuka skall kompisens vän nog vara glad att vara av med i det långa loppet.

RMT_Racing

Bitsk
Gick med
17 Mar 2006
Hoj
CBR1000RR Repsol
Happ..

Bakgrund: Första 4-5 månaderna var tydligen fantastiska, efter det slog verkligheten till och allt var inte längre lika bra. Killen det handlar om fick kompromissa en hel del mot sina principer vilket gick an ett tag. Efter ytterligare ett tag bråkades det rätt ofta, speciellt om skitsaker. Sedan typ en månad var dealen att förhållandet skulle hamna på en "strax över kompis"-nivå där båda kom överens om en grundregel - var trogen.

Killen vi pratar om är rätt speciell. Som många andra föddes han inte med guldsked i röven och var således tvungen att snäppa till sig lite extra. Han har slitit och bränt i stort sett alla sociala kontakter förutom de som genererat framgång och stålar. Idag har han det helt ok och har således jäkligt svårt att kompromissa över något. Han ångrar sig djupt att han någonsin gav sig in i förhållandet med de givna korten men kärleken har tydligen rätt stor makt ändå.

Vad det gäller partnern så är det den svartsjuka modellen. Att hennes vänner ivrigt hejar på svartsjukan gör väl inte saken bättre. Hon är dock väldigt snäll och trevlig, ser tom jäkligt bra ut. Det finns bara en detalj med hennes liv som verkligen inte fungerar ihop med killens principer. Lägg sen till den allmänna uppfattningen som killar har angående tjejers sätt att tänka så blir resultatet lite smått negativt. Utrusning har hon snart komplett men nu är det försent iaf..

Ang varför man vill ha någon bakpå: Fram tills för någon månad sedan var inte detta intressant öht. Killen i fråga har inte velat ha någon annan på sitt samvete vid ev olycka och samtidigt inte haft något behov av social kontakt. Idag är tempot och aggresiviteten i körningen kanske 15% av vad den var förr och samtidigt har saknaden av lite annat än jobbkamrater och familj blivit större. Att dessutom få åka med någon som inte ens känns förutom att hojen får jobba lite hårdare är underbart dvs är med i trafiken, händerna på tanken vid bromsning, knipa med benen osv.. Att utöver detta få ha någon att snacka med som inte riktigt vet allt är otroligt befriande..

Ja, jag är rätt insatt i killens liv..

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
massa text...

Ja, jag är rätt insatt i killens liv..

Hade jag varit killen hade jag definitivt gjort slut. Svartsjuka orkar man inte med... Speciellt inte när en hel klan sysslar med det.
Men de gjorde visst slut idag/igår?

Mats757

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Dec 2004
Hoj
Tiger 800XCx
Skulle vara kul om Ni skrev ut era svar här i tråden och läser det igen om 15-20 år.
Jag är övertygad om att många kommer att ändra inställning till vad som är otrohet.
Otrohet kan bland annat vara att stoppa snorren i någon annan. MEN... det finns mycket mer som också är otrohet.

Mats

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Skulle vara kul om Ni skrev ut era svar här i tråden och läser det igen om 15-20 år.
Jag är övertygad om att många kommer att ändra inställning till vad som är otrohet.
Otrohet kan bland annat vara att stoppa snorren i någon annan. MEN... det finns mycket mer som också är otrohet.

Mats

Klart, men inte kan du räkna att låta någon annan åka bakpå hojen som otrohet? :confused:

RMT_Racing

Bitsk
Gick med
17 Mar 2006
Hoj
CBR1000RR Repsol

Mats

Har man sagt A så får man gärna säga Z..

Personligen tror jag bara att man som "äldre" får det lättare att acceptera kompromisser. Insikten att det inte finns någon perfekt partner blir helt plötsligt acceptabel och man slutar helt enkelt leta. Tänk om man bara kunde få en kille i en tjejkropp...

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Klart, men inte kan du räkna att låta någon annan åka bakpå hojen som otrohet? :confused:

Om killen har andra planer utöver det så visst. Men antagligen är det bara tjejen som är svartsjuk, de blir ju lätt det.
Jag klargjorde för min tjej tidigt i vårt förhållande att jag tolererar ingen svartsjuka och hon kommer inte få någon från mig heller. As simple as that, även om hon påstår att det vore bra om jag var svartsjuk ibland.
Bra för vad :confused: Ska man inte lita på varandra?

edge

Exilmas
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
2004, Honda CBR 900
Tänker bara på tv-programmet Bullen: .... kom ihåg att det inte är killen som skrivit brevet som är med i filmen.

Vilka otroheter finns det, fysiska och påhittade eller finns det fler ?

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Men för helvete, vi pratar om att åka hoj, inte intimmassage med olja...

Med samma logik skulle man ju vara bög direkt man skjutsar någon av samma kön, eller pedofil om man skjutsar en minderårig?

Exakt !! om man tycker det är otrohet att få skjuts på en hoj bör man nog ta sig en funderare på om man överhuvud taget ska ha partner....

edge

Exilmas
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
2004, Honda CBR 900
Exakt !! om man tycker det är otrohet att få skjuts på en hoj bör man nog ta sig en funderare på om man överhuvud taget ska ha partner....

eller händer det så sjukt ofta att hona får åka bönpall och desperat efter det vill göka ...... upplägg för p-våffla a la 80-tal.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år