Att be om lov!!!!!

FamiljenFriberg

Ny medlem
Gick med
13 May 2010
Hoj
Ninja, xj6
Jag måste ta upp de här: jag har en granne som jag brukar åka lite med ibland. Men han har fan absolut ingenting att säga till om hemma, Senast igår ringde jag och frågade om vi inte skulle utnyttja vädret idag, Han säger att han ska fråga tanten. Jag hör när han säger motorcykel, då skriker hon nej rakt ut.

Det är samma jävla visa varje gång. Han frågar alltid henne om hon har planerat något (vilket man ska) och svaret han får är att det har hon eller så tänker hon, så han får allt hålla sig hemma.
Kan ju även lägga till att hon ofta är ute och flänger med sina vänner och lämnar honom med grabben.
Hon styr och ställer och den stackaren rättar sig ALLTID efter det hon säger.
Kanske ska säga att jag oxå har familj men här bestämmer vi tillsammans.

Någon som känner igen problemet?

Henken

Guest
Har ett par kompisar med liknande beteenden. De vet om det också (jag är vänlig nog att påtala detta) vilket gör det ännu lustigare.

De är hunsade, vet om det och hatar det men ändå finner de sig i det. Kommunikation någon? Ge & ta? Verkar inte finnas :)

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
toffel.jpg

Såna kan faktiskt vara sköna att ha på sig, men det suger rejält när en polare är sådana...

P.S Jag var en toffel i mitt första förhållande, vet faktiskt inte riktigt när, var, hur eller varför jag blev det... eller hur flickan lyckades få mig till det :näsblod
(och i ärlighetens namn var det varken bra för mig eller henne i det långa loppet, därav resultatet att jag flyttade ut all min skit under en lördag hon var bortrest på utbildning efter att fått reda på att hon vart otrogen med två killar...)

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Påminner lite om han som ringer hem till frugan och säger:

"Grabbarna undrar om jag har lust att ta en öl eller två efter jobbet, har jag lust till det?"

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Hon kanske har några speciella talanger i sängen?

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-
Är väl dom som beter sig så som oftast blir bedragna förr eller senare. Tillåter man sig bli behandlad som skit så blir man ofta det också. Kvinnor måste styras med fast hand. Säg åt honom att ta kontroll över sin situation och hädanefter regera hemmet med högernäven.

Merovingian

Guest
Typiskt mindervärdeskomplex. Vidare kommentar överflödig.

anDURRs

Joråsåatte'
Gick med
4 Mar 2005
Hoj
Ja
Ursäkta lite offtopic men jag kom att tänka på denna:

Polarna planerar en fjällresa. " dagar innan resan sägre Bosses fru ifrån och talar om att han inte får åka. Bosses vänner blirirriterade men vad ska dom göra? Kvinnor är ju som dom är...2 dagar senare anländer polarna till stugan och ser till sin förvåning att Bosse redan har checkat in och har precis knäppt det 4:e ölen.
- Vad i helvete!! Hur kan du vara här? frågar polarna i kör.
Hur övertalade du din fru?
Jo jag satt framför tv:n när frugan smög upp bakom mig, jag såg att hon köpt ett nytt sexigt nattlinne.Hon drog mig till sovrummet där hon hade förberett med ljus och rosor i hela rummet. På sängen hade hon lagt rep och handbojor. Hon beordrade mig med sin kåtaste röst att binda henne i sängen och sedan sa hon:
- Gör vad du vill...
- Så...ja, här är jag.

Killawife

To live is to die
Gick med
23 Feb 2005
Hoj
Yamaha YZF750-94, Yamaha XJ600S diversion-92, Tidigare: Yamaha FZR600R -94, Triumph 955i daytona -04, Yamaha R1 -00, Yamaha R6 -99, Yamaha YZF 750 -92
Har inte detta problemet med mina katter. Däremot har jag kompisar som har detta problem. De är något som kallas "tillsammans". Vetefan vad det är. Någon ny sekt säkert.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Din granne är en toffel bara, säg åt honom att skaffa en vilja.

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Det handlar om att vara snäll och tillmötesgående och att försöka vara till lags. Tyvärr är det ofta så att de riktigt snälla killarna blir överkörda i full fart av kvinnor som inte riktigt sett fördelarna, utan bara är vana vid odrägliga gåpåiga karlar (såna som alltid gör som de själva vill oavsett om det passar eller ej). Jävligt synd om dessa killar och även för deras tjejer, som sedan ledsnar.

Det går bara att vara toffel till en viss gräns - sedan exploderar det och förhållandet går åt fanders. Alternativt blir killen så mycket toffel att han går under och inte längre vet vem han är. Att stå på sig och kräva ett eget liv innanför förhållandets ramar är inte en lätt sak.

Jag har sett det där på nära håll och det slutar inte med ett lyckligt liv för någon, om det inte sker en förändring (vilket brukar resultera i bråk och gnissel när killen tar tillbaka förlorad mark).

/Dr Phil

FamiljenFriberg

Ny medlem
Gick med
13 May 2010
Hoj
Ninja, xj6
Väldigt intressant läsning, an har väldiga problem med henne. Hon kör över honom totalt. Han pratade gganska nyligen om att han inte står ut så länge till. DÅ sa jag åt han att inte ge upp, men fan slå näven i bordet. hans svar på det var att de gör han, när hon inte är hemma.

Pratade med han för en liten stund sedan, då gick han i försvar och sa att hon minnsan hade ett tungt jobb. Kan då informera att hon jobbar ca 50% han 100% plus allt i hemmet

ciparn

Medlem
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
MT-09 SP , BMW R100 scrambler
vill han inte med o köra så låt honom vara hemma, men vill han med så är det la bara och växa fram en kuk och skita i vad hon säger och göra det man vill någon gång då och då. det samma gäller för tjejjerna också, förutom att växa fram en kuk så klart.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept