När vi ändå är inne på hagelgevär som jag själv också letar efter.
Vad kan en SKB 51 vara värd? Hittat en i princip oanvänd hos en vapenhandlare för 6500:-
Den verkar passa mig perfekt, och ska låna hem den och provskjuta i helgen. Men är inte priset lite i överkant? Visserligen ser den sprillans ny ut, men den är ändå från -80talet
Inte för att jag känner till just denna bössa men kollar man på blocket så verkar ju SKB ligga där omkring denna t.ex. http://www.blocket.se/kristianstad/SKB_Bock_64825119.htm?ca=4&w=3
dock medföljer det ju ett extra pipset skeet vilket ju är trevligt förutsatt att den tål stålhagel. Sen finns ju denna http://www.blocket.se/ostergotland/Skb_585_i_fint_skick_64531980.htm?ca=4
som troligen är av nyare modell med lösa choker vilket kan vara trevligt.
Det finns gott om bössor i den här prisklassen vilken man skall ta bestäms av vad man skall ha den till. Vilket är ditt primära användningsområde?
Den ska användas till jakt, och kravet är att den ska passa mig så bra som möjligt och gärna hålla livet ut. Så någon speciell prisklass finns inte, men jag vill inte bli blåst när jag köper den. Därav frågan
Denna skb verkar passar mig perfekt, hade lämplig borrning för ändamålet, finns inom ett behagligt avstånd och är i nyskick. Kanske är värt ett överpris då?
Den i Kristianstad har jag sett. Den har en massa gravyr, den jag tittat på har blånerad låda utan en massa krimskrams. Om sånt nu påverkar priset.
Den ska användas till jakt, och kravet är att den ska passa mig så bra som möjligt och gärna hålla livet ut. Så någon speciell prisklass finns inte, men jag vill inte bli blåst när jag köper den. Därav frågan
Denna skb verkar passar mig perfekt, hade lämplig borrning för ändamålet, finns inom ett behagligt avstånd och är i nyskick. Kanske är värt ett överpris då?
Den i Kristianstad har jag sett. Den har en massa gravyr, den jag tittat på har blånerad låda utan en massa krimskrams. Om sånt nu påverkar priset.
Du får ha flera med samma kaliber. Ska du behålla alla, dvs du kommer upp i 5 får du motivera varför du behöver det.
Exempelvis att ett är med hög förstoring till pass, ett lätt och smidigt för att gå med hund mm.
I Sthlm tar dom inte så hårt på motivering. Jag hade en stund tre hagel i kaliber 12. Motiverade väldigt enkelt. En för uppflog, en för gömsle och en för dåligt väder.
Jag tror det var här i tråden jag fick tipset att lägga in en torrboll. Sagt och gjort, här om året, men jag har knappt jagat och inte lagt in något uppenbart blött. Döm av min förvåning när jag idag tog en titt. Var väl ca en halv liter. Den måste dra fukt utanför skåpet också.
Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk
Den 31/5 lämnade jag in licensansökan på en sida/sida och en 30-06, idag damp de ner i lådan.
Skickade min licensansökan mitten på januari och fick den mitten på juli...
Vad i helvete håller de på med på vapenlicenshandläggarförseningsenheten egentligen?
Butiksägaren jag pratade med sa att det är ett jävligt stort problem för dem med dessa handläggningstider och tacka fan för det. Han uppskattade att han hade ett lager på strax under miljonen i vapen och tillbehör som väntade på licens, utöver sitt vanliga lager då vill säga.
Och tydligen hade minst en stor butik lagt ner sin verksamhet i direkt anslutning till handläggningstider, de hade för stora lager och ingen ville ge så stor kredit som krävdes
De har som arbetsförfarande att med flit dra ut på det, en jävla bananrepublik är vad vi blivit.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|