Att bli omkörd så man får wobbel på hojen

ape

be a nice ape
Gick med
24 May 2004
Hoj
Triumph Daytona 600 04:a ***Såld.
Ok denna helg fick jag känna på hur det verkligen känns att bli omkörd så det det heter duga. En ovanlig och inte så skön känsla.

Var på väg mot Tungelsta och vid Nynäsvägen låg jag och körde lättare slalom vid 90 km/h. Första gången man besöker vägarna vid Tungelsta i år vet ni.

Så som en blixt från klart himmel kör en sporthoj förbi i minst 250 km/h .... schwooooosch och det var så nära att jag får wobbel bara av vinden :gnissla. 2 sekunder senare en till...... schwooooosch och sedan efter ytterligare några sekunder kommer den tredje förbi på högersidan!! (jag hade mittenfilen). Denna nisse hade dessutom en blond tjej med hästsvans som baggage, mkt mer han jag inte se. För övrigt så jag dem inte igen.

Jag är tvungen att skriva av mig lite. och nu blev jag påmind hur bilförarna känner sig när man själv schwooooschar förbi som en misil.

Det var lite kallt och obehagligt att köra i 90 med vindar och så. Kan bara tänka mig hur det känns i 250 :D. Nåja jag fick mina adrenalin kickar väl framme i Tungelsta men tog det lugnt på tillbakavägen och kollade i backspegeln då och då. :tummenupp

P-E

Guest
Att skjutsa någon i de farterna är nog inte så smart. Snacka om att ha andra människors liv i sina händer. :tungan

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
2fast4hjo skrev:
Hm, hade kunnat tro att det var 2fast4some och jag men
vi var inte i de krokarna så.......dessutom kör vi aldrig om på högersidan. Jag brukar :hej

Ni får luta mera, mycket mera om knäpucken ska i..

P-E

Guest
2fast4hjo skrev:
vi var inte i de krokarna så.......dessutom kör vi aldrig om på högersidan. Jag brukar :hej
Varför lutar passageraren mer än vad du lutar? :7peta :pannkyss

raukroland

-3,1
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
Såld
2fast4hjo skrev:
Öhhh, varför lutar ni utåt?!?
Det kan väl inte vara det snabbaste sättet att den kurvan på eller?!? :va

Skulle ni till Askersund på valborg förresten, har för mig att jag läste något om det i någon tråd tidigare...

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
raukroland skrev:
Skulle ni till Askersund på valborg förresten, har för mig att jag läste något om det i någon tråd tidigare...

Ska ni äta lutfisk då?
:rofl

(Flåt. kunde inte låta bli)

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!
2fast4hjo skrev:
Vi tar kurvan oerhört långsamt för att Liz ska kunna ta kortet, stannar nga meter efter för att vänta in andra. Får väl slänga upp lite bättre bilder när vi varit på Kinnekulle

Är ni siamesiska tvillingar?

P-E

Guest
2fast4hjo skrev:
Vi tar kurvan oerhört långsamt för att Liz ska kunna ta kortet, stannar nga meter efter för att vänta in andra. Får väl slänga upp lite bättre bilder när vi varit på Kinnekulle

A gör det! :tummenupp

Shunon

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2004
Hoj
2010 Yamaha R1
Själv var jag uppe flera gånger i 299 på mätarn den visar inte mer men jag kände att den fortsatte accelerera.. :va

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
yonsson skrev:
Vilken gullig gästbok han har :D
Varför har inte jag massa pussigull mess i min? :va :(

Är hans privata sekr, :huvet det lät dumt, men det är sant så jag har ordnat lite med färger.

3 år tillsammans och fortfarande lika tokkära.

Japp vi ska till Askersund :tummenupp

Edit, fick precis ett uppdrag att ring runt till olika trävaruhandlar så ha det bäst pojkar. :yoparty

Last edited:

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
ape skrev:
Ok denna helg fick jag känna på hur det verkligen känns att bli omkörd så det det heter duga. En ovanlig och inte så skön känsla.

Var på väg mot Tungelsta och vid Nynäsvägen låg jag och körde lättare slalom vid 90 km/h. Första gången man besöker vägarna vid Tungelsta i år vet ni.

Så som en blixt från klart himmel kör en sporthoj förbi i minst 250 km/h .... schwooooosch och det var så nära att jag får wobbel bara av vinden :gnissla. 2 sekunder senare en till...... schwooooosch och sedan efter ytterligare några sekunder kommer den tredje förbi på högersidan!! (jag hade mittenfilen). Denna nisse hade dessutom en blond tjej med hästsvans som baggage, mkt mer han jag inte se. För övrigt så jag dem inte igen.

Jag är tvungen att skriva av mig lite. och nu blev jag påmind hur bilförarna känner sig när man själv schwooooschar förbi som en misil.

Det var lite kallt och obehagligt att köra i 90 med vindar och så. Kan bara tänka mig hur det känns i 250 :D. Nåja jag fick mina adrenalin kickar väl framme i Tungelsta men tog det lugnt på tillbakavägen och kollade i backspegeln då och då. :tummenupp

luktade det tvåtakt?

raukroland

-3,1
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
Såld
2fast4hjo skrev:
Är hans privata sekr :lol , :huvet det lät dumt, men det är sant så jag har ordnat lite med färger.

3 år tillsammans och fortfarande lika tokkära.

Japp vi ska till Askersund :tummenupp
Då får vi se om vi syns där... Tänkte antagligen åka ner till A-sund och kolla men jag skippar kortegen...
Själv har jag varit tillsammans med min tjej i 17år till sommaren och vi är nog också fortfarande lika kära... :)

Nyheter
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...