Att hänga på framförvarande..

stecktech

Har bara kraschat en gång än så länge!
Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
Märkt en sak..
Kör man lite snabbare än många andra så är folk som ofta ligger och segar helt plötsligt med på noterna och ligger tätt bakom en.

Teorin: Att man inte blir tagen, då polisen bara tar den första och att man sen kan smita i lugn och ro.

Fråga: Har ni gjort detta? Har ni sett detta fungera?

Bara en tanke

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
Nä det är ju en helt vanlig rövslickare du fått efter dig! Dom brukar bilda köer efter husvagnar & lastbilar vanligtvis.

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Ja sen finns det ju dom här som ligger i 60-70 på 110 väg och sen blir tokiga när man kör om (med marginal osv) och helt plötsligt hittar gasen och ska ligga i röven och trycka :mad:

Orecic

http://www.youtube.com/watch?v=7-5_8af3T
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2007, Kawasaki, ZX10R
Haha, rövslickare är en sak. Men fucking jävla mittfilsidioter; FYYYYYY FANNN!

Hatar asen, ligger i 80 på 110 väg i mitten, med tre filer att välja på. Ligger aset till vänster brukar jag bara slå på hellyset och köra med det tills vederbörande flyttar på sig. Sen brukar jag svänga in lite för nära tvärt över mittfilen rakt in i högerfilen, så dom sätter kaffen i vrångstrupen. Så dom fattar vad man menar.

Fan vilken roadrage man kan få ibland, men seriöst vissa ska inte köra på motorvägen.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag kom nyss hem efter en tripp på en 2+1väg

Vi kom ikapp två bilar som körde marginellt under hastighetsbegränsningen på en enkelfilig bit, när det sedan blev okörningssträcka viker bile nummer 2 ut för att köra om MEN ÖKAR INTE HASTIGHETN MER ÄN TILL DEN SKYLTADE!!!!

Han höll på ett helt jävla omkörningsfält och blockerade möjligheten för oss och alla bilar bakom att köra om.

När vi pressade oss förbi slog han på helljuset i backspegeln för att visa sitt missnöje med att vi ville köra fortare än honom.

Folk är dumma i huvet, NÅ JÄVULSKT!

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r

Vi kom ikapp två bilar som körde marginellt under hastighetsbegränsningen på en enkelfilig bit, när det sedan blev okörningssträcka viker bile nummer 2 ut för att köra om MEN ÖKAR INTE HASTIGHETN MER ÄN TILL DEN SKYLTADE!!!!

Han höll på ett helt jävla omkörningsfält och blockerade möjligheten för oss och alla bilar bakom att köra om.

När vi pressade oss förbi slog han på helljuset i backspegeln för att visa sitt missnöje med att vi ville köra fortare än honom.

hehe I feel ya brother, jag kör mycket i tjänsten och börjar bli trött på alla jävla trötta människor där ute :mad:

Hälsade du inte tillbaka med dimljuset eller en ironisk tackblinkning?

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600

Bra dimljus bak och ordentligt dimmande speglar... :yoparty

Edit: Och motoreffekt så man direkt kan få tre kilometer mellan vid nästa tvåfiliga sträcka efter att ha bromsat dem ett par kilometer.

Jag borde nog fan inte heller få vistas på vägarna. :hihi

Last edited:

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r

Då tycker jag de är värre som håller ca 60-80 på dessa 100-vägar, när de är enfiliga. Sedan när det blir tvåfiligt, då jäklar kan de hålla 100. Blev deras fil bredare när det kom en fil till eller? Detta är oerhört enerverande när man kör lastbil, för då hinner man ju aldrig komma om de, utan får ligga kvar och fisa där bak när de återigen går ner i 60 eller vad de anser passande för denna oerhört smala väg med räcken, som deras Micra inte får plats på. :huvet

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
hehe I feel ya brother, jag kör mycket i tjänsten och börjar bli trött på alla jävla trötta människor där ute :mad:

Hälsade du inte tillbaka med dimljuset eller en ironisk tackblinkning?

Det var inte jag som körde, men en ihållande tutning som hälsning räckte.

Bra dimljus bak och ordentligt dimmande speglar... :yoparty

Edit: Och motoreffekt så man direkt kan få tre kilometer mellan vid nästa tvåfiliga sträcka efter att ha bromsat dem ett par kilometer.

Jag borde nog fan inte heller få vistas på vägarna. :hihi

Motoreffekt fanns så det räckte till, en Lexus med V8

Då tycker jag de är värre som håller ca 60-80 på dessa 100-vägar, när de är enfiliga. Sedan när det blir tvåfiligt, då jäklar kan de hålla 100. Blev deras fil bredare när det kom en fil till eller? Detta är oerhört enerverande när man kör lastbil, för då hinner man ju aldrig komma om de, utan får ligga kvar och fisa där bak när de återigen går ner i 60 eller vad de anser passande för denna oerhört smala väg med räcken, som deras Micra inte får plats på. :huvet

Det kan ha varit en kombination av att bil 1 ökade lite när vägen blev bredare och bil 2 absolut inte vågade överskrida gällande skyltning ens under omkörningen.

Han som körde kör även lastbil, bilen vi körde om var inte ens en Micra, det var en Renult :zpy:

Last edited:

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Hoj
Han som körde kör även lastbil, bilen vi körde om var inte ens en Micra, det var en Renult :zpy:

Aha, nu avslöjade du dig! Det är minsann hittepå alltihopa!

Nyss sa du att han tände helljuset. Helljuset drivs med elsystemet. Försöker du inbilla oss att du körde om en Renault med fungerande elsystem?! Bah!

:D

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Hoj
Världsmästarhoj
Det som driver dessa personer (som konsekvent ligger 10 under skyltad hastighet, slår av till halva skyltade hastigheten om det är lite mulet, samt visar sitt missnöje över att andra inte kör som dem genom att begagna ljustuta eller helt enkelt placerar sig så att framkomligheten för mottrafikanterna minskar) är en känsla av att vara bättre än alla andra. Genom att köra långsammast visar de att de är säkerhetsmedvetna, och andras missnöje tas som bevis på deras förträfflighet. De förstår inte att de själva bidrar till att skapa farliga situationer genom sitt avvikande beteende, för det är alltid den som kör fortast fel om olycka uppstår enligt dem.

Inget jag har hittat på själv utan allt är enligt en kollega som forskat på trafikpsykologi. Att bilar hänger på när man kör om handlar nog oftast om den allmänna uppfattningen att det bara är den främsta bilen som åker dit om polisen skulle vara ute å spana.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Man måste ju "äckodrajva". När man leder kön får man ju hålla igen för att inte i onödan slösa på mackguldet. När sedan någon ekonomiskt omedveten i oförstånd gasar om en kan man ju utnyttja detta genom att slipstreama. (Sett på TV).

Sen är det det här med synen. Man kan betrakta framförvarande som en slags lots. Leder man kön lotsar man givetvis med förstånd i ett makligt och för övriga trafikanter hanterbart tempo. Kör man tillräckligt nära framförvarande kan ju heller inga illasinnade, suicidala "jur" hinna ut emellan och fördärva det egna fordonet med träck, blod och inälvor. Nästa fördel är att man behöver inte koncentrera sig på vart man skall, utan man lämnar helt sonika över det ansvaret på framförvarande genom att haka på denne. Det där kan ju bli en källa till irritation om de inte begriper vart man ämnar sig.

Mer användbart ju äldre man blir. Med denna körstil slipper vi dessutom fundera över diskriminerande trams som återkommande tester av hälsa och om man alltjämt är en lämplig körkortsinnehavare.

Tycker lyset på bilarna blir sämre år efter år, vad är det för utveckling? Dessvärre inte på de mötande dock. Vad sysslar bilfabrikanterna med? (Ja, mc-sidan också för den delen).

Datasidan är inte bättre, Times New Roman 12 är sannerligen inte vad det varit.:mad:

Däremot hatar jag när folk ligger och sniffar en i rumpan! Visa hyfs!

stecktech

Har bara kraschat en gång än så länge!
Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
Eco-driving är sån bullshit. Det heter att gasa så lite som möjligt. Enda anledningen att tillämpa den är för att spara soppa som student.

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Men att spara soppa är väl bra för alla, vare sig man är student eller ej? Finns ju roligare saker att lägga pengarna på än soppan i bilen....

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Hoj
Men att spara soppa är väl bra för alla, vare sig man är student eller ej? Finns ju roligare saker att lägga pengarna på än soppan i bilen....

Det är situationsberoende. Jämte sossecontainern i morgontrafiken är svaret nej. :)

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Fast i den situationen handlar det väl knappast om vare sig eco-driving eller soppasparande för din del? Snarare roadrage! ;)

codde

Eddie Riders MC Munkewalley
Gick med
3 Nov 2008
Hoj
2016 Harley-Davidson Breakout
jag väntar bara på när eco drivingen på bussarna i gbg kommer igång ordentligt.
datan känner av avståndet till trafikljusen och beräknar hur fort bussen skall köra så bussen slipper att stanna vid trafikljusen för att spara bränsle:D
kan tänka mig hur mycket roadrage det kommer att leda till:gnissla

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...