Wizzard
Village Idiots MC
Men ni ska väl jaga eller ...Carl Gustav 1600 3006 med Weaver fäller det mesta men är inget snygg på väggen
Men ni ska väl jaga eller ...Carl Gustav 1600 3006 med Weaver fäller det mesta men är inget snygg på väggen
Ja hemmaplan, för de andra fallen hyr man för det handlar sällan mer än 20 skott.
AG 90 (50 cal) är för amatörer Klockis . Perfekt vapen om man vill berätta för alla vart man är någonstans. Inte helt praktiskt att stalka med heller.
Förhöjt kindstöd och försänkt glugg.
Kan du fortfarande inte förstå varför inte alla vill ha 56mm glugg?
Pangar du på Rosersberg, eller har du flyttat härifrån ??
Tipsa gärna.
Jag tror jag landat i beslut. Blir nog en t3 super varmint i .308 att börja med. Låter det rimligt?
Har du vart iväg och klämt lite på en sådan? En super varmint hade inte blivit mitt förstaval för allroundjakt på grund av den tunga pipan och för långa pipan. Går själv i långtgående tankar på en super varmint men då endast som långhållsbössa på stilla mål, och övning på >400 m. Finns mycket bättre bössor om du söker en allroundbössa.
Ber om ursäkt om dina preferenser när du bad om tips för en bössa tidigare avhandlats i tråden, dessa kanske stämmer jättebra med en super varmint och mitt inlägg då blir onödigt. Men kände ändå att jag ville dela med mig av mina tankar. Skulle ditt mål vara att ha bössan som långhållspang på bana och i skogen så skulle jag heller inte valt 308, en jättebra kaliber, men det finns bättre när avstånden blir långa, och de vanligaste av dessa finns till varmint och super varmint.
Undra om det är skillnad beroende på region i landet hur man anser att en bössa ska vara.
Det flesta jag pratar med anser att en tung pipa är bästa för allround. Även min finska kollega anser att min Tikka är ett utomordentligt val för allround. Då den har tung pipa.
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|