VTR F är en trevlig hoj.
Saker som kan förbättras är som på de flesta hojar, fjädringen. Byt gärna ut fjädrar i framgaffeln och stötdämparen bak, det blir "som en ny hoj"
Att det svajar bak med orginalfjädring osv är inget konstigt, knicken på LMS i 200+ så kändes det att det var lite mjukt, kan ju inte riktigt jämföras med den GSXR1000 -04 jag har nu ...
Körde VTRen ca 3600 hårda mil, Kinnekulle, LMS, Karlskoga, Anderstorp var de banor jag besökte den med, längsta dagsetappen låg på 110 mil.
Skjutsa gjorde jag mycket på den också, åkte Öland / Linköping tex med skjuts, när jag stannade för tankning så fick man väcka tösen som satt bak, så helt obekvämt kan det ju inte vara. Gjorde många turer på 30-40 mil med skjuts utan några problem för varke mig eller damen bakpå.
En långhelg med linköping->smögen->göteborg->linköping var nog det längsta på så kort tid med skjuts jag gjort.
Det sköna vridet gör att man lätt håller en hög medelhastighet, jämfört med tex R6 som man måste varva ihjäl nästan för att nåt ska hända...
Med VTRen var min bästa tid 1.14 på Karlskoga efter en dags körning där, mycket vrid hjälper till mycket!
Soppaförbrukning, ca 1.2 vid hård bankörning och 120km/h till sthlm efter E4:an gick den på 0.6. (R6:an drog runt 0.5 vid lugn E4:a körning och ca 1.2 på bana(LMS/Karlskoga), GSXR:en drar runt 1.0-1.4 beroende på bana...)
Det bästa ljudet på en VTR F uppnås med Devil-slipon
Kamkedjesträckare bör bytas innan 7000mil (även om det inte är missljud så börjar det bli dags), ventiljustering kommer förmodligen att behövas runt 10000mil (undantag finns såklart). Innan dess är det oljebyte,oljefilter, tändstift, kedja+drev, däck och bensin som du behöver kosta på den...
Dessutom har den inte problemet med att skära när man kört på bakhjulet mer än 5km som TLR/S har problem med...
//håkan