Att skjutsa en kort person

Nyllet87

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2011
Hoj
Cbr600F 2011
Tja har en cbr600f 2011 modell, ska skjutsa tjejen en hel del på den, men hon har väldigt korta ben så hon sitter "helt" själv där bak utan någon kontakt som helst med mig, alltså hon kan inte knipa ihop med knäna runt mig i svängar osv, och når inte runt med armarna runt magen på mig, så jag tror det kommer bli ganska svajjigt då man ej sitter som 1 på mcn, vad tror ni, har ni skjutsat ngn kort förut, några tipps ? :)

tkdrille

Guest
Slänger ett rep runt dig. Släng upp henne och gasa ännu mer?
Väger hon mer än dig kan jag se att du får problem. Men de korta jag skjutsat har jag då inte haft svajjigt med.
De får däremot problem och glider ner i mellanrummet som finns kvar i sittgropen hos mig. Men de är ju bara bra för då sitter de fastkilade.

Nyllet87

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2011
Hoj
Cbr600F 2011
Slänger ett rep runt dig. Släng upp henne och gasa ännu mer?
Väger hon mer än dig kan jag se att du får problem. Men de korta jag skjutsat har jag då inte haft svajjigt med.
De får däremot problem och glider ner i mellanrummet som finns kvar i sittgropen hos mig. Men de är ju bara bra för då sitter de fastkilade.

Att glida ner i förar sätet är det jobbigaste som finns, pluss att jag som förare får ju en redig pungkross vid varje inbromsning, man kanske borde lägga ngt i ryggen som gör att dom inte kan glida ner...

tkdrille

Guest
:) du får lägga de rätt haha. Jo de blir en tryckt situation. Men om du känner dig riktigt osäker finns de passagerarhandtag du sätter runt dig.

Zartax

Sporthojsnörd
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Yamaha 1100 Virago 96'
Borde det inte gå bra för henne att hålla i handtagen som brukar finnas vid passagerarcutsen? Är man lite van på hojen så följer man med och då blir det inte svajigt, trots att man inte sitter "som en".

När jag övningskörde med mitt ex satt jag ibland där bak och höll inte om henne och det kändes aldrig svajigt, och då var hon knappast en van förare.

Nyllet87

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2011
Hoj
Cbr600F 2011
Jag får öva helt enkelt :) kör man relativt lugnt så borde hon bara kunna hålla i sig i bakre handtagen :)

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
Det finns "gubbhandtag" att köpa så att en person med korta armar kan hålla i för att nå runt ordentligt.

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
http://www.24mx.se/mc/p/mc-riders-grip-oxford/16191/mc-vaskor-och-toppboxar/k271

Kanske funkar? Iofs är ju det bästa att hon tar upp sin egen vikt i inbromsningarna, men när du nu säger att hon inte kan är det ju bra att hon har någonstans att hålla i sig?

Att hon håller i sig i handtagen som sitter på kutsen/sidan/bak på hojen är ingen bra idé. Okej när du bromsar, men tänk när du gasar på lite. Oj, hon trillade av... :gnissla :rolleyes:

DaPirate

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2005
Hoj
GSXR1000-K2 + 2 till
Jag tycker bara det går smidigare om en en tjej är kortare typ 160 istället för att skjutsa en tjej som är 175. En liten fundering, hur lång är hon? Det är inte en sån här liten rackare som du skall skjutsa..?

Bifogat

• dvargar.jpg
    dvargar.jpg
    12.4 KB · Visningar: 554

Alter ego

Busgrabb
Gick med
15 Jul 2009
Hoj
Monster 1100 -09
Det finns "gubbhandtag" att köpa så att en person med korta armar kan hålla i för att nå runt ordentligt.

Trodde först att du med gubbhandtag menade lovehandles. Det vore nog ganska dumt att köpa sådana. Kan även tänka mig att monteringen kan vara rätt besvärlig. :näsblod

Angående TS "problem" så ser jag bara den perfekta ursäkten till att slippa skjutsa och ha hojen för sig själv. :D

Nyllet87

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2011
Hoj
Cbr600F 2011
Hon är 155 lång. Haha lovecuffs med rosa ludd känns väll lite väl :) det är svårt för mig att säga till henne hur hon ska agera när jag gasar och bromsar då jag lärt mig att knipa med knäna, men när man inte når fram vette fan :) får hålla där bak helt enkelt. Jag kan ju hoppa bak lite men då sitter man ju som en mupp och har dålig kontroll tycker jag :)

Nyllet87

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2011
Hoj
Cbr600F 2011
Lägga henne under kutsen kanske :)

OT, fan hörde ett larm trodde det var min hoj som larmade, då jag fick den igår är jag sjukt nojjig :) sprang ner i kallingar, tur att ingen granne såg mig

NASSE

Ny medlem
Gick med
13 Jan 2007
Hoj
GSXR 750 98:a
Borde det inte gå bra för henne att hålla i handtagen som brukar finnas vid passagerarcutsen? Är man lite van på hojen så följer man med och då blir det inte svajigt, trots att man inte sitter "som en".

När jag övningskörde med mitt ex satt jag ibland där bak och höll inte om henne och det kändes aldrig svajigt, och då var hon knappast en van förare.

Att hålla i de handtagen är inte så bra om man åker omkull.
Det som händer är att de krampaktigt håller sig fast i de om man åker omkull och nerverna slits loss från ryggraden och de får en förlamad arm. Min storebror har lyckats med detta. Enligt läkarna så var detta en relativt vanlig skada som skedde i samband med skjutsning på mc.

pulkaskurk

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2007
Hoj
wr450 blivande 450GP leksak :)
Hon är 155 lång. Haha lovecuffs med rosa ludd känns väll lite väl :) det är svårt för mig att säga till henne hur hon ska agera när jag gasar och bromsar då jag lärt mig att knipa med knäna, men när man inte når fram vette fan :) får hålla där bak helt enkelt. Jag kan ju hoppa bak lite men då sitter man ju som en mupp och har dålig kontroll tycker jag :)

Hon ska göra precis som du!

JAG skulle ALDRIG be ngn att hålla i handtagen bak, USCH det blir ostabilt som tusan + att man håller inte i sig bra alls!

Vid en kraftig inbromsning behöver du ju ändå skicka bak :arsele och då är det perfekt för tjejen din att ta emot sig själv genom att sätta sina knän i din ländrygg.
Handtag på tanken är också väldigt bra när man inte når runt ordentligt.

Teppas

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Aug 2008
Hoj
MT-10 2022 & Street 765 RS
Ser blott två alternativ;

1) Byt cykel, kanske till en än mer touring anpassad skuta... Gold Wing m soffa därbak..
2) Byt fruntimmer...

Alt. två kan vara lite känsligt.... Ja, f-n vet om inte byta till en Gold wing är än mer känsligt... ja ja... återstår bara silvertejp då...

Frolic

Jag kan allt...Bara du lär mig!
Gick med
25 Aug 2004
Hoj
Gsr 750 2015, Suzuki Katana
Hmm jag är 1,48 o har aldrig haft problem med att sitta bakpå...

De gånger jag inte nått fram med händer på tanken får man grym träningsvärk i muskler på insidan av låren :D

Ni får helt enkelt öva er fram tills ni hittar en stil som passar er körning:tummenupp
Eller så får hon göra som jag..ta eget kort :tungan

Loppan

Rootofevil

Guru
Gick med
21 Mar 2009
Hoj
BMW S1000RR
Hmmm jag har svårt att tro att din hoj skulle vara större/längre än min och jag skjutsar regelbundet en person som är 154 cm lång och hennes knän är då ungefär i höjd med min höfter så jag tycker ditt problem låter lite märkligt :va

Nyllet87

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2011
Hoj
Cbr600F 2011
Hmmm jag har svårt att tro att din hoj skulle vara större/längre än min och jag skjutsar regelbundet en person som är 154 cm lång och hennes knän är då ungefär i höjd med min höfter så jag tycker ditt problem låter lite märkligt :va

Problemet är att hennes ben är korta, alla är olika endel har kort överkropp och långa ben och tvärt om...

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring