Hej!
håller på att bobberstuka en kawa vn800 och tänkte köpa nya däck mest för lookens skull. (Ej white Wall) Verkar lite svårt med dimensioner i största allmänhet, och hade tänkt köra samma dimension på både fram o bakdäck då tanken var att däcken ska vara identiska till utseendet och lika bulligt fram som där bak. (Sitter 16 tums fälgar fram & bak)
Har kikat på Pirelli’s MT66 route, men då finns endast det däcket i dimensionen (140/90-16) som bakdäck. Vet att det skiljer sig i mönsterdesign på fram o bakdäck på dom flesta märken när det gäller samma däckmodell av förklarliga skäl (vattenavrinning osv)
Min fundering är om det är dumt att köpa 2 bakdäck och montera även ett sånt på framfälgen?…skiljer det något annat i däckets uppbyggnad? Balans? Radie? Styvhet?
Till saken hör att jag sällan, typ aldrig kör i regn eller så värst ofta kommer upp i över 110 blås med den hojen…med andra ord, används mest som stadglidare i torrt väder.
mvh
Patrick
håller på att bobberstuka en kawa vn800 och tänkte köpa nya däck mest för lookens skull. (Ej white Wall) Verkar lite svårt med dimensioner i största allmänhet, och hade tänkt köra samma dimension på både fram o bakdäck då tanken var att däcken ska vara identiska till utseendet och lika bulligt fram som där bak. (Sitter 16 tums fälgar fram & bak)
Har kikat på Pirelli’s MT66 route, men då finns endast det däcket i dimensionen (140/90-16) som bakdäck. Vet att det skiljer sig i mönsterdesign på fram o bakdäck på dom flesta märken när det gäller samma däckmodell av förklarliga skäl (vattenavrinning osv)
Min fundering är om det är dumt att köpa 2 bakdäck och montera även ett sånt på framfälgen?…skiljer det något annat i däckets uppbyggnad? Balans? Radie? Styvhet?
Till saken hör att jag sällan, typ aldrig kör i regn eller så värst ofta kommer upp i över 110 blås med den hojen…med andra ord, används mest som stadglidare i torrt väder.
mvh
Patrick