Jag hälsar alltid då jag kan på 2 hjul, skiter fullständigt i vad som körs - det hinner jag oftast inte se heller förrän jag är halvvägs förbi, men jag tycker nog det är dåligt tillbaka... var bättre i höstas än nu på våren, men jag tänker att det är kanske för alla är så nervösa att släppa styret för det är ju GRUUUUUUUUUS på vägen... tänker att det kanske är första turen för många och de har helt enkelt inte koll på läget... sista veckan har det blivit lite bättre.
Men det är max 1/3 som hälsar. Poliser hälsar aldrig på mig, glidare likaså, moppar hälsar inte heller, de som hälsar är sporthojar... det har hänt nån gång att någon hälsat på mig men jag inte lyckats släppa just då och det har stört mig oerhört och jag har verkligen försökt nicka jävligt synligt, nästan så jag vinglat omkull istället...
Idag när jag körde med min 6 åring bakpå o hälsade på alla vi mötte, så frågade dottern varför jag gjorde så (när den första som faktiskt vinka tillbaka).... "Vi hör ju ihop, vi kör hoj, ser och värnar om varandra" var mitt svar, nästa generation bikers vet ni.. dom måste vi fostra väl!
Jo, om det är kontroll eller olycka eller nått så varnar jag istället med tecknet för sänk hastigheten som polisen kör med... hoppas det uppskattas och förstås