Att bygga upp en ”komplett” vapengarderob

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Jag var också och lämnade in ansökan idag.
Det borde finnas nån kamrat-/ stödförening för folk som väntar på licenser !

Last edited:

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Jodå, svaret var: -Runt fyra veckor. Jag håller tummarna...

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Då har dom skärpt till sig väldigt mycket det senaste året. Låter ju lovande.

Stod ju något om att de anställt ett gäng. Tack gud i så fall.

Har en ansökan på dämpare inne, vore bra om man kunde passa på att lämna in en öppen på något annat. Men om det sen bara ska var några veckor gör det ju inget. Arbetar man bort en kö borde det sen borda för snabba tider när man har jobbat bort kön. Undra vad dom upplever som rimligt. Men kanske kommer det bli ett fasligt bytande på alla när köerna är kortare.

SSDD

Same Shit Diffrent Day
Gick med
14 Mar 2003
Hoj
Alla är gamla:Laverda, Kawa,Honda, Ducati, HD,

Bifogat

• 223,_.243,_.308.jpg
    223,_.243,_.308.jpg
    584 KB · Visningar: 41

Jonte

Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Personligen gillar jag 308W just för dess möjligheter, men ännu hellre 243W som är en nedsizad 308.

Hur är kulutbudet i .243? Omöjlig att få till klass 1? Är jävligt sugen på att pipa om min till något som har bättre BC/krutmängd förhållande. .260w finns det väl gått om kulor till? 6XC och andra bra val är ju omöjliga att ladda till klass ett. Iofs kanske man klarar sig med klass två vid vak.

Men om ni skulle pipa om en .308w för att få bättre långhållsegenskaper fast behålla magasinslängden, stötbotten och gärna klass 1 egenskaper, vad skulle ni ta då? 7mm-08?

SSDD

Same Shit Diffrent Day
Gick med
14 Mar 2003
Hoj
243 till klass 1 är nog rätt kört, 6,5 är ju inte "riktigt" klass 1 även superlång 10G kula å hårt laddad

Men vad ska Du använda bössan till ? Jag tjör den som en KlassII.a som perfekt Vak bössa ,
Iof så har jag en Ruger RF med Fetpipa = tung , så det är inget man slänger omkring i skogen å tjör "Snabba skott" i grenverket med

Men det är skitkul å Fetladda , lätta teflonbelagda hårdmetal, Boatail kulor å pricka små plåtmål på längre avstånd än "500 m":yoparty

Jonte

Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
243 till klass 1 är nog rätt kört, 6,5 är ju inte "riktigt" klass 1 även superlång 10G kula å hårt laddad

Men vad ska Du använda bössan till ? Jag tjör den som en KlassII.a som perfekt Vak bössa ,
Iof så har jag en Ruger RF med Fetpipa = tung , så det är inget man slänger omkring i skogen å tjör "Snabba skott" i grenverket med

Men det är skitkul å Fetladda , lätta teflonbelagda hårdmetal, Boatail kulor å pricka små plåtmål på längre avstånd än "500 m":yoparty

Bästa blir nog att försöka ta upp den så man får i 6,5*55. Annars .260 eller 6,5*47.

Vakjakt och långhållsskytte (kikarfält hade jag tänkt om man orkar tävla) ska den användas till. Hade ju varit trevligt att köpa Norma Dimond line fält för typ 6 kr smällen. Laupa trainer finns väl i 6,5*47 men vet inte vad det kostar. Ska man ladda själv sen spelar det ju ingen roll.

SSDD

Same Shit Diffrent Day
Gick med
14 Mar 2003
Hoj
Bästa blir nog att försöka ta upp den så man får i 6,5*55. Annars .260 eller 6,5*47.

Vakjakt och långhållsskytte (kikarfält hade jag tänkt om man orkar tävla) ska den användas till. Hade ju varit trevligt att köpa Norma Dimond line fält för typ 6 kr smällen. Laupa trainer finns väl i 6,5*47 men vet inte vad det kostar. Ska man ladda själv sen spelar det ju ingen roll.

Du sa det broder ,,, Ladda själv is the Shit!

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Imorgon ska 870'n spotta bly!

Om ni bor i Stockholm och har tråkigt så ta er ut till Hacksjöbanan i Tullinge. Det är SM i IPSC Shotgun. :)

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Hängde med en dewd idag som hade ett riktigt fräsigt sikte på sin side-by-side. Är det bra? Call of duty sikte tycker jag det var.

Nyheter
Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom