Att hälsa på annan motorcyklist på vägen

Gick med
18 Jun 2010
Hoj
Honda VTX 1800-02
Huvudvridning, nicka med hjälmen och sen lyfter vänsterhanden i en cirka 10cm rörelse ut från styret med handflatan framåt, oavsett vad som kommer på två hjul mot mig, ja brukar inte hälsa på mopedisterna, men visst har jag nån gång sett fel och gjort en mopedist tokglad också. Brukar även hälsa då jag kör om en tvåhjuling också.

TTias

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2008
Hoj
2001 Triumph Legend TT
Klart man hälsar! Jag hälsar på alla hojåkare jag möter, även poliser. Tycker allt att mc-poliserna är flitiga på att hälsa tillbaks. En hand ut från styret, vinkla upp handflatan lite, kanske komplettera med en nick. Ett enkelt sätt att säga "Tjena kul att träffa dig här. Fan vad vi har valt rätt hobby, bilförarna fattar inte vad de går miste om. Jag har precis kört vägen som du är på väg till och du har några grymt goa kurvor att se fram emot, se till att njut av dem. Kör försiktigt, så ses vi säkert någon annan gång. Och du, vad snygg du är!"

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Feta customgubbar som ser tokarga ut brukar jag alltid ge en slängkyss... ...ofta utan att de tar emot den o för till sitt hjärta dock...:huvet

dahlgren

Gick med
9 Jun 2008
Hoj
ZX7R
Jag brukar tuta och vinka åt fotgängare jag inte känner, då ser dom fundersamma ut och får nåt att tänka på...

Try

Snabb tysk!
Gick med
16 May 2011
Hoj
BMW S1000RR -15
Det är bara för att de är med i SMC och har blivit lärda att inte slarva och släppa styret :D

Eller är det kanske för att alla BMW har värmehandtag och dom fryser om fingrarna :rolleyes:

:tungan

Jag har inga värmehandtag på min Beemer, men igår önska jag att jag hade :)
Hälsar på alla knuttar, även de som kör HD och ser läskiga ut.

/Try

Delicato

Gick med
12 Sep 2008
Hoj
999s -03
Hälsar bara på apehangers, bara för att se vad som händer när de släpper styret.

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
Normalt victory tecknet, men ibland bara en öppen hand åt sidan.

I slutet av förra säsongen noterade jag en intressant sak, BMW förare hälsar i princip aldrig tillbaka... och de dagar jag kör med skjuts och topbox hälsar knappt en djävel tillbaka xD

Skitsnack :) Jag kör bumse och vinkar så glatt på alla 2hjulingar jag möter. Jag hämtade min hoj på bike för två veckor sedan. Under mina 75 mil den helgen mötte jag i princip bara bumsar, Harley Parkinsons och andra glidare. Alla hälsade tillbaka... Detta visar inte bara att vi som kör bumse/glidare hälsar, det visar även att vi är lite hårdare än övriga bikers och vågar köra innan midsommar ;)

Det är bara för att de är med i SMC och har blivit lärda att inte slarva och släppa styret :D

Eller är det kanske för att alla BMW har värmehandtag och dom fryser om fingrarna :rolleyes:

:tungan

Det är bara bra att hälsa så att händerna får svalna lite emellanåt ;)

Freedom

Ny medlem
Gick med
18 Feb 2008
Hoj
suzuki
Otroligt! 4 sidor skapades av en fråga om hälsning till andra på 2hjul. Hur svårt kan det va? Man hälsar på alla med 2 hjul och ger fan i svenne som sitter i Volvon. Jag gör ingen skillnad på sporthohoj och glidare, vi har samma intresse.

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Hoj
Bmw 850 adv
Otroligt! 4 sidor skapades av en fråga om hälsning till andra på 2hjul. Hur svårt kan det va? Man hälsar på alla med 2 hjul och ger fan i svenne som sitter i Volvon. Jag gör ingen skillnad på sporthohoj och glidare, vi har samma intresse.

Om du läst kan du ju se att det inte är 4 sidor konversation mellan 2 personer. Utan det är mestadels olika personer som skriver hur dom hälsar, och i vissa fall till vilka typer dom hälsar. Det är ju ett forum så alla har ju sin rätt att skriva, men man kanske ska begränsa antal sidor som får skrivas till 1-2 st? :krama

n_andersson

Sporthojsnörd
Gick med
25 Sep 2007
Hoj
Night Rod. kawa 450
Jag hälsar alltid om nån hälsar på mig först. för det brukar inta va så vanligt att folk hälsar tillbaka på en annan när man kör motard, så jag blir mest glad o förvånad när nån annan hälsar på mig fast jag brukar gasa rätt friskt

Coolz1000

Snart är det vår igen!
Gick med
9 Jul 2007
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -99
När jag hade min KTM 950SM så brukade jag ställa mig på fotpinnarna o jucka som hälsning, det funkar inte lika bra på gixxern tyvärr av nån anledning...

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Jag börjar bli irriterad.. INGEN HÄLSAR PÅ MIG! Jag har sett minst ett 30-40tal hojar senaste veckorna.. Jag blinkar, tutar och sträcker ut handen från rutan.. Djälva bilhatare :S

Skulle aldrig hälsa på en bil... speciellt inte en som blinkar, tutar och viftar med handen genom rutan... just sådana får mig att tänka 1) jävla hojhatare eller 2) stackars piskade sate som inte får köra hoj för frugan. :glömdet

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Jag lever i förhoppningen och tron att alla hälsar tillbaka, det är bara det att de inte är så snabba med att sträcka upp handen, med normal SH fart så kommer man ju lite plötsligt som fransnissen sa. :D

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring