Klotade för 4 år sedan, pajade höftleden. Nu har jag att välja på två operationer: steloperera höften i rakt lodrätt läge, ni kan ju föreställa er hur trevligt det verkar (polaren föreslog steloperation i sporthojsvinkel, he he). Alternativ nr två är protes (konstgjord led), funkar bra i några år, tyvärr blir det komplikationer med tiden och jag hamnar i rullstol med smärtstillande vid 40 årsåldern (är 27 nu).
Just nu är min led för stel för sporthojs vinkel, har bara kunnat köra hojar med upprättkörställning som t.ex. superduke... men kör jätte harrigt... vågar knappt svänga om det är kallt (inte vinter så klart, vem kör då?) ute med risk för halka (trots att det inte var halka som orsakade olyckan).
Så vad ni än gör paja inte en led, typ fotled, knäled, höftled.
Trots detta är den absolut bästa tiden i mitt liv när man var ute å körde hoj på sommrarna... inget som har eller kommer slå det
Hojkörning är en chansning antingen har man tur eller så har man det inte, inte mycket du kan göra åt det. Bara att väga för och nackdelar mot varandra, beslutar du dig för att du vill försätta att köra så sluta tänk på konsekvenserna annars blir du bara nojig och stel som någon tidigare skrev. Bara kör! ... som vältalige Stenmark sa.