Rydell
Guest
Håller med dej!! Jag handlade på hälften känsla å hälften desperation. Inge smart, men jag är vanlig dödlig. Med ett väldigt Stoort hjärta för hojen, som jag såg försvinna bort för ett ögonblick, då kommer inte de bästa lösningarna. Brukar inte be om nåt. Men visst tackar för alla tips å alla erfarenheter ni delar med er av här.
Halv taskiga pikar om vad ett försäkringsbolag är osv ?! känns så där. Jag tror ändå att man skulle kunna få ihop nåt. Helst vill man ju inte engagera sej själv utan bara haka på ett färdigt koncept. Men få de å funka å alla ska vara ärliga osv inte lätt. hade ju inte behövt täcka hela skadan Max 25000:- tex, hjälper ju enhel del. Säg priset 1000:-/år. Billigt ändå jämfört med nuvarande försäkring.Med 1000 medlemmar hade de räckt till 40 kraschar per år. Hade de flytit på i början kunde man sedan höjt beloppet eller sänkt medlemsavgiften. Hade varit en så skön känsla, kunna hjälpa de som verkligen haft missflyt på hojen.
Visst är de svårt starta nåt, hade varit lättare om man vore miljonär, men då hade man väl inte brytt sej om detta ingenmansland för försäkra hojar. Står fast vid att jag tycker 25000:-/per år för en trafikförsäkring är ett hån. Jag borde inte vara ensam om bekymret?!.. Å med dagens informationsflöde å kommunikationskanaler här t ex på forumet, borde de gå få ihop finns förutsättningar "många ihop bli starka".
Sen måste de ju vara rimligt uppkomna skador, bakhjulskörning, bankörning mm kan ju säkert urholka vilka kollektiv som helst. Skulle man kunna ha någon erfaren ärlig hojåkare som tar ställning om man själv varit tillräckligt aktsam för att få ta del av gemenskapens resurser. Individuell bedömning i varje ärrende, och bara ersättning om det finns pengar i kassan,hade alla som gått med fått acceptera. Hade sen alla kört med insidan, kämpat för MC-kassans bästa. Är jag övertygad om att de skulle kunna funka som en extra trygghet med ett växande kapital med tiden. Hade kunnat börja med 3-5 års medlemskap utan tillträde till ersättning, för att få ihop ett grundkapital?! Kanske man skrämmer bort de värsta buskörarna med(vill nog inte satsa långsiktigt utan att få nåt snabbt tillbaka)bara en känsla jag har, kanske är felaktigt.
Älgskadeföreningen är billig å funkar. 8000:- ersättning för 120:- satsade kronor( finns dock fler bilister än motorcyklister). Oerhört billig försäkring, med tanke på att de ändå händer många viltolyckor. Kräver polisrapporterade och kvitton för reperation, vilket gör de seriöst. Läggdaxx!!
Halv taskiga pikar om vad ett försäkringsbolag är osv ?! känns så där. Jag tror ändå att man skulle kunna få ihop nåt. Helst vill man ju inte engagera sej själv utan bara haka på ett färdigt koncept. Men få de å funka å alla ska vara ärliga osv inte lätt. hade ju inte behövt täcka hela skadan Max 25000:- tex, hjälper ju enhel del. Säg priset 1000:-/år. Billigt ändå jämfört med nuvarande försäkring.Med 1000 medlemmar hade de räckt till 40 kraschar per år. Hade de flytit på i början kunde man sedan höjt beloppet eller sänkt medlemsavgiften. Hade varit en så skön känsla, kunna hjälpa de som verkligen haft missflyt på hojen.
Visst är de svårt starta nåt, hade varit lättare om man vore miljonär, men då hade man väl inte brytt sej om detta ingenmansland för försäkra hojar. Står fast vid att jag tycker 25000:-/per år för en trafikförsäkring är ett hån. Jag borde inte vara ensam om bekymret?!.. Å med dagens informationsflöde å kommunikationskanaler här t ex på forumet, borde de gå få ihop finns förutsättningar "många ihop bli starka".
Sen måste de ju vara rimligt uppkomna skador, bakhjulskörning, bankörning mm kan ju säkert urholka vilka kollektiv som helst. Skulle man kunna ha någon erfaren ärlig hojåkare som tar ställning om man själv varit tillräckligt aktsam för att få ta del av gemenskapens resurser. Individuell bedömning i varje ärrende, och bara ersättning om det finns pengar i kassan,hade alla som gått med fått acceptera. Hade sen alla kört med insidan, kämpat för MC-kassans bästa. Är jag övertygad om att de skulle kunna funka som en extra trygghet med ett växande kapital med tiden. Hade kunnat börja med 3-5 års medlemskap utan tillträde till ersättning, för att få ihop ett grundkapital?! Kanske man skrämmer bort de värsta buskörarna med(vill nog inte satsa långsiktigt utan att få nåt snabbt tillbaka)bara en känsla jag har, kanske är felaktigt.
Älgskadeföreningen är billig å funkar. 8000:- ersättning för 120:- satsade kronor( finns dock fler bilister än motorcyklister). Oerhört billig försäkring, med tanke på att de ändå händer många viltolyckor. Kräver polisrapporterade och kvitton för reperation, vilket gör de seriöst. Läggdaxx!!