Provade Partizan idag. Antingen blir jag sämre på att skjuta eller så var den inte jättebra. Lite trögt att stänga/öppna och mer rekyl. Annars tycker jag skytten generellt går sämre ju mer jag skjuter. Avslutade med norma med fick ändå inte till någon bra grupp.
Hur fan gör ni? Nu skjuter jag med låga benstöd på bänk och jag sittande på pall. Tycken ändå de skakar och far. Visst duger gruppen till älg ändå men jag skulle uppskatta om man kunde känna sig helt lugn och stilla vid avfyrning. Finns det någon bra film att titta på eller bok att läsa?
Buhu, jag sköt ju bra i lumpen.
Ädit: Fast nu tittade jag på Jocke Smålänning. Var ju knappast hål i hål han sköt trots bänk. Blir man lurad av alla fina grupper på Robsoft?
I bänk, håller ni still på riktpunkten eller börjar ni nere och kör uppåt där också?
Man får prova sig fram ed vad som passar en bäst, men om grupperna ökar i takt med skyttet är det värmespridning, löst/dåligt sikte eller rekylrädsla som är det vanliga.
En bra grupp för mig med studsaren är femtio millimeter sittandes, då är jag nöjd. Men dagsformen kan både öka och minska gruppen, även bänk och kläder kan göra sitt på resultatet.
Oavsett är regeln att det alltid är utrustningen som ställer till det.