Harmon Rabb
Gudomlig sporthojare
Ingen aning vem det rör sig om och bryr mig inte heller om det. Låt inte diskussionen handla om det utan se det som ett varnande exempel på vad som händer om man blir ertappad för att att ljuga.
Första gången jag läser om att någon åtalas för det här. Man kan endast nudda vid tanken hur många som gjort samma manöver genom åren och kommit undan. Det baserar jag på hur många genom åren som har sagt sig vara beredd på det alternativet när olycksdiskussioner kommit upp. Inte bara inom mc utan bil kollektivet om något skulle inträffa på bana. Kanske ett problem mer förr om åren. Idag är det nog mer transparens vad som sker. Mindre hysch hysch från alla inblandade parter. Därmed inte sagt att det inte sker som fallet nedan visar.
Enligt artikeln åtalas han för försök till bedrägeri och har hittills tagit på sig att betala bolagets utredning på 10 000 kr. Noterar även att det här inträffade för tre år sedan. Tre år av väntan och rättegången har ännu inte inträffat.
Som sagt se det som en avsläckande historia. Med stor sannolikhet fälld för försök till bedrägeri, ytterligare en utgift och lång väntan på att få det hela överstökat.
http://www.hd.se/2016-09-14/39-aring-atalas-for-forsakringsfiffel
Första gången jag läser om att någon åtalas för det här. Man kan endast nudda vid tanken hur många som gjort samma manöver genom åren och kommit undan. Det baserar jag på hur många genom åren som har sagt sig vara beredd på det alternativet när olycksdiskussioner kommit upp. Inte bara inom mc utan bil kollektivet om något skulle inträffa på bana. Kanske ett problem mer förr om åren. Idag är det nog mer transparens vad som sker. Mindre hysch hysch från alla inblandade parter. Därmed inte sagt att det inte sker som fallet nedan visar.
Enligt artikeln åtalas han för försök till bedrägeri och har hittills tagit på sig att betala bolagets utredning på 10 000 kr. Noterar även att det här inträffade för tre år sedan. Tre år av väntan och rättegången har ännu inte inträffat.
Som sagt se det som en avsläckande historia. Med stor sannolikhet fälld för försök till bedrägeri, ytterligare en utgift och lång väntan på att få det hela överstökat.
http://www.hd.se/2016-09-14/39-aring-atalas-for-forsakringsfiffel
39-åring åtalas för försäkringsfiffel
Sa att han hade väjt för ett rådjur och när han i själva verket körde omkull med sin mc på Ring Knutstorp.
Den 39-årige mannen kontaktade i september 2013 sitt försäkringsbolag sedan han varit med om en mc-olycka. Mannen påstod att han hade kört omkull i en kurva i Hjärnarpstrakten och då orsakat omfattande skador på sin motorcykel.
Han påstod också att olyckan berodde på att han väjt för ett rådjur och att det varit rullgrus på vägen som han fick sladd i.
Försäkringsbolaget anade dock oråd och när en utredare ringde upp mannen valde han att erkänna. I själva verket hade skadorna på hans motorcykel uppstått när han han körde på racingbanan Ring Knutstorp.
Eftersom den typen av körning inte omfattas av 39-åringens försäkring så tog han en chansning och ljög.
Nu åtalas han för försök till bedrägeri. Enligt utredningen har han försökt lura till sig nästan 90 000 kronor i försäkringsersättning.
I polisförhör har mannen erkänt och också gått med på att betala de 10 000 kronor som hans försäkringsbolag vill ha i ersättning för det utredningsarbete de gjort.
Så småningom väntar rättegång mot honom vid Helsingborgs tingsrätt.