UltraMarine
Gudomlig sporthojare
Är det nån här som lyckats gå med i Transports a-kassa utan att vara med i själva fackförbundet?
arv skrev:jepp, men det var inte enkelt, istället för att skicka ansökan till A-kassan skickade de ansökan till facket. Typ efter tre brev fick jag rätt formulär.
Ge inte upp!
landen skrev:Dom fråga om jag skulle gå med i facket på jobbet, jag tyckte det va lite saftigt med typ 300+ i mån. Men jag kan då alltså bara gå med i A-kassa och få det om jag skulle bli av med mitt jobb?
Du inte bara kan, det är din rättighet. Låt dig inte luras av stalinisterna på LO.landen skrev:Dom fråga om jag skulle gå med i facket på jobbet, jag tyckte det va lite saftigt med typ 300+ i mån. Men jag kan då alltså bara gå med i A-kassa och få det om jag skulle bli av med mitt jobb?
valmers skrev:Du inte bara kan, det är din rättighet. Låt dig inte luras av stalinisterna på LO.
LalleBalle skrev:Varför vara med i facket? Det är bara sossar som är med där!
UltraMarine skrev:Är det nån här som lyckats gå med i Transports a-kassa utan att vara med i själva fackförbundet?
UltraMarine skrev:Var det hos fackets representant som du fick blanketten eller kan man beställa den direkt från transports a-kassa?
UltraMarine skrev:Är det nån här som lyckats gå med i Transports a-kassa utan att vara med i själva fackförbundet?
Heinrich skrev:Jag gav upp...
Gick med i Alfa-kassan istället.
Therudeboy skrev:Facket kan va bra att ha i vissa fall, dock inte i mitt dom klarade inte att förhandla fram något så jag sa till dom att vi går in till chefen och när vi kom ut så var det jag som hade förhandlat fram allt till min fördel.
Men jag betalar gärna 2.1% av min sunkiga lön till metall.
twinner skrev:För att få a-kassa måste man väl ha jobbat 6 mån under en 1års period,man behöver alltså inte jobba 6 mån på raken.Är det inte så det funkar?
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|