Man måste ju "äckodrajva". När man leder kön får man ju hålla igen för att inte i onödan slösa på mackguldet. När sedan någon ekonomiskt omedveten i oförstånd gasar om en kan man ju utnyttja detta genom att slipstreama. (Sett på TV).
Sen är det det här med synen. Man kan betrakta framförvarande som en slags lots. Leder man kön lotsar man givetvis med förstånd i ett makligt och för övriga trafikanter hanterbart tempo. Kör man tillräckligt nära framförvarande kan ju heller inga illasinnade, suicidala "jur" hinna ut emellan och fördärva det egna fordonet med träck, blod och inälvor. Nästa fördel är att man behöver inte koncentrera sig på vart man skall, utan man lämnar helt sonika över det ansvaret på framförvarande genom att haka på denne. Det där kan ju bli en källa till irritation om de inte begriper vart man ämnar sig.
Mer användbart ju äldre man blir. Med denna körstil slipper vi dessutom fundera över diskriminerande trams som återkommande tester av hälsa och om man alltjämt är en lämplig körkortsinnehavare.
Tycker lyset på bilarna blir sämre år efter år, vad är det för utveckling? Dessvärre inte på de mötande dock. Vad sysslar bilfabrikanterna med? (Ja, mc-sidan också för den delen).
Datasidan är inte bättre, Times New Roman 12 är sannerligen inte vad det varit.
Däremot hatar jag när folk ligger och sniffar en i rumpan! Visa hyfs!