I min värld är det rätt stor skillnad på att den skulle "stå inför storservice" och att den gått en fjärdedel av sitt liv över att ha fått denna storservice i tid.
Hade det varit dags nu, hade jg gärna köpt på hösten, och prutat mindre än servicen kostat, typ 75% servat själv över vintern, och fått en prisvärd hoj samtidigt som säljaren fått ett schysst pris.
Men när den gått så pass långt över hade den nog måstat vara billig, inte om det är en sällsynt drömhoj, men finns det flera likadana med servicehistorik att välja mellan, hade den måstat bli billig för att vara värd en titt.
Problemet är det att hojens distansmätare vid något tillfälle (osäkert när) har nollställts och börjat om på ny kula (finns en annan tråd på forumet där jag tar upp detta). När jag kände på mig att det nog var dags att göra service på den så stämde inte mätaren. Den var nere på hundratal mil, vilket gjorde mig otroligt förvirrad. Jag vet med andra ord inte om hojen har gjort 2300 mil, utan det är bara en uppskattning.
Visst måste väl en KTM-verkstad kunna gå in med något elektroniskt verktyg och reda ut den verkliga distansen?