Summan av lasterna (kvinnor, tobak, alkohol) är konstant. Det är bara proportionerna som varierar.Hultan skrev:Det känns som en ok last att ha, om man inte har nån annan..
Mitt tips är att inte dricka alkohol de första snusfria veckorna.
Summan av lasterna (kvinnor, tobak, alkohol) är konstant. Det är bara proportionerna som varierar.Hultan skrev:Det känns som en ok last att ha, om man inte har nån annan..
RebelZero skrev:Jag provade sluta snusa för ett år sen. När abstinensen inte avtagit och godis konsumptionen gått i taket efter 1 månad så började jag igen.. på julafton. Min egna lilla julklapp.
Men, nu har jag försökt komma på ett sätta att sluta för gott och under en lite längre period skära ner på snusandet för att till sist sluta helt. Min ide är att man en vanlig dag räknar ungefär hur många snus man tar på en dag, och sedan bara stoppar så många snus i dosan på morgonen (funkar iofs bara med portion). Sedan när det har gått en vecka så minskar man med en, och försätter så varje vecka med en mindre. Efter x antal veckor så är den bara 1 kvar varje dag och veckan efter ingen alls... Nu när jag funderar på det... så ... skall jag nog ta och prova detta från och med imorgon. Får se om det går.
Reb0
Socrates skrev:He he he, precis så ska jag göra (Pratade med polaren för 10min och kom fram till att det är bäst) Ska räkna hur många snus jag tar idag, sen när jag tar ut hojen så ska jag minska med 2 portioner/vecka Sen blir det att inhandla Fishermans Friend och ha under läppen.
Lycka till Reb0!
Kevorkian skrev:Jag gjorde ett försök 1988 ung. och det gick åt helvete
Gjorde ett till försök sommaren 2003. Det gick också åt helvete
Nu vill jag inte alls sluta snusa. Det är grymt att trycka in en mullbänk en söndagmorgon samtidigt som man läser tidningen i sängen. Men visst, det är säkert bättre för kroppen på något sätt om man inte snusar.
Socrates skrev:Har gjort några tappra försök innan jag med...men det har gått åt skogen. Antingen för att jag köpte godis för 200kr om dagen, eller för att sugen helt enkelt inte gick att motså. Som längst tror jag att jag hållit uppe i 3 månader. Men hittills har alla försök varit infall...då jag bara slutat rakt av...tror att det är lättare om jag trappar ner lite
Funderar på om kroppen mår bättre av att sluta, dels en massa godis, kroppen blir stressad, man mår psykiskt dåligt...vet i fan om det är bättre än skadorna snus ger
Bättre att bara sluta.. Man drar bara ut på lidandet annars..RebelZero skrev:Jag provade sluta snusa för ett år sen. När abstinensen inte avtagit och godis konsumptionen gått i taket efter 1 månad så började jag igen.. på julafton. Min egna lilla julklapp.
Men, nu har jag försökt komma på ett sätta att sluta för gott och under en lite längre period skära ner på snusandet för att till sist sluta helt. Min ide är att man en vanlig dag räknar ungefär hur många snus man tar på en dag, och sedan bara stoppar så många snus i dosan på morgonen (funkar iofs bara med portion). Sedan när det har gått en vecka så minskar man med en, och försätter så varje vecka med en mindre. Efter x antal veckor så är den bara 1 kvar varje dag och veckan efter ingen alls... Nu när jag funderar på det... så ... skall jag nog ta och prova detta från och med imorgon. Får se om det går.
Reb0
Felix skrev:Det är bara att sluta tvärt, när suget kommer och det känns förjävligt så nuppa eller runka ihärdigt tills det går över, det funkar perfa!
Kevorkian skrev:"Sluta snusa eller du kommer dö din jävel" . Då vore det väl fan om man inte lyckades sluta.
Gustav1 skrev:Jag har lyckats sluta snusa på nätterna nu iallafall.
Hur lyckas man snusa 2/dag?GuW skrev:Du kommer att dö även om du slutar med snuset!
Jag brukade vakna på nätterna och behövde ta en snus förut, då var jag uppe på en konsumption på två dosor/dygn.
Nu är jag nere på måttliga 1 dosa/dygn, och det kan man ju leva med, det blir ju bara:
140:- / Vecka
600:- /Månad
7300:- / År
Någon som blev motiverad att sluta nu???
kaZmur skrev:Hur lyckas man snusa 2/dag?
Jag snusar en dosa per dygn ungefär, och då snusar jag verkligen dygnet runt, även när jag sover.
bullerobban skrev:Jag slutade i juni -05 efter 22 års rikligt intag av Rapé lös. Så fort ågrén kom så gjorde jag 20 armhävningar eller 20 sit ups. Funkade kanon /Arnold S.
Fan vad bra! Ska jag genast borja med
Kan for ovrigt meddela att snusavgiftningen gar bra. Har tre st nya dosor liggande har hemma (och ett cigg-paket, haha!), men har hittills inte vart nara att ta nat snus.
Har haft grymma somnproblem, och saklart ett helvetes snussug, men det funkar bra maste jag saga. Men det hander ju ca 100 ggr/dagen att man kanner efter i fickan efter dosan och vill ta sig en liten javel, haha! Ganska stark vana man skaffat sig.
Ska ner till GBG och mc-massan imorron for att trosta mej mitt i elandet i alla fall! Det verkar ju som att dom flesta har som har forsokt sluta snusa verkligen har lyckats bra! Antar att det bara ar att fortsatta bita ihop tills suget forsvinner...har andrat min malsattning nu, fran tva veckor till tva manader istallet, for jag tankert att tva veckor ar for kort tid att hinna marka nagra positiva effekter kanske..?
Tack for tips och stod! / Lasse
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari