Att bygga upp en ”komplett” vapengarderob

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Skulle byta ringar tänkte jag. Satte dit skena också. Som det ska "va" på super varmint. Men chi fick jag. För låga ringar. Funkar knappt. Skulle behöva något högre. Magpul fästet funka fint i alla fall.

Gamla ringarna. Kass tror jag och fula baser.
View attachment 402505

Blev snyggt men kommer för långt fram som sagt.
View attachment 402506

Går kikaren fri från pipan är det väl högt nog, soppa av det som hänger ut framför pipmuttern istället vet ja, med bågfil.
 

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Går kikaren fri från pipan är det väl högt nog, soppa av det som hänger ut framför pipmuttern istället vet ja, med bågfil.

Skulle vilja ha den längre bak. Kapa är en metod. Vet inte varför den är så lång...
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Skulle vilja ha den längre bak. Kapa är en metod. Vet inte varför den är så lång...

Fan vet, rödpunkt med extra förstoring/mörkertillsats är det ända jag kan komma på. Som scoutbössa är det iaf för långt bak.

Men försök ha gluggen så lågt det bara går, måste du kapa skenan är det en billig lösning.
 

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Nja mest för att jag vill kunna använda remfästet. Sen så är jag snål och har jag köpt detta så får det bli så.

Mailade tillverkaren om längden. De påstår att original är för kort.


Var och tänkte köpa en bakkappa till bocken. Det verkade ju jävligt krångligt. Får bli skytteväst med någon stoppning. Någon som har tips?
Måste även hitta skytteglasögom och bättre kåpor. Det är mycket nu.
 

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
Var och tänkte köpa en bakkappa till bocken. Det verkade ju jävligt krångligt. Får bli skytteväst med någon stoppning. Någon som har tips?
Måste även hitta skytteglasögom och bättre kåpor. Det är mycket nu.

En "grind to fit" är enklast.

Beroende på budget så skulle jag tipsa om MSA Sordins av valfri modell med gelkuddar. Slår Peltors gelkit med hästlängder.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Nja mest för att jag vill kunna använda remfästet. Sen så är jag snål och har jag köpt detta så får det bli så.

Mailade tillverkaren om längden. De påstår att original är för kort.

Var och tänkte köpa en bakkappa till bocken. Det verkade ju jävligt krångligt. Får bli skytteväst med någon stoppning. Någon som har tips?
Måste även hitta skytteglasögom och bättre kåpor. Det är mycket nu.


Jag skulle lagt pengarna på skott, du kommer inte att märka av rekylen alls till slut. Men kanske komma att reta dig på en kladdig bakkappa, om du sätter dit en.

Såga av skenan, du lär väl aldrig hänga något så långt fram ändå?
 

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Vanlig stock i 6,5.
Gillar inte min 1900 i 30-06 så nu skall jag jämföra lite ett tag tänkte jag.
Hur många vapen var det man fick ha, sex?

Underbart folkliga val du gör. Bild krävs.

Var på Haninge och skämde ut mig igår. Blir nog tvungen att hänga där mycket. Vägrar vara så kass. Blev tre serier nordisk trapp och en olympisk. En tjejkompis var med och lånade min förstärkningsvapen 870b. Alla närvarande hantera det bra. Ingen gnällde om säkerhet.

Rejäl anläggning helt klart.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Underbart folkliga val du gör. Bild krävs.

Var på Haninge och skämde ut mig igår. Blir nog tvungen att hänga där mycket. Vägrar vara så kass. Blev tre serier nordisk trapp och en olympisk. En tjejkompis var med och lånade min förstärkningsvapen 870b. Alla närvarande hantera det bra. Ingen gnällde om säkerhet.

Rejäl anläggning helt klart.

Folklig is my middle name!

Bild kommer förhoppningsvis inom 12v, vilket polisen tydligen säger är deras nuvarande handläggningstid.

Bössan är på riktigt som ny, vete fan om den funkar för den ser inte använd ut. :gnissla
 

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
Tips på motivering?
En för stor gris, en för liten, en för bock, en för kid, en för and, en för räv.... Håller det? :va

Enklare om du motiverar det med olika riktmedel och att dom används till olika typer av jakt.

1. Vakjakt med ljusstarkt kikarsikte.
2. Drevjakt med rödpunkt alternativt öppna sikten.
3. Etc..
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Tips på motivering?
En för stor gris, en för liten, en för bock, en för kid, en för and, en för räv.... Håller det? :va

Ja, i princip räcker all motivering, och att den skiljer sig från övrig motivering.

12v, jävla raketfarten jämfört med här.:mad:
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Ja, i princip räcker all motivering, och att den skiljer sig från övrig motivering.

12v, jävla raketfarten jämfört med här.:mad:

Säger ryktet som sagt, när jag lämnade in i mitten av februari sade Stasi-agenten att det tar fem månader.
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top